2025-11-01, 16:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Malmö ska tillbaka till Europaspelet. Det är det seriösa. Europakompabiliteten.

Funkar inte att kombinera SM-guld med samma spel i Europa.

När vi varit som bäst är när vi också fått som mest kritik för att inte ha någon spelidentitet. Vi har varierat oss så kraftigt i uppställning och taktik att vi inte kunnat skapa någon identitet.
2025-11-01, 16:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

När vi varit som bäst är när vi också fått som mest kritik för att inte ha någon spelidentitet. Vi har varierat oss så kraftigt i uppställning och taktik att vi inte kunnat skapa någon identitet.
Taktiken kan variera men för att vara Europakombatibelt måste ett lag vara bra inställningsmässigt, fysiskt och tempomässigt. Rydströms fotboll var långsam, loj och vek.

Jag tror inte på din teori alls, med rätt spel kan man funka både i Sverige och i Europa.
2025-11-01, 16:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Svider fortfarande att vi inte lyckades knya Brice Wembagomo för 2 år sedan när vi förökte. En av allsvenskans bästa ytterbackar.
2025-11-01, 16:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Taktiken kan variera men för att vara Europakombatibelt måste ett lag vara bra inställningsmässigt, fysiskt och tempomässigt. Rydströms fotboll var långsam, loj och vek.

Jag tror inte på din teori alls, med rätt spel kan man funka både i Sverige och i Europa.

Har du några bra svenska exempel från närtid?

Närmast är 2015, men vi spelade inte 3-5-2 i allsvenskan.
2025-11-01, 16:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Har du några bra svenska exempel?
Djurgården.
2025-11-01, 16:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Djurgården.

Vilket år?
2025-11-01, 16:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vilket år?
Alla de senaste åren när de spelat i Europa.
2025-11-01, 16:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Alla de senaste åren när de spelat i Europa.

Hmm, har de vunnit guld något av de åren?

Ledtråd, vi är det enda laget som spelat i Europa samtidigt som vi vunnit guld under 2000-talet.
Senast redigerad av mishima 2025-11-01 kl. 16:26.
2025-11-01, 16:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Hmm, har de vunnit guld något av de åren?
De har konsekvent varit ett allsvenskt topplag. Ingen vet om de hade vunnit guld utan Europaspel.
2025-11-01, 16:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
De har konsekvent varit ett allsvenskt topplag. Ingen vet om de hade vunnit guld utan Europaspel.

Jag skrev:

Citat:

Jag är rätt övertygad om att Djurgården vunnit 2022 om de inte spelat i Europa då. Hade ett par förödande poängförluster mot Häcken och AIK bara dagar efter Conference League-matcher. Klarade inte att ställa om taktiskt och hade inte trupp för rotation.
2025-11-01, 16:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag skrev:

Jag är rätt övertygad om att Djurgården vunnit 2022 om de inte spelat i Europa då. Hade ett par förödande poängförluster mot Häcken och AIK bara dagar efter Conference League-matcher. Klarade inte att ställa om taktiskt och hade inte trupp för rotation.
Nej, det där är bara cope för att försvara Rydström. Jag köper inga sådana teorier. Rydströms spel skulle givetvis inte fungera i Europa om MFF kom tvåa eller trea i Allsvenskan istället för att vinna heller.
2025-11-01, 16:34
Medlem
För helvete Anuset är ju ta mig fan trögare med byten än vad Rydström var

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in