2025-10-31, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Huruvida de ska vara här eller ej har nog svenska medborgare olika åsikter om. Det finns de som vill ha helt stängda gränser, de som vill att inga gränser ska existera och så folk som ligger mellan dessa ytterligheter. Nu har vi ett regelverk vad gäller flyktingstatus osv och då får man förhålla sig till detta. Parallelt står det en fritt at jobba för strängare regler och en mindre flyktingtolerant syn. Men de som kommit hit och getts flyktingstatus har rätt att vara här och att då säg att de inte ska vara här, är bara en personlig åsikt.

Det är en personlig åsikt att våldtäkt är dåligt och bör vara ett brott också.

Jag är emot att våldtäktsmän importeras till landet och stolt över den personliga åsikten.
Citera
2025-10-31, 00:48
Medlem
Smugumins avatar
Utvisningar är omänskligt så förstår inte allt liv gällande detta. Klart gm är ett vidrigt monster men alla ska stå lika inför lagen.
Citera
2025-10-31, 02:55
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Huruvida de ska vara här eller ej har nog svenska medborgare olika åsikter om. Det finns de som vill ha helt stängda gränser, de som vill att inga gränser ska existera och så folk som ligger mellan dessa ytterligheter. Nu har vi ett regelverk vad gäller flyktingstatus osv och då får man förhålla sig till detta. Parallelt står det en fritt at jobba för strängare regler och en mindre flyktingtolerant syn. Men de som kommit hit och getts flyktingstatus har rätt att vara här och att då säg att de inte ska vara här, är bara en personlig åsikt.
Vid grova brott kan även flyktingar utvisas. Åklagaren yrkade på utvisning.
Citera
2025-10-31, 02:57
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Exakt vad i detta var det du inte förstod?

"Att det inte fanns samtycke tycker jag dessutom inte funkar alls för att klassa denna våldtäkt som ett synnerligen grovt brott. Om man då inte ska klassa alla våldtäkter som just det."
Det var en överfallsvåldtäkt! Flickan hade inte följt med tre knark "afrikaner" hem på efterfest... Överfallsvåldtäkt är grovt.
Citera
2025-10-31, 03:11
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Fast det tror jag inte och jag skrev inte heller det. Däremot skrev du så här:

"Det är dubbel bestraffming att även bli utvisad för alla och envar som VALT att bosätta sig i Sverige oavsett hur patetiska försök du gör att vrida och vända på det."

Dvs du påstod att "alla och envar" blev dubbelt bestraffade ifall de dels dömdes till fängelse, dels utvisades. Jag påpekade att så är det inte. Att det för ett Foodora-bud är en helt annan sak än för mina högutbildade kolleger är en självklarhet.
Kör man i fyllan och åker dit så blir det dryga dagsböter, fängelse eller fotboja. Att man tappar körkortet räknas inte som ett straff. (Även om det nog är det värsta för vanliga civiliserade fyllstyrare) Du är inte lämplig att inneha körkort helt enkelt, det är inte straffet.

Är du afrikan, kommer hit med flyktingstatus och våldtar någon så är straffet fängelse. Att du (i den den bästa av världar) utvisas från Sverige är inte straffet, även om du kanske tycker det är värre än fängelse. Det är för du anses olämpliga att husera här i landet. Varför skall vi agera soptipp för länder i tredje världen?

Utvisning är inte straffet, liksom förlust av körkortet inte är straffet.
Citera
2025-10-31, 03:15
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du blandar ihop vad folk vill (ALLA vill utvisa våldtäktsmän) och vad som går att göra. I många fall kan man inte utvisa en person tex pga internationella överenskommelser.

Alla partier (förutom möjligen SD) står bakom internationella riktlinjer om hur utvisningar ska gå till men det innebär inte att dessa partier vill att våldtäktsmän ska få stanna i Sverige.

