Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Så idag råkade jag hamna i fel fil. Jag låg i högerfilen när jag skulle köra rakt.
Tänkte att äh, jag kan ju vänta tills det blir grönt för alla och köra rakt bara.
Dock är det så att denhär högerfilen har en högerpil.
När den tändes så började gubben i volvon bakom hålla inne tutaknappen, och han slutade inte förrens 30 sekunder senare när det blivit grönt och jag lämnade honom i fjärran bakom mig tutandes.
Men jag undrar lite, denna road rage på en söndag?
Gör det så mycket skada för er att ni får vänta en halv minut extra vid ett rödljus att ni blir helt galna och behöver tuta som dårar?
Visst jag vet att jag gjorde fel och kör som en "jävla kärring" osv.
Men man kan faktiskt göra fel ibland, och är det ett så jävla stort problem?
Varför blir folk så ohyggligt provocerade?
Problemet är ju förstås att det händer att den som sitter lägst fram sitter och sover och vaknar lagom tills det är gult och de bakomvarande får snällt vänta tills det blir grönt igen. Det är alltså helt förväntat att bakomvarande bil gör dig uppmärksam på att det är dags att köra.
Vad det gör för skada att vänta en halv minut extra vet ju bara den bakomvarande och du har inte någon aning om det. Så det är bara att finna sig i det.
Frågan man kunde ställa är kanske om det hade varit så farligt att ta dig tiden att svänga höger och vända. Men det är klart att det väl är bättre att någon annan får vänta en halv minut än att du själv får ta dig en halvminut på att rätta till ditt misstag på sätt som inte drabbar andra?