2025-11-03, 18:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, även lite märkligt att han som studerat tidigare säsonger inte följer grunderna för hur en förrädare ska bete sig. Att vara social men utan att ta plats.

Jag tror att Alexander är en person som normalt tar plats och att han därför inte klarar av att ligga lågt. Precis som Arga snickaren som hade samma problem. Spelar ingen roll att de vet att man ska ligga lågt. Det är emot deras personligheter.

Johannes är förövrigt för introvert för att kunna gå långt i förrädarna.

Alexander lär ryka nästa vecka.

Men om Alexander känner många av spelarna sedan tidigare så är det ju grymt misstänkt att bete sig helt annorlunda än man brukar. Det skulle ju snappas upp direkt om han var tyst och timid helt plötsligt.
Så jag förstår att han vill köra på som vanligt.

Han har dock en persona som sticker ut på ett (i det här sammanhanget) negativt sätt, så jag tror inte att han kommer undan med varken det ena eller andra sättet att spela på. Han är körd hur han än beter sig.
Citera
2025-11-03, 19:07
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
TV4 har lyckats få till en supervärvning till sitt succéprogram ”Förrädarna”.

Enligt källor till Aftonbladet är Socialdemokraternas tidigare partiledare Mona Sahlin, 68, med i nästa säsong som precis har avslutat inspelningarna.

Sportjournalisten Johan Kücükaslan, 40, är också en av deltagarna nästa år, liksom medieprofilen Elaf Ali, 38, komikern och radioprofilen Torbjörn Averås Skorup, 30, samt programchefen för ”Sommar i P1” i Sveriges Radio, Bibi Rödöö, 65.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rPvpKw/mona-sahlin-och-johan-kucukaslan-till-forradarna-i-tv4-2026

Ja har man förrått hela svenska folket passar man onekligen in i Förrädarna
Citera
2025-11-04, 03:58
Medlem
Otroligt knivskarpa analyser av Gry och den andra mörka killen som bokstavligen prickar in de två andra förrädarna efter att Pärleros skickats ut.
Citera
2025-11-04, 05:49
Medlem
timpanis avatar
I en gammal utländsk säsong – minns inte vilken – blinkade en förrädare väldigt tydligt, och kanske även pekade, mot en medförrädare när det i rådsalen stod klart att hon skulle bli utröstad. Trogna deltagare snappade upp det, och det verkar numera vara förbjudet.

Det starkaste draget förrädare har när de vet att de är körda är att rösta på en medförrädare – särskilt om det redan finns lite agg mellan dem. Det såg vi tydligt i kvällens avsnitt när Alexander röstade på Matilda. Och en spelare kommer alltid att lyfta: ”Vem röstade den utröstade förrädaren på?” Den personen blir följaktligen starkt misstänkt. Matilda har verkligen sig själv att skylla som helt i onödan startade konflikten med Alexander.

Jag sa det redan från början: Matilda och Alexander var svaga val som förrädare. Den svenska produktionen prioriterar hellre bra tv än skickliga spelare – precis som när Marianne fick bli förrädare förra säsongen.

Matilda är dead man walking, och vi som sett Expressens Förrädarna-program vet ju redan att...
Senast redigerad av timpani 2025-11-04 kl. 05:52.
Citera
2025-11-04, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
I en gammal utländsk säsong – minns inte vilken – blinkade en förrädare väldigt tydligt, och kanske även pekade, mot en medförrädare när det i rådsalen stod klart att hon skulle bli utröstad. Trogna deltagare snappade upp det, och det verkar numera vara förbjudet.

Det starkaste draget förrädare har när de vet att de är körda är att rösta på en medförrädare – särskilt om det redan finns lite agg mellan dem. Det såg vi tydligt i kvällens avsnitt när Alexander röstade på Matilda. Och en spelare kommer alltid att lyfta: ”Vem röstade den utröstade förrädaren på?” Den personen blir följaktligen starkt misstänkt. Matilda har verkligen sig själv att skylla som helt i onödan startade konflikten med Alexander.

Jag sa det redan från början: Matilda och Alexander var svaga val som förrädare. Den svenska produktionen prioriterar hellre bra tv än skickliga spelare – precis som när Marianne fick bli förrädare förra säsongen.

Matilda är dead man walking, och vi som sett Expressens Förrädarna-program vet ju redan att...

Men i dagens avsnitt så rekryterar de ju just nu Johannes? Menar du johannes kommer tacka nej då och de i framtiden kommer rekrytera Tom? För Mathilda kan ju inte veta det hon ska ha sagt om hon åker ut snart?
Citera
2025-11-04, 07:38
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlcesimusCicero
Men i dagens avsnitt så rekryterar de ju just nu Johannes? Menar du johannes kommer tacka nej då och de i framtiden kommer rekrytera Tom? För Mathilda kan ju inte veta det hon ska ha sagt om hon åker ut snart?
Jag förstår din invändning mot mitt resonemang. Matilda måste uppenbarligen mirakulöst klara sig från att bli bannlyst, åtminstone tills Tom blir rekryterad. Kanske nån annan deltagare som gör bort sig nästa dag?

Chansen finns att Johannes nobbar att bli förrädare. Det har skett i andra länders säsonger, även om det är ovanligt, och riskabelt för den som tackar nej.
Citera
2025-11-04, 09:00
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag förstår din invändning mot mitt resonemang. Matilda måste uppenbarligen mirakulöst klara sig från att bli bannlyst, åtminstone tills Tom blir rekryterad. Kanske nån annan deltagare som gör bort sig nästa dag?

Chansen finns att Johannes nobbar att bli förrädare. Det har skett i andra länders säsonger, även om det är ovanligt, och riskabelt för den som tackar nej.

Jag hade förväntat mig mer av Tom. När han skulle framföra sina resonemang vid det runda bordet kändes allt väldigt platt. Han saknade argument, pondus och den övertygande retorik som krävs för att vara en riktigt skicklig förrädare. Det enda han egentligen kan luta sig mot nu är sitt ethos, för trots framförandet har hans trovärdighet stärkts eftersom han först pekade ut Alexander. Men frågan är om det kommer att vara en bra förrädare.
Citera
2025-11-04, 10:13
Avslutad
Man kan tydligen välja om man vill presentera sig med sin titel eller inte. Det framkom i Gravkammaren i dagens avsnitt.
Citera
2025-11-04, 12:29
Medlem
Undra om gry kommer att vinna
Citera
2025-11-04, 12:36
Medlem
Matilda är verkligen en värdelös förrädare. Hon har bara gått under radarn
Citera
2025-11-04, 13:44
Medlem
Alex rök snabbt.
Matilda försöker köra en katia men de kommer ej funka.
Ahmed är på radarn nu med.
Citera
2025-11-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Alex rök snabbt.
Matilda försöker köra en katia men de kommer ej funka.
Ahmed är på radarn nu med.
Av dessa två så kommer nog ahmed att klara sig bäst tror jag. Matilda gör lite för mycket snedsteg och möjligtvis kommer att fortsätta göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in