2025-10-31, 23:37
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Ja nu kommer jag ju inte åt profilen längre som sagt pga block. Men vill ganska säkert minnas att det inte stod att hon bodde i Ryssland, fast det kanske inte ens går att skriva nån annanstans än en Svensk ort.

Första frågan jag fick i mailet var väl att jag skulle beskriva hur en typisk dag för mig såg ut.

Vet inte riktigt vad det har för betydelse egentligen för nån.

Jaja, jag skrev ett svar nu. Får väl se om det kommer nån fråga om en sjuk släkting i Turkiet eller CIA som är på väg.
Frågan om hur din dag ser ut är för att hon vill fiska efter hur din ekonomi ser ut.

Jobbar du, bra lön? Jobbar inte, är ekonomiskt oberoende och lever gott.
Citera
2025-11-01, 01:45
Medlem
bithaxs avatar
Hon ska bara gifta sig med dig. Sedan giftmördar hon dig med novitjock och tar alla dina stålar och går vidare till nästa offer.
Citera
2025-11-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem vill ha en rysk kvinna? Troligen en lyckosökare som vill gifta sig direkt. Sedan blir du sjuk och sjukare. Frågan om tillgångar kommer snart. Men visst ren bondfångeri ligger ju även nära. Om du skickar 5000 kr kan hon komma och hälsa på.

Det är inget större fel på ryska kvinnor
Har bland annat träffat en rysk tjej som studerade i Sverige.
Väldigt trevlig kvinna.
Träffade henne visserligen på krogen och inte på internet.

Det här är dock ren lurendrejeri. Klassiskt att avregga sig o föra kommunikationen utanför plattformen man träffades på.
Dela inte med dig av bilder o annat skit för dessa används i andra bedrägerier.
Klipp kommunikationen.
Citera
2025-11-01, 09:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Skulle va nått. Frågan är om ens ryssar får flyga hit förresten? hmmm
Jag har hört att de reser via Istanbul.
Citera
2025-11-01, 09:29
Medlem
Är du desperat?
Citera
2025-11-01, 10:07
Medlem
PerniWhas avatar
Slå till, helt ofarligt och du är förtjänt av lite kvinnlig fägring.
Citera
2025-11-01, 10:15
Medlem
Mejlade med en rysk kvinna för 20 år sen. Hon såg ut som en modell på bilderna. Jag har ingen aning om det var hon, eller om det ens var en kvinna jag skrev med. Men hon var trevlig, lät som en jordnära kvinna, och det var aldrig några konstigheter. Vi mejlade under lång tid och pratade om allt möjligt. Aldrig om sex, och hon ville inte att jag skulle skicka pengar eller nåt.

Jag chattade med en rysk kvinna för flera år sen. Badoo tror jag. Minns att hon gnällde mycket på män. Sista gången vi chattade så hade hon åsikter om hur jag såg ut på bilder jag lagt upp.

Jobbade ihop med en ryska för längesen. Hon var ofta sur, och så anmärkte hon på en detalj i mitt utseende som hon inte tyckte var så bra.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-01 kl. 10:57.
Citera
2025-11-01, 11:41
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Låter suspekt.
Citera
2025-11-01, 12:15
Medlem
Doktordonkas avatar
Sätter 50 spänn på att det är någon i nigeria egentligen som bara vill åt dina pengar.

Brukar vara STORT varningstecken på att de ska ta kontakt via mail eller telefon utanför dejtingsidan innan man ens setts. Att hon blev spärrad kan troligare ha att göra med att "hon" försöker göra samma sak med 100 andra män innan kontot blev spärrat av deras säkerhetsavdelning.
Citera
2025-11-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Skick en bild på ditt analhål till henne, är hon seriös så svarar hon med en tillbaka!

Han kan skicka en dickpic, om han får en dickpic tillbaka så får han ta sig en funderare.
Citera
2025-11-01, 12:19
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Scrollade runt på dejtingsajten Happypancake, där jag skrev ett PM till en kvinna. Hon svarade, skrev lite grann men sen beklagade hon sig över att det var så väldigt buggigt/långsamt på sajten och att hon ville dela kontaktuppgifter.

Så jag lämnade en av mina backup-e-postadresser. Lite senare samma dag så skriver hon ett mail. Säger att hon heter Anastasia och kommer från Ryssland. Sättet hon skrev på gav mig lite red flag feeling.

"Jag vill vara ärlig direkt - Jag är en rysk kvinna. Jag hoppas att det inte kommer att vara ett hinder för dig"

"För mig är kommunikation via Internet något nytt, så jag kan ställa konstiga frågor".

Skickade ett foto som är snarlikt det på Happypancake.

Noterade sen att hon blockade mig på sidan, alternativt så hade hon avregistrerat sig. Framgår ju inte på sidan vad som är vilket...

Svarade att jag undrade varför hon blockerade mig, men säger att hon bara tog bort sitt konto där.

Hon vill att jag skickar ett foto (fastän jag lagt upp ett flertal på Happy).

