2025-10-30, 13:25
  #49
Medlem
SigurdCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så länge du inte kan bifoga en källa, är du inte trovärdig alls. Utan kommer endast med falska anklagelser.

Jag har hört precis samma sak på ”gatan” i några månaders tid, så det kan ändå stämma, eller så stämmer det inte, jag har ingen aning men det har alltid varit något lurt med É.
Citera
2025-10-30, 20:06
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Enligt Expressen sitter en 35-årig svensk man fängslad på Kuba sen början av juli. UD bekräftar det också.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svensk-fangslad-i-kuba/

Vem är svensken?

Hur är förhållandena i kubanskt fängelse eller häkte om inte rättegång har ägt rum ännu?

Om han blir dömd, hur långa eller tuffa fängelsestraff brukar det delas ut i Kuba? Det är naturligtvis beroende vilken typ av brott, men hur är skillnaden mot Sverige i straffskala?

Spontant känns Kuba som ett land där man inte vill sitta frihetsberövad


Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Den fungerar för mig.
Han kommer att dö i fängelset. Om du inte har belägg för detta. Påstå inte något om det.
Citera
2025-10-30, 20:07
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdCaesar
Jag har hört precis samma sak på ”gatan” i några månaders tid, så det kan ändå stämma, eller så stämmer det inte, jag har ingen aning men det har alltid varit något lurt med É.

På gatan känns inte som bra källa. Vad har varit lurt med honom? Han dör på ett jordgolv utan rättegång.
Citera
2025-10-31, 18:11
  #52
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det finns ingen sanning i att han skulle ha haft sex med en minderårig. Så att säga något sådant utan bevis är jävligt otäckt.


Om du nu kräver att källor ska presenteras på att han är skyldig.

1.Vad gör dig så övertygad om att han inte är skyldig?
2. Menar du att han är anklagad för ett annat brott och i så fall vadå för brott ?
3. Om han är anklagad för att ha haft samlag med en underårig , varför hamnade han i en sån situation ?


Din källa borde vara minst lika relevant
Citera
2025-10-31, 19:46
  #53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Om du nu kräver att källor ska presenteras på att han är skyldig.

1.Vad gör dig så övertygad om att han inte är skyldig?
2. Menar du att han är anklagad för ett annat brott och i så fall vadå för brott ?
3. Om han är anklagad för att ha haft samlag med en underårig , varför hamnade han i en sån situation ?


Din källa borde vara minst lika relevant

Jag bryr mig överhuvudtaget inte om han är skyldig eller inte. Jag trodde det framgick av vad jag har skrivit. I alla fall för en normal funtad människa.
Däremot ogillar jag starkt att man kommer med anklagelser utan att kunna backa det upp. Hade du själva gillat att bli falskt anklagad?

Otroligt, för mig, att man blir mer upprörd över att någon vill ha en källa till anklagelserna än att man kommer med anklagelser som man inte kan backa upp. Otroligt. Otroligt.
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2025-10-31 kl. 20:01.
Citera
2025-11-01, 00:33
  #54
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag bryr mig överhuvudtaget inte om han är skyldig eller inte. Jag trodde det framgick av vad jag har skrivit. I alla fall för en normal funtad människa.
Däremot ogillar jag starkt att man kommer med anklagelser utan att kunna backa det upp. Hade du själva gillat att bli falskt anklagad?

Otroligt, för mig, att man blir mer upprörd över att någon vill ha en källa till anklagelserna än att man kommer med anklagelser som man inte kan backa upp. Otroligt. Otroligt.


Du svarade inte på en enda av de frågor jag ställde. Självklart ska man inte sprida falsk information. Om det nu går ett rykte om att han knullar småtjejer , och du bestämt hävdar motsatsen, så vore det intressant att veta vad som gör ditt påstående mer sant än det påstående som säger att det är sant.

Men eftersom ingenting du gjort eller skrivit hävdar motsatsen, mer än att du gastar att det är fel, så börjar jag faktiskt tro att du är i maskopi med någon i hans närhet.

Varför brinner du för just den här personen ? Är du inne och kämpar för alla eventuella hebefiler i landet ?
Jag undrar . Finns det något du vet som vi andra inte vet ? Eftersom du så bestämt hävdade motsatsen ?
Citera
2025-11-01, 08:35
  #55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Du svarade inte på en enda av de frågor jag ställde. Självklart ska man inte sprida falsk information. Om det nu går ett rykte om att han knullar småtjejer , och du bestämt hävdar motsatsen, så vore det intressant att veta vad som gör ditt påstående mer sant än det påstående som säger att det är sant.

