2025-10-28, 21:55
Medlem
Ja, beroende på om han är skyldig eller "framed", bör man fråga sig är om detta var en engångsföreteelse eller om han haft för vana att åka till Kuba. Känns lite skumt att en man i Stockholms finansvärld väljer just Kuba
Citera
2025-10-28, 22:44
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sixfold69
Ja, beroende på om han är skyldig eller "framed", bör man fråga sig är om detta var en engångsföreteelse eller om han haft för vana att åka till Kuba. Känns lite skumt att en man i Stockholms finansvärld väljer just Kuba

Från bloggen framkommer att han var där även i fjol:
..”Först ut är alltså en gästblogg från Andreas resa till Havanna som han är nyss hemkommen från.”

”Under veckan besökte jag också en romfabrik som ett par goda vänner äger.”

https://nyfiknainvesterare.se/en-gas...-fran-havanna/
Senast redigerad av Lilett 2025-10-28 kl. 22:47.
Citera
2025-10-28, 22:51
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogggers
Om du spenderat tid i och vid La Rampa så finns det Ingenting som påminner Bogota, icke heller Medellin.

María La Gorda är inte heller ens i närheten av något gathörnen till vad du refererar till...

Väldigt blandad mix med Svarta som dock inte dominerar i och omkring Havanna

Berätta gärna hur det är där, zonas de tolerancia är säkert annorlunda i ett land som Kuba. Är polisen snabb på att gripa någon för att kunna pressa på pengar ? Vill gärna höra mer om Kuba då landet fascinerar mig

Citat:

Klart han är skyldig. Ett barn som blir påsatt är alltid ett barn som blir påsatt
Citera
2025-10-28, 23:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Det finns ingen sanning i att han skulle ha haft sex med en minderårig. Så att säga något sådant utan bevis är jävligt otäckt.
Citera
2025-10-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Berätta gärna hur det är där, zonas de tolerancia är säkert annorlunda i ett land som Kuba. Är polisen snabb på att gripa någon för att kunna pressa på pengar ? Vill gärna höra mer om Kuba då landet fascinerar mig
zonas de tolerancia finns inte varken i Havanna eller i Santiago.
Om man är ute efter filthy biz så bör man ha några 10 dolares sedlar tillgängliga i byxfickan.

Det stora problemet med att spendera tid på Kuba är tillgängligheten på god/vettig mat.
Typ samma som Sovjet på 1960 talet, dock vet jag inte hur rörelsemönstret har varit på MGM.

Scammers finns i dom flesta gathörn där det vistas gringos som knappt kan uttala habla espanol.

Det kanske är annorlunda på/vid tex. Varadero. Där finns det hotell som har all inclusive, om det finns individer som säljer sin kropp vet jag inte men förmodligen är det möjligt om finna om man är ute efter att köpa en halvtimme med xtra massage.
Citera
2025-10-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det finns ingen sanning i att han skulle ha haft sex med en minderårig. Så att säga något sådant utan bevis är jävligt otäckt.
Ska din fråga returneras "Vad har han gjort då..?"

Eller är du på samma nivå som Expressen murveln?
Vad är sanningen enligt någon som har insikt?
Citera
2025-10-29, 15:23
Medlem
Var nånstans på Kuba sitter han ? Nu kommer ju stormen dit oxå! Kanske skönt att sitta i nån fängelsehåla då!
Citera
2025-10-29, 21:30
Medlem
Citat:

Det är detta brott han är misstänkt för. Fram till att domen har fallit ska han naturligtvis betraktas som oskyldig. Kanske även efter dom fallit, beroende på hur man ser på Kubas rättssystem.
Citera
2025-10-29, 21:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Det är detta brott han är misstänkt för. Fram till att domen har fallit ska han naturligtvis betraktas som oskyldig. Kanske även efter dom fallit, beroende på hur man ser på Kubas rättssystem.

Hur vet du att han är misstänkt för det brottet då?
Citera
2025-10-29, 21:57
Medlem
Citat:
Hur vet du att han är misstänkt för det brottet då?

Hur jag vet det är inte relevant, men jag tycks inte vara ensam om att veta det.
Citera
2025-10-29, 21:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Hur jag vet det är inte relevant, men jag tycks inte vara ensam om att veta det.

Så länge du inte kan bifoga en källa, är du inte trovärdig alls. Utan kommer endast med falska anklagelser.
Citera
2025-10-29, 22:03
Medlem
Citat:
Så länge du inte kan bifoga en källa, är du inte trovärdig alls. Utan kommer endast med falska anklagelser.

Källan röjer jag inte. Huruvida du tycker jag är trovärdig spelar mig ingen större roll. Jag delar bara den information jag fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in