2025-11-03, 20:05
Medlem
Moffins avatar
Vad betalar ni för 15 mg-pennan ungefär? Jag ville egentligen se mig om att byta från Yazen till något annat då det ärligt talat känns rätt pissigt att betala nästan 900 kr i månaden bara för att få tillgång till en AI-coach och rätt pissig service men nu vet jag inte..

De strulade med mitt recept, de har en tjänst där man kan beställa från Nederländerna för garanterad tillgång vilket jag nyttjar, då kostar en 15 mg penna ungefär 4700 kr. Pga strulet fick jag utskrivet ett recept i "Sverige" också men alltså.. ALLA apotek jag hittade som hade mounjaro inne skulle ha nästan 7000 kör för en penna,.

Så jag antar att månadsavgiften betalar sig själv..
Citera
2025-11-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vad betalar ni för 15 mg-pennan ungefär? Jag ville egentligen se mig om att byta från Yazen till något annat då det ärligt talat känns rätt pissigt att betala nästan 900 kr i månaden bara för att få tillgång till en AI-coach och rätt pissig service men nu vet jag inte..

De strulade med mitt recept, de har en tjänst där man kan beställa från Nederländerna för garanterad tillgång vilket jag nyttjar, då kostar en 15 mg penna ungefär 4700 kr. Pga strulet fick jag utskrivet ett recept i "Sverige" också men alltså.. ALLA apotek jag hittade som hade mounjaro inne skulle ha nästan 7000 kör för en penna,.

Jag har bara en 5-penna men jag är också lite sugen på att beställa så man får hemkörning istället. Men kan man bara få leverans på kvällar och helger?

Ursäkta mitt icke-svar.
Citera
2025-11-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunthar
Jag har bara en 5-penna men jag är också lite sugen på att beställa så man får hemkörning istället. Men kan man bara få leverans på kvällar och helger?

Ursäkta mitt icke-svar.

Jag har alltså också Yazen.
Citera
2025-11-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ma83ka
Jag tog min första dos igår och fick framåt kvällen muskulär värk, liknande träningsvärk. Den började kännas av i högt upp i ryggen och skuldrorna och fortsatte sen upp mot nacken. Detta är vad jag förstår ingen känd biverkning, men jag har hittat liknande beskrivningar på reddit. Jag sov pga oro för denna ”biverkning” väldigt lite. Oron har lindrats något efter att ha läst om liknande upplevelser men finns ändå kvar. Nu känns ”träningsvärken i magens sidor och över revbenen.

Är det någon som upplevt samma och kanske kan komma med några lugnande ord?

Jag har förstås hört av mig till min vårdgivare som varken kunde säga bu eller bä utan fysisk undersökning.

Jag tog min fjärde dos igår kväll. Tar 2,5. Efter första sprutan hade jag ont i sidan typ vid mellersta och övre revbenen. Tycker det varit ganska lungt efter det. Dock när jag tog fjärde dosen igår kväll vid 21.30 så fick jag ont i övre delen av sidan typ revbenen. Sov också dåligt i natt pga lite oro. Intressant att du beskriver det muskulärt för det är en bra beskrivning på det jag upplever. Tränade också styrketräning igår kväll så funderade lite på vad som var vad. Idag mår jag bra igen. Jag har inga andra biverkningar. Kommer däremot att ta sprutan dagtid nästa söndag för att garantera bra sömn. Kommer också observera om jag framgent får dessa biverkningar strax efter injektion eller inte.

Uppdatera gärna hur dina biverkningar fortskrider.
Citera
2025-11-04, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

Jag betalade 4800:- för 15 mg på apoteket för några veckor sen. Verkar vara samma pris på dom flesta "fysiska" apoteken vad jag kunde se.
Senast redigerad av FuckingDuck 2025-11-04 kl. 02:26.
Citera
2025-11-04, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Har kört 4 veckor på 2.5 mg

Kände i ärlighetens namn inte så mycket effekt, lite.

Nu gick jag över till 5g som jag ska börja med på fredag.

