2025-11-02, 12:27
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag stör mig på att samma personer konstant låter sig luras av samma gamla påståenden från samma ”disclosure”-folk om och om igen utan att ni ser att de uppenbart svamlar röven av er.
Om det någon gång skulle komma ett riktigt bevis tycker jag vore jättekul - men jag har iofs aldrig haft något konto på metabunk…

Samma personer i över åttio år? Nej det blir helt fel. Glöm inte James E McDonald, Keyhoe och dom gamla rävarna. Fy vad mycket skit dom fick. Och det tyngre gardet av visselblåsare och utredare är döda för länge sen som jag skrivit innan.
Var deras jobb förgäves? absolut inte om vi ser det som händer idag
Dom citeras och delas flitigt fortf
Det dom gjorde lever alltid vidare på något sätt
Citera
2025-11-02, 12:48
Medlem
Viktor79xs avatar
Prof. James E. McDonald 1920-71

https://youtu.be/gMaVBfgyrJ4?si=SPSk-pZtbgWI_IDl
Citera
2025-11-02, 12:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Samma personer i över åttio år? Nej det blir helt fel. Glöm inte James E McDonald, Keyhoe och dom gamla rävarna. Fy vad mycket skit dom fick. Och det tyngre gardet av visselblåsare och utredare är döda för länge sen som jag skrivit innan.
Var deras jobb förgäves? absolut inte om vi ser det som händer idag
Dom citeras och delas flitigt fortf
Det dom gjorde lever alltid vidare på något sätt

Nja jag menade de ständiga återkommande påståendena sedan to the stars bilades och artiklarna i NY Times drog igång den nuvarande UFO-hypen. Men visst, det finns ju en del som hållt på avsevärt längre än så - Puthoff, Knapp, Lazar, Targ, i viss mån Bigelow etc.
Citera
2025-11-02, 13:00
Medlem
Citat:
Om det någon gång skulle komma ett riktigt bevis tycker jag vore jättekul - men jag har iofs aldrig haft något konto på metabunk…
Fast då skulle du behöva ompröva hela ditt ställningstagande gentemot personer du anklagat, evidens du avfärdat etc. Kanske smartare än att peka fingret på allt och alla, är ett genuint öppet sinne i frågan.

Inte låta sig övertygas åt något håll förrän man vet är viktigt. Varken skeptiskt eller något annat. Truth is still out there.

Sen vet jag inte vad gamle Jesse Marcel t.ex har gemensamt med Dan Farah , eller Astronaut Gordon Cooper osv. Samtliga är del av den större Bilden av Disclosure och vissa är kanske lömska och opålitliga, på gott eller ont. Det är ofrånkomligt det också när många har varit involverade. Men att dra allting över en kam är osmart och antyder en viss desperation.
Citera
2025-11-02, 13:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Fast då skulle du behöva ompröva hela ditt ställningstagande gentemot personer du anklagat, evidens du avfärdat etc. Kanske smartare än att peka fingret på allt och alla, är ett genuint öppet sinne i frågan.
Varför skulle jag behöva det? De har ju fortfarande inte kommit med några bevis. Och i sånt fall - vad gör det, det är väl bara kul att få nya insikter? Särskilt om något så stort som detta…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-11-02 kl. 13:03.
Citera
2025-11-02, 13:19
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Varför skulle jag behöva det? De har ju fortfarande inte kommit med några bevis. Och i sånt fall - vad gör det, det är väl bara kul att få nya insikter? Särskilt om något så stort som detta…

För att inga som helst bevis duger för den som är oförmögen att se helhetsbilden.
Det kvittar om en formation av Tr3b flyger över Manhattan. Teoretisk sätt skull det kunna vara
Lockheads martins. En liten grey på ett obduktionsbord skulle kunna vara något som kineserna klonat fram. Eller en av Stalins dvärgar som också hette ang Roswell.

Vissa kommer helt enkelt aldrig förstå det
Citera
2025-11-02, 13:21
Medlem
Citat:
Som skrivet, i det scenario du själv skulle acceptera ett sådant bevis(futurum).

