Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Kan du höja nivån på argumenten en aning? Känns som att diskutera med ett dagisbarn. Ja folk har migrerat åt alla möjliga håll.... so what? Måste vi släppa in våldtäktsmän därför?
Den/de som beter sig som dagisbarn vad gäller argumenten är korkade stollar som är förblindade av rasism
Jag kör med vuxna argument, men då du inte kan bemöta dem seriöst och med vettiga argument utan fanatisk rasism, så har du väl ingen annat att komma med än att kalla mina argument för barnsliga…
Nej man måste inte släppa in våldtäktsmän, men tror du folk som ämnar emigrera står i passkontrollen och säger att de är våldtäktsmän…? Och vet alla ens om de kommer att begå brott inne det sker…?
All brottslighet är av ondo, vissa saker är värre än andra.
Men det blir ändå galet fel att dra alla ur en grupp över en kan för att någon med samma härkomst/ursprung/religion etc, begått brott.
Du skulle knappast gilla att kastas ut för att nån annan gjort nåt fel, och du skött dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Om skandinaver betett sig som vissa grupper gör idag vore det inte konstigt om de inte var välkomna överallt. Sagan om "krig och elände" är en lögn. Som jag skrev tidigare handlar det om att snylta. Dvs socialbidragsparasitism.
Ja korkade rasister har ju alltid funnits…
Nej krig och elände är ingen lögn, det är fakta
Så nu är alla flyktingar och invandrare bara snyltande parasiter….? Är du säker på att du inte har en liten löjlig mustasch och problem med stel vinkel på högerarmen…?
Så svenskar försöker aldrig mygla till sig nåt här hemma, eller om de befinner sig utomlands…?
Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Ja då är det bättre att ta det säkra före det osäkra och inte släppa in någon öht.
Ja det skulle inte vara bra för Sverige, eller nåt land alls egentligen. För t ex Sverige skulle inte blivit ett så bra lande varit i en massa år nu, och fortfarande är, ja ett av världens bästa och tryggaste länder i världen, ett av de med lägst korruption i världen, om vi inte tillåtit invandring genom århundradena. Vi har många positiva saker att tacka invandring för, men självklart kommer det alltid med vissa som inte borde kommit in i landet. Men de är ändå i en minoritet mot de som sköter sig och skapar ett nattliv här i landet
Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Men det handlar extremt sällan om flyktingar utan om ekonomiska migranter/parasiter. Majoriteten av flyktinghistorierna är rent hittepå.
Jaså, och det kan du såklart visa seriös opartisk statistik och fakta som styrker…? För det är väl inte bara dina rasistiska fördomar du sprider…?
Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Tråkigt om det vore så men tillhör man en grupp som dragit på sig ett dåligt rykte är det bara att gilla läget. Hur skulle du reagera om du var mor/far/bror/dotter till den våldtagna 10-åriga flickan?
Hur jag skulle reagera…? Ja jag skulle göra som normalt moget ansvarstagande och deltagande folk borde göra. Tycka det är ett groteskt brott mot en stackars flicka och sen låta rättssystemet straffa den skyldige. Och du, samma tycker nog även de allra flesta normala flyktingar och invandrare med, oavsett ursprung och plats på färgpaletten…
Jag skulle INTE skuldbelägga alla med samma ursprung