Nånting i texterna låter lite för bra för att vara sant. Liksom lite väl på och frågvis.

Ska man svara? Skicka bild? Kan man skriva något för att kolla hur äkta det är? Och om man skickar en bild och för mycket detaljer, risk för att det kommer nån och söker upp mig?

Det du beskriver låter som en klassisk romance scam – en bluff där någon låtsas vara en attraktiv person för att skapa kontakt och senare be om pengar, information eller bilder.
Här är några tydliga varningssignaler i det du berättar:

"Sajten är buggig, kan vi ta det via mejl istället?"
Det är ett vanligt knep. De vill flytta kommunikationen bort från plattformen där de kan bli rapporterade eller avstängda.

Vill ha din mejladress direkt.
När du mejlar får de tillgång till din IP-adress (kan visa ungefär var du bor), och de kan fortsätta kontakta dig även om du blockar dem på dejtingsidan.

"Jag vill vara ärlig direkt..." / "Jag är ny på internet."
Typiska formuleringar i översatta scammejl. De försöker låta oskyldiga och ursäkta dålig svenska eller konstiga meningar.

Profilen försvinner kort efter kontakt.
Antingen blev kontot rapporterat och borttaget – eller så tar de bort det själva för att verka "mystiska" eller svåråtkomliga.

Ber om foto trots att du redan har bilder upplagda.
De kan använda nya bilder för att skapa falska profiler eller till så kallad "catfishing" mot andra.

Vad du bör göra?
- Svara inte mer. Blockera mejladressen.
- Skicka inga bilder eller personuppgifter.
- Om du vill testa äktheten, be om ett videosamtal (t.ex. via Skype). Scammers hittar alltid ursäkter till varför det inte går.

Rapportera profilen till dejtingsajten, även om den verkar borttagen. Sedan kom ihåg att normalt funtade kvinnor inte är desperata. Många kvinnor har normalt sina inboxar till bredden och höjden fyllda av meddelande från desperata killar och de använder bara dejtingsidor för ego-boost och tidsfördriv. Riktiga kvinnor hittar du utanför allt vad dejtingsidor heter. Kvinnor med självrespekt, värme, intelligens och något att bygga en relation med. En kvinna med sociala medier och mer än ett par selfies i sin profil, bara spring därifrån. En kvinna med exet på bild i sina sociala medier, spring! En kvinna som har selfies på sin kropp, spring! En kvinna som postar bild på sin fjärilstatuering (eller liknande) med kommentarer från andra män "Sexy" = Spring! Lycka till nu!
Citera
2025-11-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Det du beskriver låter som en klassisk romance scam – en bluff där någon låtsas vara en attraktiv person för att skapa kontakt och senare be om pengar, information eller bilder.
Här är några tydliga varningssignaler i det du berättar:

"Sajten är buggig, kan vi ta det via mejl istället?"
Det är ett vanligt knep. De vill flytta kommunikationen bort från plattformen där de kan bli rapporterade eller avstängda.

Vill ha din mejladress direkt.
När du mejlar får de tillgång till din IP-adress (kan visa ungefär var du bor), och de kan fortsätta kontakta dig även om du blockar dem på dejtingsidan.

"Jag vill vara ärlig direkt..." / "Jag är ny på internet."
Typiska formuleringar i översatta scammejl. De försöker låta oskyldiga och ursäkta dålig svenska eller konstiga meningar.

Profilen försvinner kort efter kontakt.
Antingen blev kontot rapporterat och borttaget – eller så tar de bort det själva för att verka "mystiska" eller svåråtkomliga.

Ber om foto trots att du redan har bilder upplagda.
De kan använda nya bilder för att skapa falska profiler eller till så kallad "catfishing" mot andra.

Vad du bör göra?
- Svara inte mer. Blockera mejladressen.
- Skicka inga bilder eller personuppgifter.
- Om du vill testa äktheten, be om ett videosamtal (t.ex. via Skype). Scammers hittar alltid ursäkter till varför det inte går.

Rapportera profilen till dejtingsajten, även om den verkar borttagen. Sedan kom ihåg att normalt funtade kvinnor inte är desperata. Många kvinnor har normalt sina inboxar till bredden och höjden fyllda av meddelande från desperata killar och de använder bara dejtingsidor för ego-boost och tidsfördriv. Riktiga kvinnor hittar du utanför allt vad dejtingsidor heter. Kvinnor med självrespekt, värme, intelligens och något att bygga en relation med. En kvinna med sociala medier och mer än ett par selfies i sin profil, bara spring därifrån. En kvinna med exet på bild i sina sociala medier, spring! En kvinna som har selfies på sin kropp, spring! En kvinna som postar bild på sin fjärilstatuering (eller liknande) med kommentarer från andra män "Sexy" = Spring! Lycka till nu!
Lite så jag också tänker. Men var fasen tvungen att fråga, och lyckas ju ha dragit igång en ordentlig diskussion här helt klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in