Vi kan ju dock redan ha bevis för NHI tillgängliga men som inte blir accepterade och bekräftade i dagsläget för att tolkas som det. Palomar Sky survey eller militära filmer som fångat UAP m.m.
Citera
2025-11-02, 13:22
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Nja jag menade de ständiga återkommande påståendena sedan to the stars bilades och artiklarna i NY Times drog igång den nuvarande UFO-hypen. Men visst, det finns ju en del som hållt på avsevärt längre än så - Puthoff, Knapp, Lazar, Targ, i viss mån Bigelow etc.

Mm, längre ja. https://youtu.be/qJ7nbS1ZK5M?si=mB8Bf7YyrDL5sdov

Hade inte kyrkan malt ner eller gömt alla historiska skrifter hade vi haft mer
Citera
2025-11-02, 14:05
Medlem
Viktor79xs avatar
Ni skeptiker har nu haft ett par årtionden på er att ertappa någon visselblåsare som bluff. Det har ni inte heller kunnat göra. Inte ens Bob Lazar kunde ni slå hål på
Citera
2025-11-02, 15:38
Medlem
Citat:
Vad finns det för nyhetsvärde i ännu en dokumentär utan några nya avslöjanden?

Eller som Jay Stratton själv säger ” I can print a phone book and put "UFO" on the cover, and they'll buy it”….
https://www.instagram.com/cinemasoundoff/reel/DHAifg2Oy_x/

Tyckte detta inlägg i diskussionen om filmen på metabunk var rätt träffande:
I see there are 12 seasons of "Finding Bigfoot." During which, they never find bigfoot. (They also don't find him in 6 seasons of "Expedition Bigfoot," though the title makes this less ironic.)

Haha, ja kanske är det som i dikten även när det kommer till ufon att den mätta dagen den är aldrig störst. Vad händer om de hittar Bigfoot? Då blir det ingen fler säsong.. Däremot när det kommer till ufo-frågan så spelar det nästan ingen roll vad som avslöjas. Det kan alltid ifrågasättas och det finns alltid minst ett lager till. Och, till skillnad mot Bigfoot och andra mytologiska företeelser är det inte lika lätt att avfärda ufofenomenet.
Citera
2025-11-02, 15:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ni skeptiker har nu haft ett par årtionden på er att ertappa någon visselblåsare som bluff. Det har ni inte heller kunnat göra. Inte ens Bob Lazar kunde ni slå hål på

Hur bevisar man att någon ljuger om vad de säger sig ha hört av andra? UFO-visselblåsarnas verkar dessutom ha gjort det till modus operand att gömma sig bakom påstådda munkavlar - ”jag vet men får inte berätta utom i en SCIF för folk som inte heller kan berätta vidare…”.

Problemet är inte att någon måste bevisa att visselblåsarna ljuger - problemet är att deras påståenden är så tunna så de inte skulle accepteras ens som homeopatisk medicin.

För övrigt har ju enorma mängder uap-observationer förklarats och motbevisats - även rena lögner, så ditt inlägg är minst sagt förvånande.
Citera
2025-11-02, 16:08
Avslutad
Citat:
Hur bevisar man att någon ljuger om vad de säger sig ha hört av andra? UFO-visselblåsarnas verkar dessutom ha gjort det till modus operand att gömma sig bakom påstådda munkavlar - ”jag vet men får inte berätta utom i en SCIF för folk som inte heller kan berätta vidare…”.

Problemet är inte att någon måste bevisa att visselblåsarna ljuger - problemet är att deras påståenden är så tunna så de inte skulle accepteras ens som homeopatisk medicin.

För övrigt har ju enorma mängder uap-observationer förklarats och motbevisats - även rena lögner, så ditt inlägg är minst sagt förvånande.
Det här är ungefär vad jag fått för mig. Att de flesta filmade observationer kunnat förklaras. Men jag är inte särskilt insatt. Finns det någon film som verkligen skulle kunna föreställa ett utomjordiskt föremål som inte någon skeptiker lyckats förklara på ett trovärdigt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in