Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-31, 03:17
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej jag prenumererar verkligen inte på Daily mail. Vet inte varför du utsätts för censur. Kolla med din internet provider.
Trump har enormt stöd av befolkningen. Ville inte visa mer än så. Vad är ditt problem?
Jag har inga problem med min internetuppkoppling. Din länk till Daily Mail är låst.
Jag letade som sagt upp källan till Daily Mails artikel. Om du hade läst den så så hade du också förstått att journalisten plockade ut lite ur opinionsundersökningen. Bara för att få en klick-rubrik. Du svalde det med hull och hår och postade en en rubrik som du gillade.
Fake news kallas det! Du måste jobba lite på din källkritik.

PS. Jag saknar fortfarande svar på mina enkla frågor. Det är i och för sig ett svar i sig.... DS.
Citera
2025-10-31, 06:53
Medlem
wwrs avatar
Hela västvärlden rivs metodiskt ned och säljs ut till okända finansiella nätverk, den s.k. marknaden. Trump går i täten och jämnar en stor del av Vita Huset med marken för en privat finansierad balsal. Frankrike tappar bort kronjuvelerna.

The Great Reset var inte vad WEF försökte lura i oss utan ett maktövertagande av storfinansen.

USA har slut på pengar igen och inte ens de planerade lånen det fjärde kvartalet på nära Sveriges hela BNP räcker. Regeringen har stängt sedan en månad och sjukvården är nära att rasa ihop.
Citat:
The Senate adjourned on Thursday and won't meet again until Monday, extending the government shutdown until at least its 34th day, which would match the longest funding lapse in U.S. history.
https://www.cbsnews.com/live-updates/government-shutdown-latest-trump-washington-senate-talks/

De byggare som river Vita Huset har fått gå under jorden och har stängt sina websidor. Men folket är ute ur spelet nu.
Citat:
One Yelp poster wrote, "How do you sleep at night when all of America hates you?"

Representatives for ACECO — perhaps unsurprisingly — did not respond to a request for comment.
https://www.cbsnews.com/news/some-white-house-ballroom-contractors-go-underground/
Senast redigerad av wwr 2025-10-31 kl. 07:01.
Citera
2025-10-31, 13:22
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Har lyssnat lite på några utländska experter gällande Trumps senaste beslut om kärnvapen. De verkar vara enade om att vi går in i en ny period av kapprustning som vi minns från Kalla kriget.
Citera
2025-10-31, 15:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Har lyssnat lite på några utländska experter gällande Trumps senaste beslut om kärnvapen. De verkar vara enade om att vi går in i en ny period av kapprustning som vi minns från Kalla kriget.
Och ingen fattar varför.
De vet redan allt de behöver veta, nu känns det mer som någon på påskafton som ska ut och bränna av en kinapuffare för det är roligt.

Jag vet inte vad de inbillar sig detta ska ge, sure forskning om vissa saker.
Men rent vapenmässigt helt betydelselöst.
Och forskning måste gå göra på ett bättre sätt än detta.
Citera
2025-10-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag har inga problem med min internetuppkoppling. Din länk till Daily Mail är låst.
Jag letade som sagt upp källan till Daily Mails artikel. Om du hade läst den så så hade du också förstått att journalisten plockade ut lite ur opinionsundersökningen. Bara för att få en klick-rubrik. Du svalde det med hull och hår och postade en en rubrik som du gillade.
Fake news kallas det! Du måste jobba lite på din källkritik.

PS. Jag saknar fortfarande svar på mina enkla frågor. Det är i och för sig ett svar i sig.... DS.

Du frågade om jag prenumererar, jag svarade att jag inte gör det och att artikeln inte är låst.
Vet inte vad du vill ha svar mer på. Tidigare gav du exempel på en irrelevant fråga som inte gällde Trump. Inget svar nödvändigt där.
Citera
2025-10-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och ingen fattar varför.

