2025-10-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Ett tips: Köp aktier på Tesla Motors, efter de senaste släppen på Tesla Rodster, Tesla Model S och Tesla model X har värdet stigit enormt. Det är fortfarande ett liten företag i Kalifornien men siffrorna (och magkänslan) säger att du kommer få stor valuta för pengarna

Här kan vi diskutera om Tesla Motors aktier
När du skrev ditt inlägg Februari 2013 kostade en av dagens aktier motsvarande $2.50, idag över $440

Hade man gått in med $10k då hade man idag haft
$ 1 760 000
Citera
2025-10-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Tesla recalled 6,197 Cybertrucks because their LED light bars, which are mounted to the roof with double-stick tape, can fall off while driving.

Så geniet tejpar fast extraljusen 😁

https://www.reuters.com/business/aut...ys-2025-10-30/
Mycket av monteringarna i Tesla är sjukt primitivt, vilket också sänker produktionskostnaden. Plastkåpor är ofta bara monterade med primitiva snäpplås av plast. Men för det mesta räcker det.

Att byta till lite bättre tejp på 6200 bilar är en försumbar kostnad för Tesla.
Citera
2025-10-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Någon som följer Ben Calusinski? Är han duktig?

"$TSLA The Grand Finale"

https://x.com/BCalusinski/status/1983922987880329664
Ett diagram och en gissad pil uppåt?

Vad är grejen och på vilken fakta baserar sig gissningen?
Citera
2025-10-30, 18:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Det är du som förlitar dig på tro att det måste röra sig om krascher. Jag bad om bevis, och du hade inga. Endast intellektuell oärlighet, i vanlig ordning. Ingen har sett en Robotaxi orsaka en krasch, och jag borde veta om det hänt.

Om din aktivitet är ett sätt att provocera fram personangrepp som du kan anmäla så har du inget att hämta här.
Du har fått bevis. NHTSA har satt Tesla under utredning till följd av alla incidenter, och då finns det ändå ett enormt mörkertal.
Det är nu helt uppenbart att deras s.k. FSD aldrig kommer lämna L2.
Citera
2025-10-30, 18:27
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora
Ett diagram och en gissad pil uppåt?

Vad är grejen och på vilken fakta baserar sig gissningen?

Ingen aning, men han är välkänd för att få rätt.
Själv så lutar jag mig mer mot Peter DiCarlo. Han brukar vara mycket mer utförlig med vad han baserar sina analyser på.
Citera
2025-10-30, 18:31
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ingen aning, men han är välkänd för att få rätt.
Själv så lutar jag mig mer mot Peter DiCarlo. Han brukar vara mycket mer utförlig med vad han baserar sina analyser på.
Dessa s.k. analyser är totalt värdelösa. Tesla saknar fundamenta och bör betraktas som det pyramidspel det är.
Citera
2025-10-30, 18:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Dessa s.k. analyser är totalt värdelösa. Tesla saknar fundamenta och bör betraktas som det pyramidspel det är.

Verkar ju ändå ha gått bättre för mig som lyssnat på duktiga traders som gör dessa analyser än för dig som menar på att de är värdelösa.
Citera
2025-10-30, 19:22
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Bank of America höjer riktkursen till $471, med motivationen att det finns potential i Robotaxi och Optimus.

https://www.teslarati.com/bank-of-am...imus-potential
Citera
2025-10-30, 19:35
Medlem
MohinderHerbs avatar
Jävlar vilken sell-off det blev vid öppning, på hela USA. Frågan är ju bara om det är institut som säljer och retail som köper eller tvärtom. Jag tror på det förstnämnda. Följt Shkrelis kamp mot kvant-haussare och det är ju skapligt yvigt på börsen just nu.

Citat:
-

Har du sett nått hur optionsflöden ser ut nu? Upp/neutral/ner?
Citera
2025-10-30, 19:43
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Jävlar vilken sell-off det blev vid öppning, på hela USA. Frågan är ju bara om det är institut som säljer och retail som köper eller tvärtom. Jag tror på det förstnämnda. Följt Shkrelis kamp mot kvant-haussare och det är ju skapligt yvigt på börsen just nu.

Har du sett nått hur optionsflöden ser ut nu? Upp/neutral/ner?

Inget nytt. Det optionsflöde man ser för dagen och det man ser med längre tidshorisont är ju två olika saker. Idag har det varit mycket call-selling efter att marknaden prisat in perfektion men nyktrat till. Men inte direkt att big money köper puts. Så det är varken bullish eller bearish.
Citera
2025-10-30, 19:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora
Din poäng är bra eftersom den i sin egen natur faller platt och bevisar motsatsen.

Hur mycket pengar ett företag spenderar på AI är irrelevant jämfört med vad företaget faktiskt åstadkommer på aktuellt område.

Inget annat företag har gått från noll till vad Grok är nu på kortare tid, inget annat bilföretag har lika många bilar som är till lika stor grad självkörande än Tesla, även om deras budget för AI skulle varit 1000X så stor som Teslas.
Du ljög när du påstod att Tesla lägger mer pengar på R&D jämfört med andra bolag, en annan användare förklarade att du hade fel/ljög, du bytte då fot och påstod helt plötsligt att R&D-budget inte spelar någon roll, du lyfter fram fucking Grok(!), en copy-paste LLM, som argument.
Är du medveten om att xAI bränner $2B/månaden på att tillhandahålla denna rasistisk Twitter-bot? Inte undra på att fascisten Elon vill lämpa över xAI på Tesla.
Citera
2025-10-30, 20:01
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Inget nytt. Det optionsflöde man ser för dagen och det man ser med längre tidshorisont är ju två olika saker. Idag har det varit mycket call-selling efter att marknaden prisat in perfektion men nyktrat till. Men inte direkt att big money köper puts. Så det är varken bullish eller bearish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in