2025-10-31, 12:24
Medlem
tappat min dabber(vertyget för dela upp koncentrat)...hitta bara på ST men 900kr för elektriskt(Puffco Hot Knife)vet inte om det värt det....tänkte runt 100-200kr.

En annan fråga vilket av de lagliga koncentraten som säljs är bäst och vars.. Hur står det sig mot live resin tex från Chronicvapes(darknet). Är det lagliga lika bra som deras om någon testat båda?
Senast redigerad av kindofblue 2025-10-31 kl. 12:40.
Citera
2025-10-31, 19:42
Medlem
OdCaBos avatar
Smält isolat så det blir olja. Låt svalna lite. Blanda i cbd-destillat (valfritt) och terpener. Vispa med en dabber eller annat lämpligt verktyg. Kurera lite.

Mitt hemgjorda budder blir så jäääävla braaaa. Vispandet, när man gör om oljan till liksom budder gör ångan/röken lenare och godare. Riktigt intressant att hålla på och experimentera asså.
Citera
2025-10-31, 20:43
Medlem
Köpt White widow thca + thca Granddaddy Purple Kush, återkommer om de är bra skit eller inte

sativa och andra indica
Senast redigerad av topnotch00 2025-10-31 kl. 20:54.
Citera
2025-10-31, 21:21
Medlem
Är dessa vapes lagliga även i Norge och eller Finland eller är det bara Sverige?
Finns det shops som skickar till någon av nämnda länder?
Frågar då jag jobbar vid gränsen för tillfället!
Citera
2025-10-31, 22:39
Medlem
Merlons avatar
Köpte en 510-cart från Himood med smaken Guava Gelato 50% THCA (hybrid). Lite mer head-high i denna tror jag.

Men fy fan för smaken, smakar citron det var inget för mig i alla fall. Men det spelar ingen roll. Förstår varför den va på rea.
Citera
2025-10-31, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merlon
Köpte en 510-cart från Himood med smaken Guava Gelato 50% THCA (hybrid). Lite mer head-high i denna tror jag.

Men fy fan för smaken, smakar citron det var inget för mig i alla fall. Men det spelar ingen roll. Förstår varför den va på rea.
Hur pass bäng blev du? Förklara gärna detaljerat och hur snabbt en går åt.
Citera
2025-11-01, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JertAttacken
Är dessa vapes lagliga även i Norge och eller Finland eller är det bara Sverige?
Finns det shops som skickar till någon av nämnda länder?
Frågar då jag jobbar vid gränsen för tillfället!
Norge har mycket stränga regler för cannabinoider. Produkter med THC eller derivat (inklusive THCA) måste ha 0,00 % THC för att vara lagliga, annars klassas de som narkotika. THCA-vapes är inte tillåtna för rekreationellt bruk, och import/sälj är förbjudet utanför medicinska recept. Alternativ som HHC nämns ibland, men THCA specifikt är reglerat som cannabisrelaterat.

Som EU-medlem följer Finland EU:s hampa-regler: THC under 0,2–0,3 % är okej för industriell hampa. THCA-produkter från hampa (som vapes) säljs online och klassas som lagliga om de är hemp-derived och THC-fria. Dock har Finland förbjudit liknande cannabinoider som HHC, så THCA kan vara i en gråzon – kontrollera labbtester och tullregler vid import.
Citera
2025-11-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorrmalmsTortyr
Norge har mycket stränga regler för cannabinoider. Produkter med THC eller derivat (inklusive THCA) måste ha 0,00 % THC för att vara lagliga, annars klassas de som narkotika. THCA-vapes är inte tillåtna för rekreationellt bruk, och import/sälj är förbjudet utanför medicinska recept. Alternativ som HHC nämns ibland, men THCA specifikt är reglerat som cannabisrelaterat.

Som EU-medlem följer Finland EU:s hampa-regler: THC under 0,2–0,3 % är okej för industriell hampa. THCA-produkter från hampa (som vapes) säljs online och klassas som lagliga om de är hemp-derived och THC-fria. Dock har Finland förbjudit liknande cannabinoider som HHC, så THCA kan vara i en gråzon – kontrollera labbtester och tullregler vid import.

Det är väl samma i sverige? Produkter som innehåller minsta thc är olagligt förutom själva växten hampa. Olja/godis/allt sånt är olagligt annars om det skulle innehålla tex 0,2% thc i en godis som väger 1g så kan man bli bäng.
Citera
2025-11-01, 01:01
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardboy
Det är väl samma i sverige? Produkter som innehåller minsta thc är olagligt förutom själva växten hampa. Olja/godis/allt sånt är olagligt annars om det skulle innehålla tex 0,2% thc i en godis som väger 1g så kan man bli bäng.

Norge är inte med i EU så dom gör som dom vill. Det är 0,3% i Sverige.
Citera
2025-11-01, 11:49
Medlem
Någon som har testat hazey** faraoh vape och om den funkar bra? Har sett det märket hos andra försäljare också så antar att den funkar bra? Tänkte.köpa en för dom har klarna som betalning 😆
Citera
2025-11-01, 12:08
Medlem
st33rs avatar
Har nu testa thc-a vape som första noid. Har iofs tagit rätt försiktiga bloss dock. så jag kan kanske inte kan döma rättvist än - men överlag positivt.

Har rökt hasch och gräs tidigare om åren . Tycker thc-a fångar i alla fall den här lite "pirriga" uppåtdelen av ruset. Kan dock sakna lite mer av en bred flummig "tyng" i inbäddning
Får röka djupare bloss nästa gång och se om känslan är samma.

Annars - vad tror ni om en sipp från en thca-vape och en sipp från en thcnm?
Skulle det ge lite mer "bredd" - eller är det kaka på kaka?
Citera
2025-11-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Har nu testa thc-a vape som första noid. Har iofs tagit rätt försiktiga bloss dock. så jag kan kanske inte kan döma rättvist än - men överlag positivt.

Har rökt hasch och gräs tidigare om åren . Tycker thc-a fångar i alla fall den här lite "pirriga" uppåtdelen av ruset. Kan dock sakna lite mer av en bred flummig "tyng" i inbäddning
Får röka djupare bloss nästa gång och se om känslan är samma.

Annars - vad tror ni om en sipp från en thca-vape och en sipp från en thcnm?
Skulle det ge lite mer "bredd" - eller är det kaka på kaka?

Om ditt mål är att bli bäng på bäng så kör på. Man blir ju rätt tungt påverkad av THCNM beroende på om du har fått upp toleransen, jag hade kört på och kanske dragit 1-3 öl också sen lyssnat på musik eller spelat igenom gamla pc klassiker från 90-talet & 2000s. Alternativt lite nintendo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in