Jo vi är många som förstår. Obama började kapprustningen. Vill man omringa Ryssland och Kina med kärnvapen får man räkna med en motreaktion.
Citera
2025-10-31, 17:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo vi är många som förstår. Obama började kapprustningen. Vill man omringa Ryssland och Kina med kärnvapen får man räkna med en motreaktion.
Och när kommer hur vi ska fatta menlösa kärnvapenprover har betydelse för "kapprustning"?
För det krävs inga prover för öka sina kärnvapen.

Sen vad de ska ha mer till och när de kan radera allt liv på jorden USA och inte en enda annan skickar ett kärnvapen.
Det är vad som man kan kalla för en gåta.
Citera
2025-11-01, 01:37
Medlem
5549s avatar
Citat:
Vad vet du egentligen om kärnvapen eller om nationers förmodade kärnvapenarsenal? Ingenting alls.
Du förstår ingenting.
Citera
2025-11-02, 10:58
Medlem
Nytt Bombshell Claim - Trump och Epstein var buksvågrar ifråga om Melania. och Epstein var FÖRST på bollen! hävdar Michael Woolf. Jeffrey Epstein låg med Melania ett år före Trump

https://www.youtube.com/watch?v=26mE3U8jy3k

Citera
2025-11-03, 05:34
Medlem
Såg nyss att Trump, intervjuad på CBS 60 Minutes efter sin rundtur i Östeasien, vägrar ge bnesked om huruvida han vore beredd att militärt försvara/backa upp Taiwan i en konflikt med Kina, "Xi Jinping knows what's gonna happen" /om han går för nära ön) försöker Trump med. -Ja, men vad innebär det konkret. frågar intervjuaren - betyder det att USA under din ledning lovar att försvara Taiwan?

"I'm not going to give away my secrets to you" slår Trump ifrån sig - som om enbart påståenden om att "vi är starka" räckte. Och som om inte han själv och hans polare ofta kräver "raka besked" av allla andra?

https://www.youtube.com/watch?v=1OZ3Dvc7g5g

Det är förstås en del av Trumps och MAGA:s playbook gentemot journalister, eller t o m vid utfrågningar i kongressen, att säga "Vem fan tror du att du är? Jag kan gärna prata med dig i enrum någon gång (och off the record), men varför skulle jag ge tydliga svar offentligt på några frågor om hur vi avser att handla längre fram?". Bondi och Patel gjorde exakt samma sak vid kandidatförhören med dem i början av året.
Citera
2025-11-03, 19:24
Medlem
Ördögs avatar
Och så ska vi kolla den senaste pollen ...

Democrats are more enthusiastic about the midterms as Trump’s approval hits a second-term low, CNN poll finds
https://edition.cnn.com/2025/11/03/politics/cnn-poll-democrats-trump-midterms
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/11/03/trump-approval-rating-poll-cnn/87062858007/
President Donald Trump's approval rating dropped to one the lowest levels seen during his second term in a new poll from CNN/SSRS.

In the survey released Nov. 3, the president had a 37% approval rating. It's the lowest rating of his second term seen in CNN polling and stands just one point higher than the 36% approval rating Trump had at this point in his first presidential term.
Citera
2025-11-03, 19:42
Teorierna efter Trumps mystiska
läkarundersökning på fyra timmar.

– Det går inte ihop, säger Jeffrey Kuhlman,
tidigare läkare i Vita huset för tre presidenter.

Besöket varade i uppåt fyra timmar
och efteråt meddelade Donald Trump:
– Jag gjorde en MR-undersökning.
Citat:
Varför han genomgick den påstådda rutinundersökningen igen fick ingen veta. Inte heller berättades varför – eller vad – som undersöktes med magnetkameran. Det har lett till en hel del spekulationer – igen – om presidentens hälsa.
Magnetkameraundersökningen hade andra tester och kontroller kunnat göras på Vita husets läkarmottagning på mindre än 15 minuter, menar han.
– Det tar omkring åtta minuter med
helikopter från Vita huset till Walter Reed.
Så vi vet att han åtminstone hade fyra
timmar för att få medicinsk vård,
– Det går inte ihop säger Kuhlman.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/teorierna-efter-trumps-mystiska-lakarundersokning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in