2025-11-01, 12:42
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotch00
Om ditt mål är att bli bäng på bäng så kör på. Man blir ju rätt tungt påverkad av THCNM beroende på om du har fått upp toleransen, jag hade kört på och kanske dragit 1-3 öl också sen lyssnat på musik eller spelat igenom gamla pc klassiker från 90-talet & 2000s. Alternativt lite nintendo
Strålande tips! Nån bärs . Lite amiga500-emulator . Ska testa ikväll !
Citera
2025-11-01, 15:46
Medlem
Nej thca är inte olagligt. Det innehåller oftast 0.3 eller mindre procent thc. Det olagliga är att värma upp och sen inta det i ditt system då det omvandlas till thc. Det blir då ringa narkotikabrott. Men att inneha thca är idag än så länge lagligt
Citera
2025-11-01, 16:40
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Har nu testa thc-a vape som första noid. Har iofs tagit rätt försiktiga bloss dock. så jag kan kanske inte kan döma rättvist än - men överlag positivt.

Har rökt hasch och gräs tidigare om åren . Tycker thc-a fångar i alla fall den här lite "pirriga" uppåtdelen av ruset. Kan dock sakna lite mer av en bred flummig "tyng" i inbäddning
Får röka djupare bloss nästa gång och se om känslan är samma.

Annars - vad tror ni om en sipp från en thca-vape och en sipp från en thcnm?
Skulle det ge lite mer "bredd" - eller är det kaka på kaka?

Avsaknaden av något är så det är med dessa noider. Dom har inte alla små ämnen i sig som finns naturligt i weed eller hasch. Så ruset blir mer avskalat.

I teorin borde det funka bättre om man lägger till cbd och andra goda grejer, men det blir ett jävla elände att fippla med det. Jag köpte en thcnm engångsvape från HiMo*** och min standard nu är ett 4 sek bloss på thca och samma på thcnm. Jag upplever att detta ruset blir lite mer komplett än bara thca. Men det är ingen stor skillnad.

Kan dock tipsa om "Gravity Pro Indica" engångsvape hos Ufo***. Enligt receptet ska den ha en massa goda grejer som saknas i thca tex cbd m.m. Jag har bara tagit ett bloss på den vid ett tillfälle och den var mer potent än dom andra, nästan så ett 4 sek bloss blev lite väl mycket. Men den är lite för stark för mig som mest vill ha lite sömnhjälp.
Citera
2025-11-01, 17:09
Medlem
Merlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorrmalmsTortyr
Hur pass bäng blev du? Förklara gärna detaljerat och hur snabbt en går åt.
Tog bara lite då jag har en släng av flunsan så det var mer som smärtstillande. Blev inte särskilt bäng till skillnad från den jag köpte av kioskigloo. Det satt sig mest i huvudet och tankarna började gå på högvarv efter ett tag, så skulle jag röka mycket tror jag bara jag skulle bli konstig/paranoid. Vill jag bli "bäng" röker jag nog något annat, typ den från KI. Då jag röker max 1 ggr/veckan så kommer den nog räcka ett bra tag.
Citera
2025-11-01, 18:11
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardboy
Det är väl samma i sverige? Produkter som innehåller minsta thc är olagligt förutom själva växten hampa. Olja/godis/allt sånt är olagligt annars om det skulle innehålla tex 0,2% thc i en godis som väger 1g så kan man bli bäng.

Nej. 0.3% gäller för hela EU. EU är jättetydliga med att det ska vara så. Frankrike försökte förbjuda cbd-vapes med 0.3% thc men fick nej i EU-domstolen. Så Sverige har bara att gilla läget.

Sådana godisar/kakor/sirap säljs helt lagligt. Inte så mycket som det borde men det gör ju det.
Citera
2025-11-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. 0.3% gäller för hela EU. EU är jättetydliga med att det ska vara så. Frankrike försökte förbjuda cbd-vapes med 0.3% thc men fick nej i EU-domstolen. Så Sverige har bara att gilla läget.

Sådana godisar/kakor/sirap säljs helt lagligt. Inte så mycket som det borde men det gör ju det.
Nej. Så helt vanliga cannabis edibles är lagliga? Det är ju inte så. Innehåller det thc är det narkotika förutom växten hampa. Ni vill så gärna att det ska vara lagligt att ni inbillar er
Citera
2025-11-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Du tror inte polisen hade åkt på studs till alla som säljer cbd-buds/hasch/vapes med 0.3% thc isf istället för att låta dom hållas år efter år efter år efter år efter år?
Låg prio och cbd buds tror jag blir grå zon. Extrakt likt hash är bara direkt olagligt
Citera
2025-11-01, 18:59
Medlem
Oxytorsks avatar
Hur känns detta THCA mot riktig röka?
Citera
2025-11-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Hur känns detta THCA mot riktig röka?
Jag undrar detsamma.