2025-10-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Har han haft fler älskarinnor i Malå förutom Marlene? Eller hur menar du?

Vad har Robban för relation till Åsa?

Douglas var ihop med Å. Det var hon som hämtade D när jan släpptes ur häktet.
Citera
2025-10-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald

Inte enligt dokumentären. Där sa han att han tog sig till någon som bodde utanför Umeå eller liknande.
Citera
2025-10-30, 00:09
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Jag frågade vad Robban har för relation till Åsa.
Citera
2025-10-30, 00:19
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis
Jag tror inte han haft flera älskarinnor. Någon skrev att han legat med halva Malå och det svarade jag på.
Åsa har väl hängt på klubben. Sprang runt med Douglas och hans vänner. Hon utnyttjades mest troligt som chaufför och köpte ut på bolaget. Hon tog även med sig Douglas på sin bästa väns 50årsfest och presenterade honom som sin kavaljer. Hon mådde inte så bra under den tiden. Mest troligt var hon manisk.
Du skrev att det var "ett fåtal kvinnor som velat ha honom över sig". Ett fåtal kvinnor är fler än en kvinna. Men du kanske menade att kvinnorna ville ha honom över sig men fick nobben?

I dokumentären tycker jag att Åsa lät lite svartsjuk när hon berättade om Robban och Marlene. Tänker att det kanske var för Robbans skull som hon gav Douglas alibi.
Citera
2025-10-30, 00:20
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Inte enligt dokumentären. Där sa han att han tog sig till någon som bodde utanför Umeå eller liknande.
Jag förstår inte varför han inte bara ringde typ sin morsa eller nån och bad att bli hämtad.
Citera
2025-10-30, 09:16
Medlem
Citat:
Du skrev att det var "ett fåtal kvinnor som velat ha honom över sig". Ett fåtal kvinnor är fler än en kvinna. Men du kanske menade att kvinnorna ville ha honom över sig men fick nobben?

I dokumentären tycker jag att Åsa lät lite svartsjuk när hon berättade om Robban och Marlene. Tänker att det kanske var för Robbans skull som hon gav Douglas alibi.

Nä jag menade att det antagligen är mer än två kvinnor han legat med i sitt liv. Men det är inte en hel drös av kvinnor i Malå som legat med honom. Övertänk inte allt man skriver.
Citera
2025-10-30, 11:51
Medlem
Här kommer lite annan (indirekt) relevant information till hela historien:

Mordoffret Emanuels lillebror är idag myndig (vet inte exakt ålder men ca 18-20), bor utanför Skellefteå och umgås enligt rykten med tjejer i 13-14 års åldern, samt har ett rykte av att bete sig opassande runt tjejer i allmänhet. Han beskrivs som "kladdig", "småtafsar", "drar opassande / äckliga skämt".

Om dessa rykten stämmer vet jag inte... MEN jag vet dock med 100% säkerhet, från en förstahandskälla, att han betett sig kontaktsökande (busvisslat / ropat / sökt kontakt) med flickor så unga som 10 år - och det finns flera vittnen till detta.

Jag kan inte dra någon annan slutsats än att det här är en ny tragedi, som bara väntar på att inträffa. Antingen att någon gör något mot honom, eller att han gör något mot någon annan.
Citera
2025-10-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Om dessa rykten stämmer vet jag inte... MEN jag vet dock med 100% säkerhet, från en förstahandskälla, att han betett sig kontaktsökande (busvisslat / ropat / sökt kontakt) med flickor så unga som 10 år - och det finns flera vittnen till detta.
Låter märkligt. Även om R.B skulle vara hebefil eller vad det heter är han nog mån om det rykte han tror sig ha eller vad man ska kalla det.

Oavsett vilket ses denna R.B som ett värdelöst white trash. Endast han själv ser sig som en farlig kriminell. Det värsta brottet han begått är bidragsbrott (om det nu ens är ett brott i hans fall-han är så värdelös så han behöver all hjälp som samhället kan erbjuda)
Citera
2025-10-30, 15:10
Medlem
Citat:

Hon har själv sagt att hon körde och hämtade honom
Citera
2025-10-30, 15:10
Medlem
Citat:
Jag frågade vad Robban har för relation till Åsa.

Tillfällig svärfar blir det väl då...
Citera
2025-10-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Låter märkligt. Även om R.B skulle vara hebefil eller vad det heter är han nog mån om det rykte han tror sig ha eller vad man ska kalla det

Jag pratar om Emanuels (mordoffrets) lillebror, inte R.B.
Citera
2025-10-30, 19:40
Medlem
Citat:
Hon har själv sagt att hon körde och hämtade honom

Ok. Undrar om dom har något med varandra att göra nuförtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto