2025-10-13, 11:51
Medlem
DammigHyllas avatar
Spelade Wavelength med några kompisar! Riktigt roligt och lite annorlunda partyspel. Det handlar om att vara i synk med sina lagkamrater och förstå hur den andra tänker utan att säga något. Kan leda till en hel del tjafs, vilket är en del av de skojiga.
Citera
2025-10-20, 22:15
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Broom service

Halloween nalkas, vad kunde då vara lämpligare än att få vara häxor.

Man ska samla på sig tre olika ingredienser, och leverera till olika slott för att få en massa poäng.

Alla spelare har tio kort med olika handlingar som antingen gör att man kan flytta en av sina två häxor till olika terräng typer, eller samla in ingredienser, eller leverera dessa ingredienser.
Alla spelare väljer fyra av sina tio kort
Varje kort har två möjlighet, en feg, och en modig.
Är man modig får man extrapoäng, men om någon spelare senare i raden har samma kort, så får man inte göra någonting alls.

Det var spelbart, men inte mycket mer, 5/10
Citera
2025-10-30, 08:02
Avslutad
Snakes and Ladders faktiskt.

Rätt skönt med lir där man slipper tänka i flera led, barnen kan få vinna ärligt.
Citera
2025-10-30, 20:42
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Snakes and Ladders faktiskt.

Rätt skönt med lir där man slipper tänka i flera led, barnen kan få vinna ärligt.

Åh får jag rekommendera Hey, that's my fish?

Mer eller mindre ett spel där du som vuxen och ett barn (tänk 10) kan spela mot varandra och du behöver inte sänka din nivå eller nåt sånt - ni spelar på lika premisser och det är taktiskt och pragmatiskt. Den versionen med små magneter i botten är att rekommendera med.

Själv spelade jag senast Mech's and Minions med vänner. Ett tungt spel med mycket gubbar och första vändan känns alltid som om det är för mycket fippel och prylar. Andra vändan så inser man att det är enormt lättspelat. Väldesignat, roligt, och lagspel mot spelet. Dyrt som satan antagligen dock :/
Citera
2025-10-30, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Åh får jag rekommendera Hey, that's my fish?

Mer eller mindre ett spel där du som vuxen och ett barn (tänk 10) kan spela mot varandra och du behöver inte sänka din nivå eller nåt sånt - ni spelar på lika premisser och det är taktiskt och pragmatiskt. Den versionen med små magneter i botten är att rekommendera med.

Själv spelade jag senast Mech's and Minions med vänner. Ett tungt spel med mycket gubbar och första vändan känns alltid som om det är för mycket fippel och prylar. Andra vändan så inser man att det är enormt lättspelat. Väldesignat, roligt, och lagspel mot spelet. Dyrt som satan antagligen dock :/

Tack ska kolla upp!

Oh shit, jag har inte rullat en D12 på säkert 35 år, det där Mech's and Minions såg kul ut!

Det sista rollspel jag lirade var ett boardgame som hette Car Wars av Steve Jackson Games på 80-talet.
Citera
2025-11-13, 21:26
Medlem
Absolut överens! Så kul
Citera
2025-11-29, 22:13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ito

Ett litet trevligt samarbetsspel för 2-8 spelare.
Egentligen är det bara en stunds underhållning.

Spelet har en serie kort 1-100, och ett antal frågor.
Låt säga att frågan är Vad skulle du ta med dig till en öde ö ?

Spelarna får varsitt, slumpvis valt nummer kort och ska komma med ledtråd om vad dom har för kort, där högt kort är något bra, och lågt kort något mindre bra för ändamålet. Korten läggs med texten dold.
A säger gummibåt
B svarar Bowlingklot
C svarar tält
Sedan ska spelarna enas om i vilken ordning korten ska ligga beroende på ledtrådarna, lägst till högst.

En del skratt kan det bli.
Väldigt enkelt att förstå, så alla (nästan) kan vara med.

Det var tänkt som julklapp, men öppnades redan ikväll, får väl hitta något annat till julklapp.
Citera
2025-12-24, 21:16
Medlem
Spelar oftast schack
Citera
2025-12-25, 21:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Hitster, Rock

Ett timeline-spel med riktiga ljudillustrationer.

Ja, det just vad det är. En bit av en låt spelas upp, spelaren (eller laget) ska bestämma var i tiden den låten kom, jämfört med tidigare kort.
Först till en linje om tio låtar vinner.

Jomen, den här typen av spel gillar jag, även om det finns en tid när alla korten är genomgångna, och spelet mer eller mindre förbrukat.
Nu är inte jag särskilt intresserad av musik, men det var väldigt många låtar ingen av oss ens hade hört.
Det finns väl också en tid då dessa QR koder (heter det så ?) upphör att fungera, så spelet har ett inbyggt sista datum.

Min strategi fungerade ganska bra, om det bara är oväsen, så måste det vara modernt, och det stämde.

OK spel för en stunds underhållning.
Citera
2025-12-28, 00:11
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Flip 7

Gillar ni Black Jack och liknande "push your luck" spel, så gillar ni nog även Flip 7.

Spelaren får fortsätta dra kort, eller stanna, för om får ett kort man redan har, så är man ute.
Det lät väl enkelt.

Korten är nummererade 1-12, där det finns en etta, två tvåor,......,tolv tolvor, dessutom finns ett antal specialkost.
Man vinner vid 7 olika nummer kort.

Själv är jag väl måttligt road av push your luck spel, men jag måste medge att det var lättspelat, och snabbt.
6/10
Citera
2026-01-02, 08:42
Medlem
Happy Little Dinosaurs, är som livet självt, fullt av katastrofer.
Inget är roligare än att sabotera dina vänners lilla dinosaurieliv… förutsatt att du inte är den sista kvar för då finns ingen att förstöra för och du får leva i sorg tills du också dör. för alla dör
Citera
2026-01-13, 10:54
Medlem
Det var nog brädspelet Hint, superkul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här