2025-11-01, 23:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Nej den är inte bevisad en förfalskning. Jag har undersökt saken ett tag nu och vet de flesta detaljer om den.

Koldateringen som gjordes 1988 var gjord på en del i hörnet som var reparerad under medeltiden, det var därför den sa runt 1300.

Nyare tester på mitten gav svaret 2000 år gammal. Dessutom matchar tygmaterialet och pollen regionen och tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=gJFJUSTL6Z4

Nej, bara nej.

Ingen människa har några sådana händer, och den där omprövningen kommer från religiösa knäppskallar, som du.
Citera
2025-11-01, 23:24
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Vi ateister är kanske trötta på att vuxna människor fortfarande tror på påhittat trams. Att de dessutom skapar krig, behandlar kvinnor skit och tutar i barn att det bor en gubbe i himlen gör inte sunt tänkande människor på bättre humör.
https://www.youtube.com/watch?v=Nj5IK_nU4hs
https://en.wikipedia.org/wiki/Shroud_of_Turin

Förklara detta!
Citera
2025-11-01, 23:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Om du tror den är förfalskad får du säga varför du tror det. Baserat på vad? Ingen forskare jag hört har sagt så, förutom på 80-talet där dom gjorde ett misstag men ingen nu säger det.

Alla säger det, utom tokkristna som du.
Citera
2025-11-01, 23:25
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nej, bara nej.

Ingen människa har några sådana händer, och den där omprövningen kommer från religiösa knäppskallar, som du.
Jesus axel var ur led, det är därför proportionen på armarna kanske ser lite skum ut, det har redan diskuterats av forskare och gör den ännu mer trovärdig.
Citera
2025-11-01, 23:26
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Alla säger det, utom tokkristna som du.
Skicka länk, från max 3 år tillbaks.

Kom ihåg att det här är bara 1 bevis. När vi blir klara med det här kommer nästa, och sen nästa, och sen nästa igen. Du kommer tröttna snabbare än jag.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2025-11-01 kl. 23:36.
Citera
2025-11-01, 23:26
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Det handlar om den bild som är skapad av något som inte finns.

Den rosa enhörningen blir inte mer verklig bara för att jag tycker att den är söt, eller för att jag tycker den gömmer sig under sängar och förleder mina barn.

Och visst finns det mat som heter sprunkfis, du skapade den själv.
Det första du läser i bibeln är att du inte ska göra dig någon bild. Och du ska inte följa andra som dyrkar en bild.
Det vet du väl.

Du förstår dock inte. Du behöver inte skämmas för det.
Det är nästan omöjligt för den mänskliga hjärnan att förstå dom få enkla orden.
Du är sannerligen inte ensam om att inte förstå.
Citera
2025-11-01, 23:40
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Den är bevisad vara en förfalskning och har inget med urtida atombomber att göra.

Fråga dig själv det här, smälldes det någon atombomb när Jesus dog, eller vid denna eventuella svepning?

Sanningen är nej, som med allt annat. En evangeliker berättar väl om zombieapokalypsen, som ingen annan har hört talas om.

Bara släpp det där.

Hela religionen är skit, även om vi människor har snickrat ihop det till en ok nutid.

Det är vi som har gjort det, och inte Jesus.
Det beskrivs i bibeln tror jag att det kom ett starkt ljus från jesus "tomb" som bevittnades av vakterna utanför.
Citera
2025-11-01, 23:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jesus axel var ur led, det är därför proportionen på armarna kanske ser lite skum ut, det har redan diskuterats av forskare och gör den ännu mer trovärdig.

Jesus axel var ur led - har han sagt det till dig?
Citera
2025-11-01, 23:41
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Själv är jag kristen och trygg i det. Många ateister har bara några olika floskler att dra för att skydda sig från pinsamheter. Ställer man någon följdfråga på deras floskler så höjer de tonen så mycket och hetsigt att man förstår att det är bäst att ligga lågt.

Härom dagen var jag dock hos ett äldre par som varit med länge i humanisterna. De sökte debatt och medan jag förnöjt roade mig med att slå hål på deras fördomar och ställde dem mot väggen med filosofiska motfrågor så kokade de mer och mer till jag återigen fick stoppa för jag var rädd för deras hälsa.

Även i min tråd nyligen, som väl måste vara årets mest kvalitativa och kvantitativa på filosofiforumet, så hoppar ateisterna av en efter en utan något motargument mot mitt påstående om att de bara har sin ståndpunkt för att undvika pinsamheter.

Delar ni med en andlig syn på tillvaron erfarenheten att de som kallar sig rationella oftast inte klarar av att man pekar ut att de bara är känslostyrda? Och ni ateister, varför blir ni så obekväma och rödsvalliga i ansiktet när man ställer följdfrågor och analyserar era floskler?

Nja. Om vi skulle börja på den mest grundläggande nivån och argumentera för vår respektive ontologiska position så skulle du direkt behöva referera till dina känslor, eftersom hela gudstron bygger på känslobaserade föreställningar, medan en ateist inte skulle behöva göra det, utan den kan enkelt bara peka på att bevis för gudar saknas. Så nej, den här trådstarten är fail.
Citera
2025-11-01, 23:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jesus axel var ur led - har han sagt det till dig?
Det är allmänt känt inom kristendom har jag för mig. Jesus ramlade när han bar korset på sin rygg, och under fallet föll korset på honom och hans axel gick ur led.
Citera
2025-11-01, 23:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Skicka länk, från max 3 år tillbaks.

Kom ihåg att det här är bara 1 bevis. När vi blir klara med det här kommer nästa, och sen nästa, och sen nästa igen. Du kommer tröttna snabbare än jag.

Säkert.

Men du hade inget att säga i frågan som så.

Är det verkligen nödvändigt att din kyrka skall göra sig till åtlöje genom dig som frontsoldat?
Senast redigerad av goseigen 2025-11-01 kl. 23:46.
Citera
2025-11-01, 23:43
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Nej den är inte bevisad en förfalskning. Jag har undersökt saken ett tag nu och vet de flesta detaljer om den.

Koldateringen som gjordes 1988 var gjord på en del i hörnet som var reparerad under medeltiden, det var därför den sa runt 1300.

Nyare tester på mitten gav svaret 2000 år gammal. Dessutom matchar tygmaterialet och pollen regionen och tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=gJFJUSTL6Z4

Herregud...
Så mycke skit som kommit fram sen YouTube startade. Har sett massor av videor där de med den sanna tron skall förklara hur allt hör i hop, de lägger allt tillrätta så att det passar in i deras sjuka narrativ. Precis som svepningen, Arken på berget o.s.v. De bevisar genom att visa på händelser som ligger rätt i tden, artefakter, skrivna ord, de bevisar precis allt i dessa videor... men allt är bara bluff för att de själva skall må bra och att kyrkan skall få vara i fred.
Ingenting är bevisat! Bara en massa hänvisningar för de som VILL tro.
Ingenting som normalt funtande människor bryr sig om i en reell vardag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in