2025-11-01, 23:06
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, att det inte strålade som en atombomb, som jag skrev.

Men vad är tyget för nåt om det inte är så då? Hur kan det finnas? De bästa forskarna i världen har ingen förklaring annat än den inofficiella "den är äkta" teorin.
Citera
2025-11-01, 23:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Men vad är tyget för nåt om det inte är så då? Hur kan det finnas? De bästa forskarna i världen har ingen förklaring annat än den inofficiella "den är äkta" teorin.

Ett tyg är ett tyg antar jag.

Jag tror inte en fråga om huruvida ett tyg är ett tyg eller inte har något med atombomb att göra.

Men du verkar ha det.

Så tyg, alltså atombomb?

Och vilket tyg?
Citera
2025-11-01, 23:11
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

Jag tror inte en fråga om huruvida ett tyg är ett tyg eller inte har något med atombomb att göra.

Men du verkar ha det.

Så tyg, alltså atombomb?

Och vilket tyg?

The shroud of turin, en religiös artifakt som studerats av vetenskapsmän sen medeltiden typ, och som fortfarande studeras av de bästa forskarna än idag. De säger att det enda sättet avbildningen hade kunnat skapas på är genom ett ljus lika starkt som en atombomb i bara någon enstaka nanosekund, vilket är omöjligt än så länge att göra.

Vad är din förklaring?
Citera
2025-11-01, 23:15
Medlem
Det är sällan alla i en grupp beter sig på ett visst sätt. Om samtliga i den gruppen betett sit på ett anmärkningsvärt sätt mot dig är det högst sannolikt dig det beror på.

Kom ihåg att det ENDA samtliga ateister har gemensamt är att de inte tror på gud. Du förstår säkert hur fånigt det hade varit att fråga varför alla som är bandyintresserade är på ett visst sätt. Men du tar det ett steg längre och undrar varför alla som INTE är intresserade av bandy är på ett visst sätt.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-11-01 kl. 23:17.
Citera
2025-11-01, 23:16
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

Men du verkar ha det.

Så tyg, alltså atombomb?

Och vilket tyg?
När du accepterat att det finns ingen alternativ förklaring så kommer jesus välkomna dig med öppna armar det är aldrig för sent
Citera
2025-11-01, 23:17
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Jag har ingen gud.

Sanningen är att gud i mycket är helt rutten.

Det är ju förfan bara att läsa boken.
Hahaha?
Du har ingen gud.
Men han är rutten?
Hahaha.

Ser du inte själv hur dumt du pratar?

Det finns ingen mat som heter sprunkfis.
Sprunkfis smakar inte så gott.
Citera
2025-11-01, 23:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
The shroud of turin, en religiös artifakt som studerats av vetenskapsmän sen medeltiden typ, och som fortfarande studeras av de bästa forskarna än idag. De säger att det enda sättet avbildningen hade kunnat skapas på är genom ett ljus lika starkt som en atombomb i bara någon enstaka nanosekund, vilket är omöjligt än så länge att göra.

Vad är din förklaring?

Den är bevisad vara en förfalskning och har inget med urtida atombomber att göra.

Fråga dig själv det här, smälldes det någon atombomb när Jesus dog, eller vid denna eventuella svepning?

Sanningen är nej, som med allt annat. En evangeliker berättar väl om zombieapokalypsen, som ingen annan har hört talas om.

Bara släpp det där.

Hela religionen är skit, även om vi människor har snickrat ihop det till en ok nutid.

Det är vi som har gjort det, och inte Jesus.
Citera
2025-11-01, 23:19
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Den är bevisad vara en förfalskning och har inget med urtida atombomber att göra.

Fråga dig själv det här, smälldes det någon atombomb när Jesus dog, eller vid denna eventuella svepning?

Sanningen är nej, som med allt annat. En evangeliker berättar väl om zombieapokalypsen, som ingen annan har hört talas om.

Bara släpp det där.

Hela religionen är skit, även om vi människor har snickrat ihop det till en ok nutid.

Nej den är inte bevisad en förfalskning. Jag har undersökt saken ett tag nu och vet de flesta detaljer om den.

Koldateringen som gjordes 1988 var gjord på en del i hörnet som var reparerad under medeltiden, det var därför den sa runt 1300.

Nyare tester på mitten gav svaret 2000 år gammal. Dessutom matchar tygmaterialet och pollen regionen och tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=gJFJUSTL6Z4
Senast redigerad av bakelsernassmak 2025-11-01 kl. 23:21.
Citera
2025-11-01, 23:20
Medlem
Anonymfs avatar
Vi ateister är kanske trötta på att vuxna människor fortfarande tror på påhittat trams. Att de dessutom skapar krig, behandlar kvinnor skit och tutar i barn att det bor en gubbe i himlen gör inte sunt tänkande människor på bättre humör.
Citera
2025-11-01, 23:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Hahaha?
Du har ingen gud.
Men han är rutten?
Hahaha.

Ser du inte själv hur dumt du pratar?

Det finns ingen mat som heter sprunkfis.
Sprunkfis smakar inte så gott.

Det handlar om den bild som är skapad av något som inte finns.

Den rosa enhörningen blir inte mer verklig bara för att jag tycker att den är söt, eller för att jag tycker den gömmer sig under sängar och förleder mina barn.

Och visst finns det mat som heter sprunkfis, du skapade den själv.
Citera
2025-11-01, 23:23
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi

Härom dagen var jag dock hos ett äldre par som varit med länge i humanisterna.

De sökte debatt och medan jag förnöjt roade mig med att slå hål på deras fördomar och ställde dem mot väggen med filosofiska motfrågor så kokade de mer och mer till jag återigen fick stoppa för jag var rädd för deras hälsa.

Du vann debatten?

Isf var det väl därför.

Ingen gillar förlora.
Citera
2025-11-01, 23:23
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

Bara släpp det där.

Om du tror den är förfalskad får du säga varför du tror det. Baserat på vad? Ingen forskare jag hört har sagt så, förutom på 80-talet där dom gjorde ett misstag men ingen nu säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in