Ni som gick ifrån 2.5 till 5 - märker man en stor skillnad?

ja det tycker jag. Körde också bara 2,5mg första månaden för att vänja kroppen, gick inte ned så mycket. Fick mycket bättre effekt på 5mg ganska snabbt
Citera
2025-11-04, 09:10
Medlem
Dos 2 tagen! Den här gången kändes nålen mer av någon anledning. Den kändes liksom längre 😅

Fick ett litet blåmärke efter förra dosen, får se om jag får ett matchande på andra sidan nu då. Tar i magen.

Första veckan gick ju jättebra så jag hoppas på en repris denna.

Men antar att risken för biverkningar ökar nu? Tänker att man ”bygger upp” medicinen i kroppen och att det gör att biverkningarna ökar?
Citera
2025-11-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Spee
Jag tog min fjärde dos igår kväll. Tar 2,5. Efter första sprutan hade jag ont i sidan typ vid mellersta och övre revbenen. Tycker det varit ganska lungt efter det. Dock när jag tog fjärde dosen igår kväll vid 21.30 så fick jag ont i övre delen av sidan typ revbenen. Sov också dåligt i natt pga lite oro. Intressant att du beskriver det muskulärt för det är en bra beskrivning på det jag upplever. Tränade också styrketräning igår kväll så funderade lite på vad som var vad. Idag mår jag bra igen. Jag har inga andra biverkningar. Kommer däremot att ta sprutan dagtid nästa söndag för att garantera bra sömn. Kommer också observera om jag framgent får dessa biverkningar strax efter injektion eller inte.

Uppdatera gärna hur dina biverkningar fortskrider.

Värken är i stort sett borta nu och oron likaså. Skönt att veta att den försvinner om samma sak sker även vid kommande doser. Hoppas din värk ger med sig!
Citera
2025-11-04, 11:44
Medlem
Citat:
Dos 2 tagen! Den här gången kändes nålen mer av någon anledning. Den kändes liksom längre 😅

Fick ett litet blåmärke efter förra dosen, får se om jag får ett matchande på andra sidan nu då. Tar i magen.

Första veckan gick ju jättebra så jag hoppas på en repris denna.

Men antar att risken för biverkningar ökar nu? Tänker att man ”bygger upp” medicinen i kroppen och att det gör att biverkningarna ökar?
Se till att göra rent injektion stället ordentligt innan du sätter i nålen ca 5 cm från naveln. Vilken storlek på nål har du förresten?
4 mm 32G rekommenderas.u
Senast redigerad av FuckingDuck 2025-11-04 kl. 11:50.
Citera
2025-11-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Se till att göra rent injektion stället ordentligt innan du sätter i nålen ca 5 cm från naveln. Vilken storlek på nål har du förresten?
4 mm 32G rekommenderas.u

Ja jag tvättar med någon lösning som ska desinficera huden.

Jag fick med ett stort paket med receptet, 0.23mm x 4 mm står det på det.

Apropå nålar. Är det en sån här man använder för golden dose sen?

https://medvet.se/product-category/spruta-med-kanyl/
Citera
2025-11-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tioavtio
Härligt! Grattis!!

Jag har haft måndagar förut men tänkte nu byta till tisdag för att få lite mer effekt på helgen! Sen kände jag att inför jul och nyår vill jag ta på torsdagar så får väl sakta men säkert byta dag liksom..

Jag delar på min dos. Jag går på Mounjaro 2,5 så jag tar 1,25 på söndagen och 1,25 på torsdagen. Funkar bra för mig, kan följa nivåerna i appen: Shotsy.

Det är inget medicinsk råd, men resonerar lite som så att om läkaren säger att jag kan ta två alvedon mot värken och bara tar en så borde det inte vara något som kan gå fel. Därav mitt val med att dela dosen. Och min största anledning var/är att jag är livrädd för biverkningar…. Knasigt rädd. Och den andra anledningen att jag vill ha effekt hela veckan.
Citera
2025-11-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ja jag tvättar med någon lösning som ska desinficera huden.

Jag fick med ett stort paket med receptet, 0.23mm x 4 mm står det på det.

Apropå nålar. Är det en sån här man använder för golden dose sen?

https://medvet.se/product-category/spruta-med-kanyl/
Du kan bryta upp pennan istället och använda samma nålstorlek som du har.
Kolla nån youtube video eller liknande på hur du bryter upp pennan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in