Citat:
Ursprungligen postat av
Hateuu
Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Fast ensam är ju mycket starkare än att bli en korkad följare av lögnerna i kristendomen

som de tvingas på även i en del avvänjningsprogram för alkoholister och drogmissbrukare...
Om det hjälper så hjälper det, bara att du kallar folk dumma och lågbegåvade när dom inte tycker som dig. Bevisar bara hur du tänker.
Ett öppet sinne är alltid ett bra sinne.
Att vara ateist och säga att alla är dumma i huvudet och sätta sig själv först är ett dåligt liv.
Just det JAG tänker

till skillnad från fanatiskt kristna...
Fanatiskt kristna kan ju BEVISLIGEN inte tänka logiskt =korkade , eftersom de inte begriper att det inte kan vara som kyrkan säger, vilket jag kom på redan som 6-7åring innan dess troende på Gud...
Det är ju de fanatiskt kristna som INTE har ett öppet sinne, som hävdar att saker är sanna för att det står i en bok med viktiga lögner!
Jag sätter mig inte alls först, har jobbat mycket ideellt hela livet och finansierat flera Hjälp-till-självhjälpsprojekt. Och att jag protesterar mot religion* är för att de den LURAR en massa människor
( *Utom buddhismen för de försöker inte tvinga på folk sin tro, de säger "Så här tror jag, du får tro vad du vill".)
Citat:
Ursprungligen postat av
Hateuu
Om det nu handlar om att personer för i en överdos eller grottar ner sig i en bibel så kan vi nog alla vara överens om att Bibeln är bättre.
Oftast handlar Desutom alkolism och drog missbruk av utanförskap och ej känna sig tillhöra något. Där över hjälper diverse grupper och föreningar att folk känner sig connected och har lättare att sluta och tänka på sig själva och där med känner att dom behöver göra saker och ta tag i sig själva för andras skull med.
Det m det är kyrkan , fotbollsklubb eller en AA / NA grupp spelar väl ingen roll. Bevisligen fungerar det ju för en del.
Ja, fast religion är en ÅTERVÄNDSGRÄND, en annan slags DROG. Det syns på ögonen på en del fanatiska religiösa att de är som drogade...