2025-11-02, 21:52
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
han drar säkert in lika mycket som guidetti, eller hur?

Inte en chans.
Citera
2025-11-02, 21:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Inte en chans.
Finndell är nog en av deras bättre betalda spelare, och dif ligger inte så lågt i löneligan längre.
Citera
2025-11-02, 21:55
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Men sluta nu. Ni ska inte ha någon jävla fjärdeplats!

Säkert mer. JG frontloadade säkert en hel del av sitt kontrakt i form av sign-on där han skattade utomlands. Finndell kom väl från Norge? Fick garanterat mer av sitt kontrakt i ren lön.

Inte en chans i helvetet.

Citat:
Finndell är nog en av deras bättre betalda spelare, och dif ligger inte så lågt i löneligan längre.

Sjukt om så är fallet, vem är deras sportchef? Verkar vara svagbegåvad. Men Guidetti kommer han inte i kapp.
Citera
2025-11-02, 21:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Inte en chans i helvetet.

Sjukt om så är fallet, vem är deras sportchef? Verkar vara svagbegåvad. Men Guidetti kommer han inte i kapp.
Jag spekulerar så klart, men jag blir inte alls förvånad om Finndell cashade in. Värt att beakta att han kom in i ett läge där DIF rullade i pengar (det gör dom visserligen fortfarande, men du fattar..). Rinne har nog också väldigt bra betalt, på tal om värdelösa spelare med feta lönecheckar.
Citera
2025-11-02, 22:03
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Jag spekulerar så klart, men jag blir inte alls förvånad om Finndell cashade in. Värt att beakta att han kom in i ett läge där DIF rullade i pengar (det gör dom visserligen fortfarande, men du fattar..). Rinne har nog också väldigt bra betalt, på tal om värdelösa spelare med feta lönecheckar.

Jag vill ändå i min vildaste fantasi inte tro att blottaren pungat ut så mycket att han tjänar mer än guden.

Både MFF och djif sitter med två dinosaurer på sportchefsrollen märker man. Jävlar vad dom satt sprätt på tiotals miljoner på bajs.
Citera
2025-11-02, 22:05
Medlem
girigfans avatar
Citat:

Säkert mer. JG frontloadade säkert en hel del av sitt kontrakt i form av sign-on där han skattade utomlands. Finndell kom väl från Norge? Fick garanterat mer av sitt kontrakt i ren lön.
funkar inte så, norrmännen ville bli av med honom han sitter säkerligen på ett svagt kontrakt, bosse skänker inte bort pengar
Citera
2025-11-02, 22:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
funkar inte så, norrmännen ville bli av med honom han sitter säkerligen på ett svagt kontrakt, bosse skänker inte bort pengar
Jag blir väldigt förvånad om han sitter på ett dåligt kontrakt. Han skrev på för 4 år när han kom tillbaka och ni hade pengar och behov. Bara en sån sak som att Viking gick med vinst på affären säger ju en hel del om hur ni värderade spelaren.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar med att det inte funkar så? Kan dom skatteplanera och betala merparten av skatten utomlands gör dom det, men det är väl i princip bara möjligt när dom kommer som Bosman?
Citera
2025-11-02, 22:10
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Citat:

Citat:
År 2023:
Hampus Finndell: 1 683 700 kronor

Högre redan då än vad jag någonsin hade kunnat tänka mig. Fjärde bäst betald i laget det året. Tror du han tjänar mer nu? Försöker hitta uppgifter om sign on men hittar inget. Troligtvis fick han en sådan också.

Det stämmer att Guden fick tiotal miljoner i sign on och på så sätt en mindre månadslön men ändå hög i sammanhanget.
Citera
2025-11-02, 22:15
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Jag blir väldigt förvånad om han sitter på ett dåligt kontrakt. Han skrev på för 4 år när han kom tillbaka och ni hade pengar och behov. Bara en sån sak som att Viking gick med vinst på affären säger ju en hel del om hur ni värderade spelaren.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar med att det inte funkar så? Kan dom skatteplanera och betala merparten av skatten utomlands gör dom det, men det är väl i princip bara möjligt när dom kommer som Bosman?

Bara möjlighet om man bott utanför Sverige i ett antal år. Vet inte exakt men tror det är minst 5 år. Så med landslagsmässiga Finndell blev det ingen planering.

Ghoddos Saman har ryktas varit på väg till MFF i 4 år. Senast blev blev det inget pga hans fru hade lagt ut bilder från deras svenska bostad på Instagram så Skatteverket ansåg dom haft anknytning till landet (bott dvs). Därav gick det inte skatteplanera och han gick till UAE istället.
Citera
2025-11-02, 22:19
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Högre redan då än vad jag någonsin hade kunnat tänka mig. Fjärde bäst betald i laget det året. Tror du han tjänar mer nu? Försöker hitta uppgifter om sign on men hittar inget. Troligtvis fick han en sådan också.

Det stämmer att Guden fick tiotal miljoner i sign on och på så sätt en mindre månadslön men ändå hög i sammanhanget.
minns inte hur kontraktet såg ut men det är säkerligen en hel del bonus eftersom vi gick långt i europa då. men den lönen var ändå högre än vad jag faktiskt kunnat föreställa mig.
Citera
2025-11-02, 22:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Jävla konstig säsong detta vinna med 0-3 borta mot Elfsborg men få stryk hemma mot Värnamo….
Citera
2025-11-03, 07:55
Medlem
KickAss-1337s avatar
Om Bajen inte ska vara nöjda med andraplatsen nästa år med borde de lägga ett seriöst bud på Ure. En riktig brunkare som dessutom visat sig vara en mer än kapabel målskytt. Men det är man väl för snåla för, man har ju trots allt Vasic som ska frälsa dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in