Men eftersom ingenting du gjort eller skrivit hävdar motsatsen, mer än att du gastar att det är fel, så börjar jag faktiskt tro att du är i maskopi med någon i hans närhet.

Varför brinner du för just den här personen ? Är du inne och kämpar för alla eventuella hebefiler i landet ?
Jag undrar . Finns det något du vet som vi andra inte vet ? Eftersom du så bestämt hävdade motsatsen ?

Antingen så läser du inte vad jag skriver. Eller så förstår du inte vad jag skriver.

Men jag ska ta det igen en sista gång så att även ett litet barn, som du, förstår:
- Jag har inte hävdat att han inte har haft sex med minderåriga. Förstår du nu?
- Det enda jag önskar, är att man backar upp sådana anklagelser med fakta/källa. Förstår du nu?

Ingen vill bli falskt anklagad. Speciellt inte för något sådant här.

Och jag är den första att önska honom livstidsfängelse om han har gjort det någon utan källa påstår.
Citera
2025-11-01, 10:24
  #56
Bannlyst
Om han åker till Kuba för att knulla småtjejer så kan Kuba behålla honom.

Inget vi vill ha här i Sverige.
Citera
2025-11-02, 15:20
  #57
Medlem
Jag tror att det är viktigt att förstå vad han gjorde i Kuba innan man börjar spekulera och sprida rykten. Personen i fråga (Andr*as Lindstr*m) arbetar med onoterade aktier och var i Kuba då han hjälper ett norskt bolag som äger en romfabrik i Kuba att resa kapital eller hitta investerare (The Island rum company). Enligt mina källor är det ett bolag som ägs 50% av kubanska staten och kan ha något med det att göra.

På Axelinas hemsida ser man även detta:

Corporate Finance Advisory
The Island Rum Company
Advisor to one of Cuba's largest rum producers in connection with capital raising and international expansion.
__________________
Senast redigerad av rezymylilo 2025-11-02 kl. 15:23.
Citera
2025-11-03, 12:28
  #58
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezymylilo
Jag tror att det är viktigt att förstå vad han gjorde i Kuba innan man börjar spekulera och sprida rykten. Personen i fråga (Andr*as Lindstr*m) arbetar med onoterade aktier och var i Kuba då han hjälper ett norskt bolag som äger en romfabrik i Kuba att resa kapital eller hitta investerare (The Island rum company). Enligt mina källor är det ett bolag som ägs 50% av kubanska staten och kan ha något med det att göra.

På Axelinas hemsida ser man även detta:

Corporate Finance Advisory
The Island Rum Company
Advisor to one of Cuba's largest rum producers in connection with capital raising and international expansion.


I så fall så är det snarare någon form av ekobrott som är aktuellt? Då får vi verkligen hoppas att hebefil-anklagelserna är gripna ur luften. Någon här borde ju känna familjen. Det måste vara möjligt att få fram riktig information
Citera
2025-11-03, 16:39
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
I så fall så är det snarare någon form av ekobrott som är aktuellt? Då får vi verkligen hoppas att hebefil-anklagelserna är gripna ur luften. Någon här borde ju känna familjen. Det måste vara möjligt att få fram riktig information

Ja, frågan är väl mer om ett brott ens har begått med tanke på regimen på Kuba. Kan detta vara ett maktspel i bolaget? Eller är det något som Andreas har gjort som blivit hostile?

Med tanke på att regeringen äger 50% av det bolaget så kan det handla om ett maktspel där man kanske försöker slå ut dem som ägare eller liknande. Det är väldigt vanligt bland bolag runt om i världen. Kallas även för hostile takeover.

Kan vara vad som helst men tror att det handlar mer om bolaget och hans del i det, Och inte att han gjort något brott.
Citera
2025-11-03, 21:15
  #60
Medlem
Han är inte frihetsberövad pga något ekobrott. Som sagt är det känt av många att det har med sex med minderårig att göra. Det innebär så klart inte att han nödvändigtvis är skyldig till något sådant, men det är skälet till hans häktning. Kanske är det fråga om falsk angivelse.

Vad är det för förhållanden i häktet? Jordgolv? Får han hjälp av den svenska ambassaden? Mat? Sjukvård? Behandlas han väl av andra fångar?
__________________
Senast redigerad av sixfold69 2025-11-03 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in