2025-11-02, 16:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Det här är ungefär vad jag fått för mig. Att de flesta filmade observationer kunnat förklaras. Men jag är inte särskilt insatt. Finns det någon film som verkligen skulle kunna föreställa ett utomjordiskt föremål som inte någon skeptiker lyckats förklara på ett trovärdigt sätt?

Det finns det säkert - och om inte annat kommer ju nya kontinuerligt, problemet är ju dock att det knappast är bevis för utomjordisk aktivitet att man inte omedelbart kan avfärda en observation eller film a så där sitter ju ”de troende” på trumf genom att de helt enkelt kan lägga fram film efter film och säga ”men den här då?” tills motparten blir uttröttad .
Citera
2025-11-02, 17:08
Medlem
Viktor79xs avatar
[quote=SnakePlisssken|93384464]
Hur bevisar man att någon ljuger om vad de säger sig ha hört av andra? UFO-visselblåsarnas verkar dessutom ha gjort det till modus operand att gömma sig bakom påstådda munkavlar - ”jag vet men får inte berätta utom i en SCIF för folk som inte heller kan berätta vidare…”.

Problemet är inte att någon måste bevisa att visselblåsarna ljuger - problemet är att deras påståenden är så tunna så de inte skulle accepteras ens som homeopatisk medicin.

För övrigt har ju enorma mängder uap-observationer förklarats och motbevisats - även rena lögner, så ditt inlägg är minst sagt förvånande.

———— svar på frågan ————

Ja ex om någon kunde belägga att Schneider, Lazar, Karl Wolfe/ någon från fDisclosure project mm, hade utgett sig för att vara någon dom inte var. Eller ha jobbat med något helt annat under tidpunkten som vittnesmålet härrör ifrån.

Ex om nån debunker kunde slå fast att Bob Lazar istället körde buss 1988 till 89. Eller suttit på mentalsjukhus

Men ingen lyckas med det ens.
Ett hundratal och ingen har blivit busted än. Vad pekar det på?

Håller givetvis inte alls med dig om lövtunna vittnesmål
Dom sitter i kongressen och berättar så detaljerat och noga som möjligt om vad dom bevittnat. Framför kamerorna. Allt nedteckbad. Ingen som tar tillbaka något. Ingen överordnad som protesterar.

Inte en enda av USAs mest skarpsinninga journalister som har alla resurser och skulle kunna vända upp och ner på alla vittnesblåsarfall har kunnat debunka ett skit. Dom måste slita sina hår
Senast redigerad av Viktor79x 2025-11-02 kl. 17:10.
Citera
2025-11-02, 17:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
[quote=Viktor79x|93385051]
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur bevisar man att någon ljuger om vad de säger sig ha hört av andra? UFO-visselblåsarnas verkar dessutom ha gjort det till modus operand att gömma sig bakom påstådda munkavlar - ”jag vet men får inte berätta utom i en SCIF för folk som inte heller kan berätta vidare…”.

Problemet är inte att någon måste bevisa att visselblåsarna ljuger - problemet är att deras påståenden är så tunna så de inte skulle accepteras ens som homeopatisk medicin.

För övrigt har ju enorma mängder uap-observationer förklarats och motbevisats - även rena lögner, så ditt inlägg är minst sagt förvånande.

———— svar på frågan ————

Ja ex om någon kunde belägga att Schneider, Lazar, Karl Wolfe/ någon från fDisclosure project mm, hade utgett sig för att vara någon dom inte var. Eller ha jobbat med något helt annat under tidpunkten som vittnesmålet härrör ifrån.

Ex om nån debunker kunde slå fast att Bob Lazar istället körde buss 1988 till 89. Eller suttit på mentalsjukhus
Det skulle ju ändå inte bevisa att deras påståenden är fel. Och framförallt inte bevisa att vi inte besöks av andra utomjordingar/farkoster…

Citat:
Men ingen lyckas med det ens.
Ett hundratal och ingen har blivit busted än. Vad pekar det på?
Ingenting. Lazar har ju t.ex inga som helst bevis för sina påståenden att han studerat på MIT och Caltech eller arbetat på area 51 - ändå fortsätter hans anhängare påstå att så är fallet. Så hur menar du att man skulle kunna motbevisa det?!
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-11-02 kl. 17:15.
Citera
2025-11-02, 17:15
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Det finns det säkert - och om inte annat kommer ju nya kontinuerligt, problemet är ju dock att det knappast är bevis för utomjordisk aktivitet att man inte omedelbart kan avfärda en observation eller film a så där sitter ju ”de troende” på trumf genom att de helt enkelt kan lägga fram film efter film och säga ”men den här då?” tills motparten blir uttröttad .

