2025-11-02, 13:12
Medlem
sayumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Skulle gissa på att Musse och Talang lagt av.

Vad får dig att tro det? Musse planerade väl brott inifrån Kumla för bara nåt år sedan? Vad har de för alternativa vägar i livet? Ingen arbetslivserfarenhet, finns i belastningsregistret, har de gymnasieutbildning ens? Vart skulle de få normal anställning? Och jag tror det vore svårt att anpassa sig till ett vanligt Svensson-liv efter att ha varit med om allt de har varit med om, de är radikaliserade och det tror jag är otroligt svårt att få ogjort.

Dock tror jag absolut att de sitter utomlands, som alla andra gängledare, och styr saker och ting från avstånd. Tror inte de kommer smutsa när händerna om de inte måste. Men jag vore chockad om de inte fortfarande är involverade i den gängkriminella världen och försörjer sig genom kriminalitet.
Citera
2025-11-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sayumi
Vad får dig att tro det? Musse planerade väl brott inifrån Kumla för bara nåt år sedan? Vad har de för alternativa vägar i livet? Ingen arbetslivserfarenhet, finns i belastningsregistret, har de gymnasieutbildning ens? Vart skulle de få normal anställning? Och jag tror det vore svårt att anpassa sig till ett vanligt Svensson-liv efter att ha varit med om allt de har varit med om, de är radikaliserade och det tror jag är otroligt svårt att få ogjort.

Dock tror jag absolut att de sitter utomlands, som alla andra gängledare, och styr saker och ting från avstånd. Tror inte de kommer smutsa när händerna om de inte måste. Men jag vore chockad om de inte fortfarande är involverade i den gängkriminella världen och försörjer sig genom kriminalitet.
Det var Makkan som planerade brott inifrån men han är inlåst på livstid så han har inget att förlora.

Förmodligen har de pengar liggandes någonstans och med rätt investering så kan man leva ganska bra, han behöver absolut inget jobb.

Jag tror att man ändrar tankesätt när man suttit länge i fängelse att det inte är längre värt att fortsätta på samma bana. Det var någon som sa att Talang lagt av när han kom ut från fängelse något år sedan
Citera
2025-11-03, 14:24
Medlem
sayumis avatar
Citat:
Det var Makkan som planerade brott inifrån men han är inlåst på livstid så han har inget att förlora.

Förmodligen har de pengar liggandes någonstans och med rätt investering så kan man leva ganska bra, han behöver absolut inget jobb.

Jag tror att man ändrar tankesätt när man suttit länge i fängelse att det inte är längre värt att fortsätta på samma bana. Det var någon som sa att Talang lagt av när han kom ut från fängelse något år sedan

Jaha, då blandar jag ihop dem. Hade för mig att det skedde via Musses advokat nämligen, men jag minns inte tydligt vad som framgick i det fallet.

Sen anser jag inte att "någon sa att de la av" är en trovärdig källa, såvida personen i fråga inte känner dem. Men det kan mycket väl vara så som du tror, även om jag har svårt att se det.
Citera
2025-12-16, 17:48
Medlem
Citat:

FEL!
Det var musse som planerade mord på "masken" inne på Fenix på kumla. Inblandade i fallet var advokaten "kungen".
Makkan satt fortfarande i Danmark när det hände.
Citera
2026-02-03, 20:36
Medlem
Citat:

Jag tror inte majoriteten av människor som valt den kriminella vägen är speciellt duktig på att spara pengar eller investera smart, dom flesta kriminella lever för dagen och sätter sprätt på pengarna lika fort som dom kommit in, det går till droger, spel, alkohol, märkeskläder och bilar.

Jag tror inte det finns många som har några miljoner nedgrävda nånstans. Dom flesta har hamnat i deras livsstil för att dom har dålig impulskontroll.
Citera
2026-03-27, 14:08
Medlem
eunices avatar
Jag läser just nu Mats Lindströms bok Spaningsledaren i Rinkeby och han skriver att av Makelele, Musse, Talang och Shobre så är 3 av 4 födda i Sverige. Vem av dem är inte det?
Citera
2026-03-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ingen aning, jag kan inget om Hjulstabarnen, svårt att hålla koll nuförtiden när det finns 100 olika medlemmar, kolla bara Shackis musikvideor

Dom är ute ur leken
Fjantigt smala somalier ingen är rädd längre
Citera
2026-03-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eunice
Jag läser just nu Mats Lindströms bok Spaningsledaren i Rinkeby och han skriver att av Makelele, Musse, Talang och Shobre så är 3 av 4 födda i Sverige. Vem av dem är inte det?
Hur ska vi veta det?
Citera
2026-03-28, 15:36
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Tror det är lätt när man suttit så länge i fängelse som de har gjort. Tror inte de orkar gå ut på gatan igen om de nu har suttit i över 5+ år.

Visst kommer det vara svårt att leva ett ”normalt” liv om de är i Sverige men om de är utomlands så är det inte så svårt. Det är inte som att Shottaz och deras andra fiender är ständigt på jakt efter de.

De har gott om pengar att starta business i andra länder. Tror även att DP äger coffee shops i Barcelona osv.

Shottaz vs DP kriget är i princip över, det är Hjulstabarnen och FLG som kommer kriga om nu kriget startar igen men det verkar också som att FLG lagt av då de försvagats

Kul att du tror att dessa förmågor sitter och lägger undan pengar för framtidens regniga dagar.
Citera
2026-03-28, 15:39
Medlem
eunices avatar
Citat:
Hur ska vi veta det?

Inte vet jag. Det kanske inte är någon som vet, men det är ju ett diskussionsforum så om man undrar något kan man prova slänga ut en fråga och se ifall någon vet. Någon kan ju ha läst eller hört något som jag inte har.
Citera
2026-03-28, 16:20
Medlem
Amsvartners avatar
Dödspatrullen...tillåt mig garva läppen av mig.

Det är/va nåt löjligt zoomaliegäng med mindervärdeskomplex som ville leka sicarios.

Fyfan va skämmigt.
Citera
2026-03-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Dödspatrullen...tillåt mig garva läppen av mig.

Det är/va nåt löjligt zoomaliegäng med mindervärdeskomplex som ville leka sicarios.

Fyfan va skämmigt.

Håller med fula smala somalier bara kasta packet i fängelse ingen saknar dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in