2025-10-31, 16:41
Medlem
Scrollade runt på dejtingsajten Happypancake, där jag skrev ett PM till en kvinna. Hon svarade, skrev lite grann men sen beklagade hon sig över att det var så väldigt buggigt/långsamt på sajten och att hon ville dela kontaktuppgifter.

Så jag lämnade en av mina backup-e-postadresser. Lite senare samma dag så skriver hon ett mail. Säger att hon heter Anastasia och kommer från Ryssland. Sättet hon skrev på gav mig lite red flag feeling.

"Jag vill vara ärlig direkt - Jag är en rysk kvinna. Jag hoppas att det inte kommer att vara ett hinder för dig"

"För mig är kommunikation via Internet något nytt, så jag kan ställa konstiga frågor".

Skickade ett foto som är snarlikt det på Happypancake.

Noterade sen att hon blockade mig på sidan, alternativt så hade hon avregistrerat sig. Framgår ju inte på sidan vad som är vilket...

Svarade att jag undrade varför hon blockerade mig, men säger att hon bara tog bort sitt konto där.

Hon vill att jag skickar ett foto (fastän jag lagt upp ett flertal på Happy).

Nånting i texterna låter lite för bra för att vara sant. Liksom lite väl på och frågvis.

Ska man svara? Skicka bild? Kan man skriva något för att kolla hur äkta det är? Och om man skickar en bild och för mycket detaljer, risk för att det kommer nån och söker upp mig?
Citera
2025-10-31, 16:45
Medlem
Full-Retards avatar
Låter som en scam
Citera
2025-10-31, 16:46
Medlem
Det är naturligtvis någon som i slutänden vill åt dina pengar och inget annat.
Citera
2025-10-31, 16:56
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Hur är det möjligt att vara så naiv?

Att du ens undrar och frågar här betyder en del. Hur desperat är du? Blocka och glöm!
Citera
2025-10-31, 17:02
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
"Jag vill vara ärlig direkt - Jag är en rysk kvinna. Jag hoppas att det inte kommer att vara ett hinder för dig"
"För mig är kommunikation via Internet något nytt, så jag kan ställa konstiga frågor".
Är inte det där en oxymoron?

Klockren svenska men ny på nätet (som ryska).

BTW, glada pannkakan har väl aldrig varit en seriös sida?
Citera
2025-10-31, 17:07
Medlem
franges avatar
Är väl uppenbart att det är en scam?
Citera
2025-10-31, 17:13
Medlem
litenbokstavs avatar
hundra procent lureri
Citera
2025-10-31, 17:14
Medlem
swebarbs avatar
Lek lite med henne och fråga om hon vill komma och träffa dig, säg att du vill det se om hon kommer fråga efter pengar till flygbiljett
Citera
2025-10-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hur är det möjligt att vara så naiv?

Att du ens undrar och frågar här betyder en del. Hur desperat är du? Blocka och glöm!
Jag är inte desperat nej. Det är väl snarare hon som är, eller vad det är för nisse.

Gjorde en sökning på de bilder hon skickade och la upp, men fick inget.
Citera
2025-10-31, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är väl uppenbart att det är en scam?
Är just därför jag rekar här, eftersom jag blev så osäker.
Citera
2025-10-31, 17:17
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Gjorde en sökning på de bilder hon skickade och la upp, men fick inget.

Det där fixar man med AI idag serru, eller så snor man bilder från nåt ryskt community vars bilder inte dyker upp i sökningar
Citera
2025-10-31, 17:17
Medlem
Vem vill ha en rysk kvinna? Troligen en lyckosökare som vill gifta sig direkt. Sedan blir du sjuk och sjukare. Frågan om tillgångar kommer snart. Men visst ren bondfångeri ligger ju även nära. Om du skickar 5000 kr kan hon komma och hälsa på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in