Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Fast det tror jag inte och jag skrev inte heller det. Däremot skrev du så här:
"Det är dubbel bestraffming att även bli utvisad för alla och envar som VALT att bosätta sig i Sverige oavsett hur patetiska försök du gör att vrida och vända på det."
Dvs du påstod att "alla och envar" blev dubbelt bestraffade ifall de dels dömdes till fängelse, dels utvisades. Jag påpekade att så är det inte. Att det för ett Foodora-bud är en helt annan sak än för mina högutbildade kolleger är en självklarhet.
Kör man i fyllan och åker dit så blir det dryga dagsböter, fängelse eller fotboja. Att man tappar körkortet räknas inte som ett straff. (Även om det nog är det värsta för vanliga civiliserade fyllstyrare) Du är inte lämplig att inneha körkort helt enkelt, det är inte straffet.
Är du afrikan, kommer hit med flyktingstatus och våldtar någon så är straffet fängelse. Att du (i den den bästa av världar) utvisas från Sverige är inte straffet, även om du kanske tycker det är värre än fängelse. Det är för du anses olämpliga att husera här i landet. Varför skall vi agera soptipp för länder i tredje världen?
Utvisning är inte straffet, liksom förlust av körkortet inte är straffet.