2025-11-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Nej...ser inte vad det har med något att göra, fast antar att det inte är något lek! Att det går fort och vilt till, de är ju så aggressiva till naturen där nere också..skriker, gestikulerar och härjar!

Jag menar att jag kan inte hålla med om att folk kör illa i Sverge. Jag tycker att det för det mesta funkar ganska bra. Det är inte perfekt, men det finns ju betydligt jävligare ställen i världen att köra bil i. Mina kollegor från Bosnien säger att det är rena drömmen att köra i Sverige, ryssarna också. De har ju knappt sett en målad gatlinje tidigare, om de inte bor i Moskva eller St Petersburg.
Citera
2025-11-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Så idag råkade jag hamna i fel fil. Jag låg i högerfilen när jag skulle köra rakt.
Tänkte att äh, jag kan ju vänta tills det blir grönt för alla och köra rakt bara.
Dock är det så att denhär högerfilen har en högerpil.

När den tändes så började gubben i volvon bakom hålla inne tutaknappen, och han slutade inte förrens 30 sekunder senare när det blivit grönt och jag lämnade honom i fjärran bakom mig tutandes.

Men jag undrar lite, denna road rage på en söndag?
Gör det så mycket skada för er att ni får vänta en halv minut extra vid ett rödljus att ni blir helt galna och behöver tuta som dårar?

Visst jag vet att jag gjorde fel och kör som en "jävla kärring" osv.
Men man kan faktiskt göra fel ibland, och är det ett så jävla stort problem?
Varför blir folk så ohyggligt provocerade?

Önskar att jag hadde en led skylt jag kunde tända i bakrutan med texten "sorry".
Du gjorde fel - svälj din patetiska stolthet och inse att du får tåla kritik för ditt beteende.
Citera
2025-11-07, 13:04
Medlem
FeketeKutyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det där har TS redan svarat på: (FB) Låg i fel fil och blev tutad på, roadrage

Och det där är bara en bortförklaring
Citera
2025-11-07, 13:30
Medlem
TS gjorde så klart fel. Och det är inte road rage när folk vill svänga och du blockerar filen. Vem som helst bakom dig hade tutat. Självaste Jesus hade tutat.

Korrekt är att svänga med grönt och tänka på att stå i rätt fil nästa gång. Du tar ansvar för dina misstag och skapar inte problem för andra.
Citera
2025-11-07, 14:36
Medlem
slagghackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Nu var det ju TS som gjorde fel och här sitter du och skyller på män. Är du helt slut i huvudet?

Man ska visa hänsyn och hjälpa sina medtrafikanter. Inte vråla och skrika och tuta och agera aggressivt och hotfullt.
Citera
2025-11-07, 18:17
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
TS gjorde så klart fel. Och det är inte road rage när folk vill svänga och du blockerar filen. Vem som helst bakom dig hade tutat. Självaste Jesus hade tutat.

Korrekt är att svänga med grönt och tänka på att stå i rätt fil nästa gång. Du tar ansvar för dina misstag och skapar inte problem för andra.

Då det är inte road rage när man ställer sig på signalhornet en halv minut pga att någon inte kör på grön pil?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in