Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 20:31
  #1
Medlem
Från Aftonbladet tidigare:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...rmare-tio-mord


Dessa påstås ligga bakom händelsen då en känd rappare (eller flera) blivit överfallna och förnedrade.
Här kissar man på Jaffar Byn, kräver 100 000 och hotar att skjuta honom:

https://www.liveleak.com/view?i=2b4_1504623720
Här ser man lite av personerna. Mörkhyade uppenbart och tydligen med förkärlek för italienska märkeskläder. Något udda, men kanske en kompensationsfaktor för något.
https://www.liveleak.com/view?i=bd6_1504566825

Enligt polisen har dessa begått massvis med mord och man menar att man har bra bevisning.
Ändå kan dessa gå runt och kissa folk i skallen och hota med vapen osv osv. Mitt på dagen.
Någonting är jävligt dåligt hanterat av polisen.

Vilka är personerna i grupperingen?
Som jag förstått det gick en person vid namn Atto Qasim till attack mot en i grupperingen. Dagen efter den skottlossningen var dock Atto på fel sida om vapnet och blev mördad.
Kan det finnas ledtrådar i det brottet om vilka som ingår i grupperingen?
Citera
2017-09-05, 20:40
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Dödspatrull? Modiga killar som ger sig på en ensam stackare.
Citera
2017-09-05, 20:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Dödspatrull? Modiga killar som ger sig på en ensam stackare.

Vi ska vara tydliga med att det nog inte är ett namn dom själva använder, utan ett dom fått av media. Uppenbarligen välförtjänt, men inget officiellt.
Citera
2017-09-05, 20:46
  #4
Medlem
GuldBuddahs avatar
Media är ju bra på att bidra till mer problem bara. Varför väljer man att ge ett namn till den här grupperingen? De lever ju på ryktet! Idiot-media...
Citera
2017-09-05, 20:49
  #5
Medlem
Jag tycker också man hör att det rör sig om personer som troligen är uppvuxna i Sverige.
All brytning känns spelad. Det märks framförallt i slutet när kameramannen pratar lite snabbare.
Citera
2017-09-05, 20:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Media är ju bra på att bidra till mer problem bara. Varför väljer man att ge ett namn till den här grupperingen? De lever ju på ryktet! Idiot-media...

Framförallt, varför hänger man inte ut idioterna med namn och bild?
Dessa bör ju placeras i häkte i väntan på att bli dömda.
Citera
2017-09-05, 20:53
  #7
Medlem
bithaxs avatar
Fatta villken respekt man får i orten när man går ut i pressen och presenterar sig som "medlem i dödspatrullen". Jag lovar att det kommer, om nått år när någon av de här killarna åker in.
Då kommer de vara helsideuppslag i tidningen om dem och deras barndom och tja..
Citera
2017-09-05, 20:54
  #8
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEDSkane
Framförallt, varför hänger man inte ut idioterna med namn och bild?
Dessa bör ju placeras i häkte i väntan på att bli dömda.

Helt ärligt talat, jag tror att det här är lite samma stuk som Anonymous du vet. Tror att det är en hel drös personer inblandade i det vad media kallar "dödspatrull". Dessa tre eller fyra piss-snubbar är nog inte skyldiga till 10 mord. Låter mer som skröna, eller som en liten del av den stora bilden så att säga.
Citera
2017-09-05, 20:55
  #9
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Rätta mig gärna om jag har fel men är inte alla dessa herrar döda inom, säg, en 5 års period?
Citera
2017-09-05, 20:56
  #10
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Fatta villken respekt man får i orten när man går ut i pressen och presenterar sig som "medlem i dödspatrullen". Jag lovar att det kommer, om nått år när någon av de här killarna åker in.
Då kommer de vara helsideuppslag i tidningen om dem och deras barndom och tja..

På kåken får de högsta status när folk får veta att det var dom som vågade pissa på en liten liten neger. Lås in asen, kasta nyckeln och glöm bort dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Rätta mig gärna om jag har fel men är inte alla dessa herrar döda inom, säg, en 5 års period?

Det vore en lättnad för samhället.
Citera
2017-09-05, 21:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Rätta mig gärna om jag har fel men är inte alla dessa herrar döda inom, säg, en 5 års period?

Det kan nog mycket väl gå snabbare än så också. Att vara häftig i relation till en ensam somalisk rappare är en sak. Att skjuta ner andra kriminella kräver givetvis lite balls.
Men tids nog lär ju folk sura ur. Det går ju inte att låta det hållas.
Det borde även påverka narkotikabusinessen negativt.
Citera
2017-09-06, 23:32
  #12
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Rätta mig gärna om jag har fel men är inte alla dessa herrar döda inom, säg, en 5 års period?

Vilka töntar utan framtid
Jag tror på inom 3 år
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback