Hej!
Jag har en 2018 Citroen Berlingo Multispace som jag känner att jag vill bli av med. Vi köpte den med motorhaveri som orsakades av kamrem (de bilkunniga kommer veta vilken motor jag menar

).
Men i alla fall jag går i tankar att byta den mot en högmilad V90. Jag har kikat lite på blocket och jag hittade tre intressanta V90s
1. En 2018 Inscription med D4 som har rullat lite över 24 000 mil. Inga repor, bucklor, rost eller slitage av interiören. Kostar 184 000 kr.
2. En 2021 Momentum B4 Diesel som har rullat över 40 000 mil. Den har full dokumentation och har varit servad regelbundet. Kostar typ 130 000 kr
3. En 2022 Momentum B4 Diesel. Den har rullat nästan 34 000 mil och är också i ett mycket gott skick. Fördelen med denna är att den kör på Android istället för Sensus.
Min fråga är om ni hade bytt Berlingon mot någon av de tre ovannämnda?
Citroenen ifråga har rullat lite över 3600 mil och motorn som vi har monterat har rullat cirka 150 mil.
När jag kollar på blocket så fanns en sån Citroen för 229 000 kr men jag vet att handlaren skulle vilja ha den för ett "vrakpris".
Tankar? Stanna med Citroen? Byta mot V90? Eller kolla något annat?