2025-11-03, 21:45
Medlem
Bojsänke
Citera
2025-11-03, 21:50
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
MEN, om nu investerarna i Tesla till huvudsak består av folk med din intellektuella kapacitet, då borde alla med två fungerande hjärnceller SÄLJA OCH SPRINGA TILL LIVBÅTARNA! ALLE MAN FÖR SIG SJÄLV!

Seriöst, den här tråden är på ungefär samma nivå som "Jorden är platt" - tråden...
Håller med. Man behöver inte ens ge argument för varför den är övervärderad och ska klassas som en bubbla. Det ända som räcker är att rabbla upp en predikan om försäljningen YoY i procent och rullande P/E-talet. En tro på detta och sin Gud räcker för att veta att man ska sälja och springa till livbåtarna.

Ber man om en gedigen analys så är man en potential trouble source (PTS) enligt självaste Scientologins indoktrinering.
Citera
2025-11-03, 22:05
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Håller med. Man behöver inte ens ge argument för varför den är övervärderad och ska klassas som en bubbla. Det ända som räcker är att rabbla upp en predikan om försäljningen YoY i procent och rullande P/E-talet. En tro på detta och sin Gud räcker för att veta att man ska sälja och springa till livbåtarna.

Ber man om en gedigen analys så är man en potential trouble source (PTS) enligt självaste Scientologins indoktrinering.

Nej, det är ganska enkelt. Jag tycker det är en dålig idé att i nuläget investera i världshistorien mest övervärderade företag, när de är nära AllTimeHigh, när deras försäljning håller på att ramla ner i källaren och de framhåller självkörande taxibilar och hushållsrobotar som någon sorts revolutionerande super-mega-uppfinning som kommer att omforma hela världen och hela världsekonomin, nästa år...

Visst, det hade varit en JÄTTEBRA idé att köpa en massa Tesla aktier för typ 10 år sedan och sen sålt dem typ nu, MEEEEEN... folk är ju alltid för giriga, så ni kommer hålla på era Tesla aktier allt för länge!!!

Att Teslas "Fanboys"* sedan uppvisar samma grad av rationellt tänkande som plattjordarna gör i "Är jorden platt?" tråden här på Flashback, det är liksom bara grädden på moset!

*Ursäkta om jag är könsdiskriminerande, men i verkligheten så består väl typ 90% av Teslasekten av mankön? Tror ni inte också det?
Citera
2025-11-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag blir dum i huvudet av att bara skumma igenom hennes inlägg. Att du ens orkar.

Ja, jag skiter fan i henne nu. Härlig dag idag. Tesla kokar verkligen. Kommer explodera upp när robotaxi visar sig fungera. Dock är jag beredd om det kommer en nedgång kortsiktigt.
Citera
2025-11-03, 22:14
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormkruka
Ja, jag skiter fan i henne nu. Härlig dag idag. Tesla kokar verkligen. Kommer explodera upp när robotaxi visar sig fungera. Dock är jag beredd om det kommer en nedgång kortsiktigt.

Har du något bra tips på en fin Champagne?

Jag använder ju förstås mest cannabis, men när Teslas aktie till slut kraschar ner i avgrunden där den hör hemma, så har jag tänkt att köpa hem lite findricka, och avsmaka den medan jag lyssnar på avgrundsvrålen från alla medlemmarna i Teslasekten!
Citera
2025-11-03, 22:27
Medlem
Citat:
Har du något bra tips på en fin Champagne?

Jag använder ju förstås mest cannabis, men när Teslas aktie till slut kraschar ner i avgrunden där den hör hemma, så har jag tänkt att köpa hem lite findricka, och avsmaka den medan jag lyssnar på avgrundsvrålen från alla medlemmarna i Teslasekten!

hahaha så fel ni kommer få. Lägg ner fler timmar och fundera över hur framtiden kommer se ut. Läs på om ämnet. Ta inte lån om du ska shorta. Lycka till.
Citera
2025-11-03, 22:40
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
hahaha så fel ni kommer få. Lägg ner fler timmar och fundera över hur framtiden kommer se ut. Läs på om ämnet. Ta inte lån om du ska shorta. Lycka till.

Om man tar lån för att köpa aktier så är man jävligt illa ute för att uttrycka det milt.

Aktiehandel är en form av spel och dobbel, det kan gå vilken väg som helst (men i de allra flesta fall så går det rakt ner i källaren i misär och elände).

Om du LÅNAR pengar för att bedriva aktiehandel så är du en idiot! (Förlåt om jag uttrycker mig lite elak, men så är det faktiskt).
Citera
2025-11-03, 22:45
Medlem
Citat:
Om man tar lån för att köpa aktier så är man jävligt illa ute för att uttrycka det milt.

Aktiehandel är en form av spel och dobbel, det kan gå vilken väg som helst (men i de allra flesta fall så går det rakt ner i källaren i misär och elände).

Om du LÅNAR pengar för att bedriva aktiehandel så är du en idiot! (Förlåt om jag uttrycker mig lite elak, men så är det faktiskt).

Men hur tolkar du egentligen. Jag har inga lån. Jag varnar ju DIG och alla andra idioter här som shortar. Låna inte pengar när ni börjar förlora allt för att shorta igen.
Citera
2025-11-03, 23:31
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Okej, men då tycker jag att du ska shorta. Jag kommer köpa mer på alla dippar.
Dippar gör den först under $7/aktie, så kommer jag köpa. Allt över $15/aktie är fullständigt orimligt.
Citera
2025-11-03, 23:34
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Dom börjar med en robotaxi som tar två passagerare. Sen kommer bussen. Sen kommer andra modeller. Framtiden är robotaxi och förarlöst. Sen kommer det leverans av paket m.m. Marknaden blir enorm. Lycka till med dina investeringar iaf
Möjligt, men Tesla kommer inte äga en promille av marknaden, deras teknik fungerar inte, det har blivit smärtsamt uppenbart på senare tid.
Citera
2025-11-03, 23:36
Avstängd
otellos avatar
Citat:
China's Baidu says weekly robotaxi rides hit 250,000 — same as Alphabet's Waymo this spring
En värdig utmanare till Waymo. Tesla har hittills gjort exakt noll förarlösa körningar utan övervakning, dom ligger åratal efter.
Citera
2025-11-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Dippar gör den först under $7/aktie, så kommer jag köpa. Allt över $15/aktie är fullständigt orimligt.

Jag hoppas att du skojar! Skrattar högt! 300$ är väldigt billigt. 400$ billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in