2025-08-09, 15:07
Avslutad
Vill inleda med att jag inte på något vis vill hacka ner på andras smak, men skulle vara kul att få en förklaring från er som följer några av de sporter jag nämner nedan, och vill även nämna att den enda sport jag följer är fotboll.

Men om jag listar några.

All form av motorsport egentligen, men i synnerhet F1 - Att se dessa visst häftiga bilar köra var efter varv. Jag skulle få fullständig panik av att följa ett helt lopp.

Tennis - en sport som jag tycker är rolig att utföra, men att titta på, nej nej nej.

Golf - En sport jag var fanatisk utövare av i min ungdom, men att titta på golf, nej skulle inte komma på tanken.

Cykling - Att cykla själv är kul, men att följa det på tv, aldrig i livet.

Jag noterar nu när jag skrivit dessa exempel en röd tråd, kan bara inte formulera den för tillfället.

Men som jag skrev, detta är inget påhopp på dessa sporter, jag vill mest bara veta hur ni som följer dessa sporter passionerat skulle beskriva nöjet ni får ut av att se på detta?

Vill även lägga till, vilka sporter undviker ni som pesten?
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-08-09 kl. 15:12.
Citera
2025-08-09, 15:12
Medlem
Tennis är väldigt roligt att utöva och att titta på, man kan se hur bra de är och hur fint de slår, tycker det är en häftig sport att kolla på!
Citera
2025-08-09, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Tennis är väldigt roligt att utöva och att titta på, man kan se hur bra de är och hur fint de slår, tycker det är en häftig sport att kolla på!
Ja som sagt kul att utföra, men av de sporterna jag listade, om jag var tvungen att välja en som jag måste titta på så hade jag valt Golf eller Tennis, men då under vapenhot
Citera
2025-08-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja som sagt kul att utföra, men av de sporterna jag listade, och jag var tvungen att välja en som jag måste titta på så hade jag valt Golf eller Tennis, men då under vapenhot

Golf för mig är ett primitivt sätt att bedriva jordbruk på!
Citera
2025-08-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja som sagt kul att utföra, men av de sporterna jag listade, om jag var tvungen att välja en som jag måste titta på så hade jag valt Golf eller Tennis, men då under vapenhot
Det är bara cucks med liten kuk och de rätta värderingarna som ser på damfotboll, samt homofolk som sympatitittar. Till och med kvinnor erkänner att de inte orkar se skiten.

Annars gillar jag fotboll, kampsport, handboll, gymnastik, futsal och friidrott.
Citera
2025-08-09, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-Allan
Det är bara cucks med liten kuk och de rätta värderingarna som ser på damfotboll, samt homofolk som sympatitittar. Till och med kvinnor erkänner att de inte orkar se skiten.

Annars gillar jag fotboll, kampsport, handboll, gymnastik, futsal och friidrott.
Ja handboll kan jag kolla på när det är på landslagsnivå, snabb och händelserik sport.

Och när jag själv höll på med kampsport så brukade jag titta en hel del på det, inte så ofta nuförtiden.
Citera
2025-08-09, 15:24
Medlem
Citat:

Det är också vi hetero med stor kuk som gillar damfotboll, kampsport och friidrott!
Citera
2025-08-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är också vi hetero med stor kuk som gillar damfotboll, kampsport och friidrott!
Inte damfotboll
De för jävla dåliga än så länge. Kanske om 30 år?
Senast redigerad av Profeten-Allan 2025-08-09 kl. 15:38.
Citera
2025-08-09, 15:40
Medlem
Citat:
Inte damfotboll
De för jävla dåliga än så länge. Kanske om 30 år?

Jag håller inte med dig!
Citera
2025-08-09, 15:41
Medlem
mikaelss avatar
Snooker. Som att se färg torka. Fast tråkigare.
Citera
2025-08-09, 15:42
Medlem
Adelsdams avatar
Många som gillar att följa en idrott har själva varit utförare av idrott. Det är nog själva tävlingsmomentet som är det intressanta.
Citera
2025-08-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Snooker. Som att se färg torka. Fast tråkigare.

Snooker är lite som schack och mycket intressant att kolla på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in