2025-11-02, 17:21
Medlem
Svavelvinters avatar
Med undantag för den vanliga kvoteringen, så verkar den okej.
Citera
2025-11-02, 19:01
Medlem
zombie-nations avatar
Har aldrig riktigt gillat Saltkråkan så är skitsamma för mig. Tycker att Stina är rolig, hon har helt makaber fantasi istället för att vara en fisförnäm unge man inte kan tycka om. Men ja, flera raser i samma familj är suspekt om de har samma mamma.
Citera
2025-11-02, 19:04
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Med undantag för den vanliga kvoteringen, så verkar den okej.
Det verkar vara den vanligaste åsikten på FB.

Den kan nog bli favorit att slänga på under jul och nyår i familjer där tre generationer eller fler skall underhållas.
Detta kan tyvärr medföra att ytterskärgården 2026 kan drabbas av något värre än en ny koloni av skarvar t o m....
trendiga och stressade turister.
Citera
2025-11-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
hur kan familjen Melkersson vara så "färglada"...
en kritvit pappa, en kritvit Pelle och sen tre mörka syskon.
Har Melker varit swinger i sin ungdom eller? Det måste ju vara två olika mammor - minst.
Är alla mammorna döda eller lever de äldre syskonas mamma? Är det halvsyskon? Adoptivbarn eller hur tänkte man ?

Naturligtvis så har Pelle en annan moder än de andra barnen i familjen.

Förövrigt så ser jag fram emot den nya Rasmus på luffen, denna gång i nutid och i en mer urban miljö. Rasmus är nu på rymmen från ett HVB-hem när han tar följe med den hemlöse och gatsmarta rumänen paradis-Oskar. Tillsammans tar de sig fram i stadens bottenskikt där de möter pundare, horor och korrupta poliser.
Citera
2025-11-02, 19:20
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Naturligtvis så har Pelle en annan moder än de andra barnen i familjen.

Förövrigt så ser jag fram emot den nya Rasmus på luffen, denna gång i nutid och i en mer urban miljö. Rasmus är nu på rymmen från ett HVB-hem när han tar följe med den hemlöse och gatsmarta rumänen paradis-Oskar. Tillsammans tar de sig fram i stadens bottenskikt där de möter pundare, horor och korrupta poliser.

Eller Ehmir i Lönneberga.
Citera
2025-11-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Eller Ehmir i Lönneberga.

Idag hade Emil varit under ADHD-utredning och drängen Alfred en säsongsarbetare från Bulgarien. Ida hade varit vegan och i ständig konflikt med övriga familjen om gårdens djurhållning.

Pigan hade varit boendestödjare från kommunen för familjen orkar inte själva hantera Emils ständiga utfall.
Citera
2025-11-02, 19:44
Medlem
Svårt att casta folk till en familj där alla ser ut som att de faktiskt är släkt. Och tex Emil pratade ju perfekt Stockholmska medan resten låtsades prata småländska.
Citera
2025-11-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrich-zachariaz
Svårt att casta folk till en familj där alla ser ut som att de faktiskt är släkt. Och tex Emil pratade ju perfekt Stockholmska medan resten låtsades prata småländska.
inte speciellt... det gick ju bra förr.
men det är inte så man vill ha det - alla vet att en kärnfamilj idag har en vit pappa, en svart mamma, en asiatisk dotter och en son som är mexikan.
Citera
2025-11-02, 20:29
Medlem
Knappast.......s avatar
PK-folket hade älskat den oavsett, och det enbart för att Malin och pojkarna har utländskt påbrå.
Det jag sett har vart uselt i min mening. Generellt dåligt skådespeleri samt att musiken tog över för mkt och vid fel tillfällen. Betydligt högre än i originalet. Dagens svenska skådespelare känns inte genuina, utan är för mycket och får allt att verka krystat och onaturligt.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-11-02 kl. 20:52.
Citera
2025-11-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
PK-folket hade älskat den oavsett, och det enbart för att Malin och pojkarna har utländskt påbrå.
Det jag sett har vart uselt i min mening. Generellt dåligt skådespeleri samt att musiken tog över för mkt och vid fel tillfällen. Betydligt högre än i originalet. Dagens svenska skådespelare känns inte genuina, utan är för mycket och får allt att verka krystat och onaturligt.

Det bästa man kan göra är att inte titta på sånt skit, allt woketrams mår bäst av så lite tittningar som möjligt!
Citera
2025-11-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Tyckte att skådespelarna i trailen har konstiga kläder för att vara nutid.

Ingen hijab?
Citera
2025-11-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Ingen hijab?
Inte avsaknaden av hijab utan mer konstiga kläder.
Som om de hade använt garderoben från originalserien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in