Som sagt skulle även denna våldtäktsman få stanna i Sverige även efter att regeringens skärpa lagförslag går igenom och därför blir det ganska skrattretande när Forsell och co går ut och kritiserar domen.
För grova brott kan vi visst utvisa de med flyktingstatus. Åklagaren yrkade på utvisning, tror du han är tappad?
Citera
2025-10-31, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sorry för att jag kommer inte helt sent men förstår jag det rätt att inga kläder någonsin åkte av och ingen kuk därmed ens var framme? Har låtit i en vecka som om han slängde ner henne och våldtog henne brutalt men kom för snabbt för att det skulle räknas som våldtäkt men detta är alltså bara ännu en "våldtäkt" efter samtyckestramspellelagen?
Hon blev fasthållen och fick ett finger i sig.
Kanske att det inte kallades för våldtäkt fram till 80 talet, men har inget med samtyckes-lagen

Undrar om Elon eller Trump jr, inte bara utnyttjar detta för att positionera sig politiskt
Senast redigerad av mangne 2025-10-31 kl. 05:36.
Citera
2025-10-31, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kör man i fyllan och åker dit så blir det dryga dagsböter, fängelse eller fotboja. Att man tappar körkortet räknas inte som ett straff. (Även om det nog är det värsta för vanliga civiliserade fyllstyrare) Du är inte lämplig att inneha körkort helt enkelt, det är inte straffet.

Är du afrikan, kommer hit med flyktingstatus och våldtar någon så är straffet fängelse. Att du (i den den bästa av världar) utvisas från Sverige är inte straffet, även om du kanske tycker det är värre än fängelse. Det är för du anses olämpliga att husera här i landet. Varför skall vi agera soptipp för länder i tredje världen?

Utvisning är inte straffet, liksom förlust av körkortet inte är straffet.
Exakt.

Det är lika lite ett "straff" att slänga ut en inkräktande invandrare från Sverige,

som det skulle vara ett "straff" att avvisa en inbrottstjuv från sitt eget hem.

Det går inte ens att komma från Afrika till Sverige som "flykting", eftersom det inte går några direktflyg från något afrikanskt land i krig till sverige.

Däremellan finns länder som de flesta är med i dublinkonventionen så negrer från afrika reser till sverige utan att "fly" från länder i fred som är mer skyldiga än sverige att ta emot dem.
Citera
2025-10-31, 05:52
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hon blev fasthållen och fick ett finger i sig.
Kanske att det inte kallades för våldtäkt fram till 80 talet, men har inget med samtyckes-lagen

Undrar om Elon eller Trump jr, inte bara utnyttjar detta för att positionera sig politiskt
Så om jag överfaller dig i en gångtunnel, drar av dig brallorna, håller fast dig och kör upp ett finger i röven på dig, vad kallar du det då?
Citera
2025-10-31, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är en personlig åsikt att våldtäkt är dåligt och bör vara ett brott också.

Jag är emot att våldtäktsmän importeras till landet och stolt över den personliga åsikten.
Jo, men den åsikten har man fått gehör för i riksdagen och skapat lagar som gör att våldtäkt är just olagligt.
Citera
2025-10-31, 06:50
Medlem
Citat:
Vid grova brott kan även flyktingar utvisas. Åklagaren yrkade på utvisning.
Så är det men den jag svarade hade väl åsikten att de inte skulle vara här även ifall de inte begick brott.
Citera
2025-10-31, 06:52
Medlem
Citat:
Det var en överfallsvåldtäkt! Flickan hade inte följt med tre knark "afrikaner" hem på efterfest... Överfallsvåldtäkt är grovt.
Ska du hålla på att kommentera det jag skriver så måste du göra det i rätt kontext.

Mitt svar här handlade om att en person menade att avsaknad av samtycke var typ en försvårande faktor i detta fall. Inget annat. Vi diskuterade alltså inte det faktum att det var en överfallsvåldtäkt så din kommentar blir lite offside.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in