Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Tre fullständigt off-topic inlägg på raken.
Citat:
Du söker svar på frågan om varför ateister är mer känslostyrda än vad du är själv.
Du tillhandahåller inget som visar att denna känslostyrning föreligger och dissar också det som visar på att du styrs av dina känslor som kommer av din tro som har uppstått sedan du har läst en bok.
Klistrar in det enda inlägg som du skrivit inom topic hittils i denna tråd, detta efter att jag tagit dig vid näsan och sarkastisk påvisat din oförmåga att hålla dig till ämnet.
Du är inte ensam. Läs gärna fler inlägg av mig, till exempel min dialog med Allaballawalla här ovan, den handlar nästan lika mycket om dig och dynamiken bakom din känslostyrning.
Jag har länkat till trådar, särskilt den om: Vem var Jesus från Nasaret. Fokuset var där på en ateistisk användare och en psykologisk exponering och analys. Har du tittat igenom den än?
Jag kan visa fler exempel, men vad är vitsen om du hävdar något och inte svarar på mitt motbevis?
Annars handlar det om IRL, där går jag inte runt med kroppskamera. Jag skulle kunna beskriva fler exempel, men det känns inte rätt att exponera personer jag möter som inte gett sin tillåtelse att analyseras här.
Börja med att ögna lite i tråden jag nämner i TS som bakgrund till denna tråd och tecken på att ateister som jag möter kan bli lite ställda jämfört med mig i våra diskussioner.
Citat:
Är ateister mer känslostyrda än vad du är själv? Det är frågan du behöver besvara först. Du har i din tro ingen fakta på din sida, så du utgår från dina känslor. När någon sedan påpekar att så är fallet så är det den personen som du anklagar för att vara styrd av sina känslor.
Ditt önsketänkande om din religion är varken fakta eller känslor. Det är försök av dig att nå sinnesro när du konfronteras med att din bibeltro inte kan förenas med vad du ser i världen. Du önskar att något var sant, men det är uppenbart att det inte är det och då anklagar du de som påvisar det för att vara styrda av känslor.
Jag känner inte igen mig i dina antaganden om min tro. I denna tråd har jag varit inne en del på den koppling som jag gör mellan tro och fakta. Specifikt det om hur historier är den lins för alla människor som avgör prioritering och sekvensering av all fakta, eller information som vårat medvetande behandlar.
(FB) Varför är ateister så känslostyrda?
Låt se hur adekvat ditt känslofilter tillåter dig att svara på detta.