2025-10-30, 20:32
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Tillfällig svärfar blir det väl då...
Fast vi vet inte om det ligger nån sanning i ryktena om Douglas och Åsa. Jag tror inte att det gör det. Jag tror att det är rent påhitt.
Citera
2025-10-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Jag pratar om Emanuels (mordoffrets) lillebror, inte R.B.

Men varför sprider du såna rykten. Det var ju sån ryktesspridning som dödade Emanuel. Är det inte bättre att istället prata med folk som kan hjälpa grabben om nåt av det du skriver nu skulle stämma?!
Citera
2025-10-30, 20:35
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Hon har själv sagt att hon körde och hämtade honom
Har Åsa sagt det till dig? Eller i nån intervju? Eller i polisförhör?
Citera
2025-10-30, 20:43
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
MEN jag vet dock med 100% säkerhet, från en förstahandskälla, att han betett sig kontaktsökande (busvisslat / ropat / sökt kontakt) med flickor så unga som 10 år - och det finns flera vittnen till detta.
En förstahandskälla = en 10-årig flicka boende i Lycksele, som Emil har busvisslat efter?
Citera
2025-10-30, 21:58
Medlem
Citat:
Här kommer lite annan (indirekt) relevant information till hela historien:

Mordoffret Emanuels lillebror är idag myndig (vet inte exakt ålder men ca 18-20), bor utanför Skellefteå och umgås enligt rykten med tjejer i 13-14 års åldern, samt har ett rykte av att bete sig opassande runt tjejer i allmänhet. Han beskrivs som "kladdig", "småtafsar", "drar opassande / äckliga skämt".

Om dessa rykten stämmer vet jag inte... MEN jag vet dock med 100% säkerhet, från en förstahandskälla, att han betett sig kontaktsökande (busvisslat / ropat / sökt kontakt) med flickor så unga som 10 år - och det finns flera vittnen till detta.

Jag kan inte dra någon annan slutsats än att det här är en ny tragedi, som bara väntar på att inträffa. Antingen att någon gör något mot honom, eller att han gör något mot någon annan.

Grejen med detta är ju att lillebrodern inte heller är ”normal”, han har också någon intellektuell funktionsnedsättning. Även systern.
Man bör ta det dom säger och gör med en stor näve salt, samtidigt som man såklart behöver låta dom veta när det går för långt. Kanske också låta ens barn förstå att inte ta det dom säger på så stort allvar utan blockera och ignorera istället.
Men berätta att gränsen är nådd och inte genom hot och våld.
Citera
2025-10-31, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Fast vi vet inte om det ligger nån sanning i ryktena om Douglas och Åsa. Jag tror inte att det gör det. Jag tror att det är rent påhitt.

Hon har då varit på flera festligheter och själv presenterat D som sin pojkvän, men du får tro vad du vill.
Citera
2025-10-31, 08:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalotai
Grejen med detta är ju att lillebrodern inte heller är ”normal”, han har också någon intellektuell funktionsnedsättning. Även systern.
Man bör ta det dom säger och gör med en stor näve salt, samtidigt som man såklart behöver låta dom veta när det går för långt. Kanske också låta ens barn förstå att inte ta det dom säger på så stort allvar utan blockera och ignorera istället.
Men berätta att gränsen är nådd och inte genom hot och våld.
Självklart. Men det kan ju finnas nån galning som inte tänker riktigt som du...

Min fundering är att det anses så extremt upprörande att en 18-åring stöter på en 14-åring. När jag var 14 raggade män i alla åldrar helt skamlöst på en och det var ingen som reagerade på det. Det var "normalt" då. Hade man kjol eller smink fick man "räkna med" att medelålders män med barn i ens egen ålder tafsade på en för "de kunde inte hålla sig" då. Det var också vanligt att som högstadietjej ha en pojkvän i 20-årsåldern som tagit studenten och hade jobb, bil och egen lägenhet (fett skönt att få vara ifred ju och praktiskt med nån som kunde skjutsa en och som kunde köpa ut på Systemet). Idag anses man tydligen vara en kriminell galning och ett monster om man som 18-åring stöter på en 14-åring. Intressant.
Citera
2025-10-31, 08:38
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Hon har då varit på flera festligheter och själv presenterat D som sin pojkvän, men du får tro vad du vill.
Har du själv hört henne säga det eller är det andrahandsinformation?
Citera
2025-10-31, 08:44
Medlem
Seabeers avatar
Vad hade E för diagnos?? Eller va han bara trög.

När han pratar med larmoperatören så låter han helt mongo. Även om han blev knivhuggen många gånger så gör han det inte lätt för operatören att förstå läget

”Näee”

”Ja”

Det va typ det som yttrandes ifrån hans sida.

Att bli huggen så många gånger betyder ju på något extra hat. E kanske inte va så oskyldig som alla vill påstå .
Senast redigerad av Seabeer 2025-10-31 kl. 09:19.
Citera
2025-10-31, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Har du själv hört henne säga det eller är det andrahandsinformation?

100% säker andrahandsinformation från två separata källor som var på samma tillställning.
Citera
2025-10-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Vad hade E för diagnos?? Eller va han bara trög.

När han pratar med larmoperatören så låter han helt mongo. Även om han blev knivhuggen många gånger så gör han det inte lätt för operatören att förstå läget

”Näee”

”Ja”

Det va typ det som yttrandes ifrån hans sida.

Att bli huggen så många gånger betyder ju på något extra hat. E kanske inte va så oskyldig som alla vill påstå .

jo, han var precis så oskyldig!
Citera
2025-10-31, 09:42
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
jo, han var precis så oskyldig!

Vi kommer nog aldrig få reda på hur det egentligen va.

Han kanske inte fattade att prata med tjejer som är 14-16 är är fel. Att ingen i hans närhet pratade med honom om detta är ju såklart ett tragisk slut.

Sen att han Rober* hetsade upp hela byn hjälpte ju direkt inte E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in