Det tog Metabunk ungefär två år att komma fram till Tic tacen förmodligen var en paralax.
Sen kommer nya vittnen av rang i liknande fall och motsäger det helt å hållet
Surt sa räven Mick och Co

https://youtu.be/gXjueehpPJc?si=6b3e8qEgRfYXWuWw
Citera
2025-11-02, 17:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det tog Metabunk ungefär två år att komma fram till Tic tacen förmodligen var en paralax.
Fel - det har de aldrig ens påstått.
Citera
2025-11-02, 17:20
Medlem
Viktor79xs avatar
[quote=SnakePlisssken|93385097]
Citat:

Det skulle ju ändå inte bevisa att deras påståenden är fel. Och framförallt inte bevisa att vi inte besöks av andra utomjordingar/farkoster…

Ingenting. Lazar har ju t.ex inga som helst bevis för sina påståenden att han studerat på MIT och Caltech eller arbetat på area 51 - ändå fortsätter hans anhängare påstå att så är fallet. Så hur menar du att man skulle kunna motbevisa det?!

Han kan säkert ha skarvat lite om sin utbildning på sjuttiotalet. Å ena sidan har ingen kunnat belägga att att han gått på nån helt annan skola om jag inte har fel

Men Var jobbade Lazar 1988 till 89 nu igen?
Citera
2025-11-02, 17:22
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Fel - det har de aldrig ens påstått.

Ok rätta mig. Vad kom dom fram till?
Citera
2025-11-02, 17:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok rätta mig. Vad kom dom fram till?

Att skuttet i filmen beror på att piloten ändrade inställningen på Zoomen - vilket tydligt syns i filmklippet.
Du blandar nog ihop tic-tacen med filmklippet GoFast som kom senare. GoFast släpptes av Nasa slutet av april 2020 och Mick West förklarade det inom några dagar - mindre än en vecka.
Citera
2025-11-02, 17:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han kan säkert ha skarvat lite om sin utbildning på sjuttiotalet. Å ena sidan har ingen kunnat belägga att att han gått på nån helt annan skola om jag inte har fel
Han behöver förstås inte alls gått på någon skola.

Citat:
Men Var jobbade Lazar 1988 till 89 nu igen?

Ingen aning - han har ju inte kunnat belägga sina påståenden alls.
Citera
2025-11-02, 17:38
Avslutad
Citat:
Jag är inte så säker. Det jag har sett är antingen förklarat eller av så usel kvalitet att det egentligen inte säger någonting. Att det dök upp suddiga bilder i mitten av 1900-talet är inte så konstigt. Kamerorna var inte särskilt avancerade och folk filmade och tog bilder bara för att spara för familjealbum och super 8 visningar nån gång vart tredje år. Idag filmas inte bara himlen utan väldigt stora områden av Jorden närmast oavbrutet i högupplöst läge. Ändå så kommer bevisen i form av någon liten svart prick som blinkar till på en mörkerfilm från något krigsfartyg. Om det fanns bättre bevis borde jag ha sett det. Är dessutom övertygad om att media skulle publicera det direkt.
Citera
2025-11-02, 17:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
… Om det fanns bättre bevis borde jag ha sett det. Är dessutom övertygad om att media skulle publicera det direkt.

Håller fullständigt med - den journalist eller redaktion som kunde bli först skulle självklart göra allt i sin makt för det.
Citera
2025-11-02, 17:50
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Han behöver förstås inte alls gått på någon skola.

Ingen aning - han har ju inte kunnat belägga sina påståenden alls.

Rätt ingående beskrivningar av S4 som bekräftas av andra. Personal som känner igenom honom från Terminalen där Janet airlines avgår till Area 51, finns i telefonkatalogen från Los Alamos, l
En högröd Edward Teller som vägrar svara på om han träffat och Bob., osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in