2025-11-02, 19:42
Medlem
Blir också kul att se om Mjällby vinner sina två återstående för om man lyckas med det så är det den näst bästa prestationen i Allsvenskans 101-åriga historia.
Citera
2025-11-02, 19:46
Medlem
Tonyos avatar
Nu är det väl Gnaget som tog skiten till Sverige men att målvakter kan ligga ner och simulera för en taktisk paus visar ju på ett systemfel med dagens fotboll. Då tänker jag på Blåvitts målvakt idag.

Det är ett problem som inte ens är svårt att lösa. Alla skadeavbrott som sker utan att det utdömts en frispark i samband med situationen ska innebära 3 minuters vila för spelaren utanför planen när spelet kickar igång. Är det målvakten som legat ner får kaptenen ta de 3 minuterna.

Är du faktiskt skadad behöver du tiden för behandling. Är du inte skadad får du ta den som ett straff för att du fejkar. Jag kan lova att det inte kommer ligga en enda spelare taktiskt om det införs.

Det är för dåligt att du kan ta egna timeouts utan påföljd på det här sättet och att inget görs åt det.
Citera
2025-11-02, 19:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nu är det väl Gnaget som tog skiten till Sverige men att målvakter kan ligga ner och simulera för en taktisk paus visar ju på ett systemfel med dagens fotboll. Då tänker jag på Blåvitts målvakt idag.

Det är ett problem som inte ens är svårt att lösa. Alla skadeavbrott som sker utan att det utdömts en frispark i samband med situationen ska innebära 3 minuters vila för spelaren utanför planen när spelet kickar igång. Är det målvakten som legat ner får kaptenen ta de 3 minuterna.

Är du faktiskt skadad behöver du tiden för behandling. Är du inte skadad får du ta den som ett straff för att du fejkar. Jag kan lova att det inte kommer ligga en enda spelare taktiskt om det införs.

Det är för dåligt att du kan ta egna timeouts utan påföljd på det här sättet och att inget görs åt det.
Japp, enig.

Skulle precis klistra in nedan och skriva något liknande. Det här måste få ett slut.

Citat:
Gustav Svensson är ärlig om situationen.

– Elis är så orutinerad att det finns inte. Också en del av fotbollen att en målvakt råkar få ont i baksidan när vi har fått en mittback utvisad, säger han.

Men du var tvungen att visa honom var han hade ont?

– Ja… han förstod inte riktigt men nu kanske han vet. Jag tror han hade väldigt ont, säger Svensson med ett leende.

Bishesari själv är fåordig om händelsen.

– Jag hade lite ont faktiskt… säger han.

Enligt Gustav hade du kanske inte så ont?

– Nej okej, då hade jag inte ont.
Citera
2025-11-02, 19:53
Medlem
baggebo1s avatar
Opa opa - GAIS i Europa!

https://x.com/gggronsvart/status/1985039580878512233

Citera
2025-11-02, 19:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Är glad att vi fejkat sådant minimalt och ändå vunnit. Tänker bland annat på Elfsborg borta när vi gick för 2-0 istället för att maska till oss 1-0.

Men samtidigt så tar man ju hellre en seger tack vare att man draigt ut på tiden, än att tappa poäng i slutet. Iaf så länge reglerna är som dom är. Men håller med om att det är hög tid att göra något åt det. Den nya målvakts regeln har ju lett till mycket bättre tempo. Bara fortsätta stävja temposänkande spel.
Citera
2025-11-02, 20:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Måste kännas bittert för tvillingarna att det var vi som spelade bort dem från Europa.
Hehe, mja!
Citera
2025-11-02, 20:31
Medlem
preben12s avatar
Spännande i botten inför sista omgången. Norrköping kan potentiellt åka ur direkt om följande inträffar:

De förlorar mot Göteborg.

Öster vinner mot Djurgården (antingen med två mål eller vinner med ett mål samtidigt som Norrköping förlorar med 2+)

Degerfors tar 4 + poäng i deras sista två (eller 3 poäng men då behöver de ta in 7+ mål på Norrköping vilket känns orimligt)
Citera
2025-11-02, 21:09
Medlem
Tror ändå Peking fixar det. Men det var nog ingen i Norrköping som fattade att de säkrade kontraktet genom att slå Öster hemma i premiären.
Senast redigerad av Bemp 2025-11-02 kl. 21:24.
Citera
2025-11-02, 21:12
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12

Öster vinner mot Djurgården (antingen med två mål eller vinner med ett mål samtidigt som Norrköping förlorar med 2+)

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Kom igen Öster.

Hej hur ser era chanser ut mot Djurgården i sista tror du?
Citera
2025-11-02, 21:20
Medlem
girigfans avatar
det borde väl gå att anmäla målvakten till disciplinnämnden? blir ju inget direkt straff men skulle samtidigt gynna oss i längden med tanke på att vi fortfarande har en minimal chans på fjärdeplatsen som skarp tidigare sa, förmodligen ändå inte spelar någon roll när det bara är skrällgäng i toppen i år.
Citera
2025-11-02, 21:49
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Hampus Finndell utanför truppen för fjärde fajten i rad.

Detta trots de välkända problemen med utlänningskvoten i Bosses skräpbygge.

Finndell har kontrakt 3 år till efter denna säsong och sannolikt inte någon truppspelarlön då Bosse tyckte man fick hem en landslagsmittfältare.

Utlånad till Örebro nästa säsong där vi behåller 80% av lönen månne?
han drar säkert in lika mycket som guidetti, eller hur?
Citera
2025-11-02, 21:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
det borde väl gå att anmäla målvakten till disciplinnämnden? blir ju inget direkt straff men skulle samtidigt gynna oss i längden med tanke på att vi fortfarande har en minimal chans på fjärdeplatsen som skarp tidigare sa, förmodligen ändå inte spelar någon roll när det bara är skrällgäng i toppen i år.
Men sluta nu. Ni ska inte ha någon jävla fjärdeplats!
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
han drar säkert in lika mycket som guidetti, eller hur?
Säkert mer. JG frontloadade säkert en hel del av sitt kontrakt i form av sign-on där han skattade utomlands. Finndell kom väl från Norge? Fick garanterat mer av sitt kontrakt i ren lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in