Citat:
Ursprungligen postat av
Autonic
Här kommer lite annan (indirekt) relevant information till hela historien:
Mordoffret Emanuels lillebror är idag myndig (vet inte exakt ålder men ca 18-20), bor utanför Skellefteå och umgås enligt rykten med tjejer i 13-14 års åldern, samt har ett rykte av att bete sig opassande runt tjejer i allmänhet. Han beskrivs som "kladdig", "småtafsar", "drar opassande / äckliga skämt".
Om dessa rykten stämmer vet jag inte... MEN jag vet dock med 100% säkerhet, från en förstahandskälla, att han betett sig kontaktsökande (busvisslat / ropat / sökt kontakt) med flickor så unga som 10 år - och det finns flera vittnen till detta.
Jag kan inte dra någon annan slutsats än att det här är en ny tragedi, som bara väntar på att inträffa. Antingen att någon gör något mot honom, eller att han gör något mot någon annan.
Grejen med detta är ju att lillebrodern inte heller är ”normal”, han har också någon intellektuell funktionsnedsättning. Även systern.
Man bör ta det dom säger och gör med en stor näve salt, samtidigt som man såklart behöver låta dom veta när det går för långt. Kanske också låta ens barn förstå att inte ta det dom säger på så stort allvar utan blockera och ignorera istället.
Men berätta att gränsen är nådd och inte genom hot och våld.