2025-07-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torulv
Jag ber om ursäkt om du kände dig träffad, det var inte alls min mening att verka nedlåtande, jag kan ibland bli en smula raljant. Men i grunden menade jag vad jag skrev. Det finns objektiva kriterier att applicera på en text för att avgöra vilken kvalitet den håller. Jag är inte mycket för sådant, men Jinders alster håller enligt sådana parametrar en hög nivå. Viktigare är naturligtvis vad publiken tycker, är övertygad om att en stor andel tränade (och andra) läsare håller med om att texten är stilistiskt driven, Jinder har talang för skrivande.

Att själva innehåll och reflektioner inte attraherar envar säger jag inget som, jag är inte själv förtjust. Ser det dock som, i bästa fall, en möjlighet att få inblick i en yngre kvinnas tankebanor. Ett annat rimmande exempel på en, då, ung skribent vars ämnesval upprörde är Linda Skugge. Med risk för att utsätta dig för nya "härskartekniker" hävdar jag att Skugge är en eminent skribent för alla som begriper sig på språk och krönikeformen, detta oavsett vad hon snöat in på ämnesmässigt.

Tack för ursäkten och för ett gott svar! Jag tror dock att vi knappt kan komma längre i vår diskussion eftersom vi båda står i vitt skilda hörn i debatten huruvuda detta är en bra eller dålig text. Så för min del suckar jag litet och ämnar lägga ner stridsyxan.
Dock en sista reflexion, inget debattinlägg. Det var intressant att du jämför Little Jinder med Linda Skugge och att du tycker att de båda behärskar krönikeformen bra. Jag förstår då bättre varför våra åsikter i denna diskussion är så milsvitt åtskilda. Jag har alltid avskytt Skugges enormt egocentriska sätt att skriva, något som hon och Jinder har gemensamt. Skugge har dock aldrig skrivit lika virrigt ostrukturerat känslodravel som Jinder gör, i alla fall i de texter jag läst. Nu har jag, i rättvisans namn, under åren bara stått ut med att läsa färre än tio av Skugges texter så jag är fullt medveten om att jämförelsen haltar.
Så vi har uppenbarligen helt inkompatibla åsikter vad gäller litteratur. Det är ok. Stridsyxan nedgrävd!
Citera
2025-07-08, 10:31
Medlem
Hej! Stridsyxan nedgrävd! En reflexion är att vi kanske pratar om varandra lite. När jag tänkt efter landar jag att mitt tyckande om Skugge och Jinder utgår från att de har en egen stil som väcker känslor, en av förutsättningarna för att en krönika ska funka.

Guillou och Schulman skriver också krönikor som engagerar. Jag tycker dock inte att de är skickliga krönikörer (och delar sällan deras åsikter, vilket jag iof inte tycker krävs för att konstatera att ett alster håller rimlig nivå). De skriver "entonigt", utan flyt och tempoväxlingar. Åsa Lindeborg skriver bättre men är i mitt tycker för docerande för att funka bra i krönikeform.

Ska vi enas om att Hakelelius är bland de bästa? Du har inte nämnt någon egen favoritkrönikör?

Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Tack för ursäkten och för ett gott svar! Jag tror dock att vi knappt kan komma längre i vår diskussion eftersom vi båda står i vitt skilda hörn i debatten huruvuda detta är en bra eller dålig text. Så för min del suckar jag litet och ämnar lägga ner stridsyxan.
Dock en sista reflexion, inget debattinlägg. Det var intressant att du jämför Little Jinder med Linda Skugge och att du tycker att de båda behärskar krönikeformen bra. Jag förstår då bättre varför våra åsikter i denna diskussion är så milsvitt åtskilda. Jag har alltid avskytt Skugges enormt egocentriska sätt att skriva, något som hon och Jinder har gemensamt. Skugge har dock aldrig skrivit lika virrigt ostrukturerat känslodravel som Jinder gör, i alla fall i de texter jag läst. Nu har jag, i rättvisans namn, under åren bara stått ut med att läsa färre än tio av Skugges texter så jag är fullt medveten om att jämförelsen haltar.
Så vi har uppenbarligen helt inkompatibla åsikter vad gäller litteratur. Det är ok. Stridsyxan nedgrävd!
Citera
2025-07-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torulv
Hej! Stridsyxan nedgrävd! En reflexion är att vi kanske pratar om varandra lite. När jag tänkt efter landar jag att mitt tyckande om Skugge och Jinder utgår från att de har en egen stil som väcker känslor, en av förutsättningarna för att en krönika ska funka.

Guillou och Schulman skriver också krönikor som engagerar. Jag tycker dock inte att de är skickliga krönikörer (och delar sällan deras åsikter, vilket jag iof inte tycker krävs för att konstatera att ett alster håller rimlig nivå). De skriver "entonigt", utan flyt och tempoväxlingar. Åsa Lindeborg skriver bättre men är i mitt tycker för docerande för att funka bra i krönikeform.

Ska vi enas om att Hakelelius är bland de bästa? Du har inte nämnt någon egen favoritkrönikör?

Tackar!
Jag håller helt med om att Hakelius är riktigt bra. Det är nog få av hans krönikor i Fokus som jag tyckt varit ” mäh”, många av dem har istället fått mig på riktigt gott humör över att det finns de som verkligen kan formulera sig bra!
Citera
2025-11-03, 15:28
Medlem
Treschows avatar
Nu knullar hon Jonatan Unge. Det måste vara ett skämt!

Två stycken kantstötta människor är sällan en bra kombo.

Little Jinder och Jonatan Unge är ett kärlekspar
https://www.expressen.se/noje/little...tt-karlekspar/
Senast redigerad av Treschow 2025-11-03 kl. 15:47.
Citera
2025-11-03, 15:29
Medlem
1754s avatar
Finns det några heta nakenbilder på denna heta tjej?
Citera
2025-11-03, 15:33
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Finns det några heta nakenbilder på denna heta tjej?
Heta?

https://www.svd.se/a/J1gmr7/little-j...l-way-out-west
Citera
2025-11-03, 15:35
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Heta?

https://www.svd.se/a/J1gmr7/little-j...l-way-out-west

Ja. Hon har en Gudomligt vacker kropp, och söt kvinnlig röst på det. Hon är perfekt.
Citera
2025-11-03, 15:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Nu knullar hon Jonatan Unge. Det måste vara ett skämt!

Två stycken kantstötta människor är sällan en bra kombo.

https://www.expressen.se/noje/little...tt-karlekspar/

Det är slut inom ett år. Garanterat.
Citera
2025-11-03, 15:46
Medlem
Hahahah, sjukaste jag har hört. Jag ger det ett halvår. (Kan tillägga att Unges podd Della herstory gjorde ett avsnitt om Little Jinder för inte så länge sen, finns bakom betalvägg)
Citera
2025-11-03, 21:44
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Turturduvor i centralstimulerande
Citera
2025-11-03, 21:59
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Jag ger relationen tre månader. Att ha relation med en bipolär kvinna är i det närmaste omöjligt.
Citera
2025-11-04, 09:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Ja. Hon har en Gudomligt vacker kropp, och söt kvinnlig röst på det. Hon är perfekt.

Har du sett bilderna i GP?

Hon ser ut som en femtiofemårig transa med spritproblem

https://www.gp.se/kultur/little-jind...d-b14691be7254
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in