2025-10-29, 20:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Grejen, Katzyn, är att man inte kan problemlösa åt andra. Det verkar ha tagit dig 14 år att förstå det.

Den bästa vägen är alltid att göra slut direkt, man ska aldrig ens försöka prata om saken med partnern?
Citera
2025-10-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Många män idag diskar, städar, tvättar, plockar bort efter sig, tränar, sköter hygienen osv.
Det är inte det det handlar om.

Det blir ändå drama med kvinnor. Det beror på att en man kan aldrig bli bra nog i hennes ögon. Hon hittar fel. Det finns alltid nåt att klaga på.
Mannen: ofullständig. Hopplös.

Det finns få bra män, säger kvinnor.
Man får sitta still i båten när det stormar
Stormar går över.
Citera
2025-10-29, 20:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Den bästa vägen är alltid att göra slut direkt, man ska aldrig ens försöka prata om saken med partnern?

Du försökte få honom att göra något i 14 år, som han inte ville. Så här i efterhand, var det en bra grej?
Citera
2025-10-29, 20:45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du försökte få honom att göra något i 14 år, som han inte ville. Så här i efterhand, var det en bra grej?

Nej, men jag har ändå svårt att se att det inte kan räknas som "problemlösning" att ta upp om man anser att man har ett problem i relationen/hushållet och se om man kan hitta en lösning innan man väljer att göra slut som alternativ. Därmed inte sagt att all problemlösning lyckas.
Citera
2025-10-29, 20:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Nej, men jag har ändå svårt att se att det inte kan räknas som "problemlösning" att ta upp om man anser att man har ett problem i relationen/hushållet och se om man kan hitta en lösning innan man väljer att göra slut som alternativ. Därmed inte sagt att all problemlösning lyckas.

"Ta upp" är en fin omskrivning för "säga åt". Det är du som varit dominant och mästrande. Äg det.
Citera
2025-10-29, 20:59
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Om en kvinna kommer för att prata om disken så skulle jag gissa att det handlar om att hon inte tycker att man delar lika på hemarbetet. Så då får man väl prata om det och lösa det "problemet" om det nu skulle vara så att det är ojämnt fördelat.

Men hur ska du ha det? Vill kvinnor bara berätta och bli lyssnade på eller vill kvinnor att man löser problemet?
Citera
2025-10-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Där har du lösningen. Det behövs faktiskt inte så mycket för att göra en kvinna nöjd. Kärlek och lite småpresenter. Huvudsaken är att man trivs med varandra. (Med reservation att jag är 60+ och tiderna kanske har förändrats)

Ja tyvärr har tiderna förändrats, idag krävs det mer. Dessutom så vänjer de sig vid en standard/beteende och vill då har mer för att sedan vänja sig vid den osv.
Citera
2025-10-29, 21:02
Medlem
Citat:

Problemlösning att klaga och säga vad man vill ändra? Nej det är inkorrekt 🤣

Du har inte ens identifierat problemet här utan angriper ett symptom.

Problemlösning är väldigt metodiskt och klarar man av att definiera problemet (många gånger det svåraste steget), vad som räknas som lösning eller förbättring osv.
Citera
2025-10-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Men hur ska du ha det? Vill kvinnor bara berätta och bli lyssnade på eller vill kvinnor att man löser problemet?

Det beror ju naturligtvis på vad saken gäller. Ibland vill man berätta något för sin partner, ibland vill man lösa ett problem. Ibland vill man både och
Citera
2025-10-29, 21:59
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Det beror ju naturligtvis på vad saken gäller. Ibland vill man berätta något för sin partner, ibland vill man lösa ett problem. Ibland vill man både och

Alldeles för krångligt.

https://www.youtube.com/watch?v=wXifh0nB72Y
Citera
2025-10-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Alldeles för krångligt.

https://www.youtube.com/watch?v=wXifh0nB72Y

Haha, underbart!

Men där har vi ju lösningen!
Enda problemet är väl om det blir lite dyrt i längden. Men det kanske är avdragsgillt?
Citera
2025-10-29, 22:45
Medlem
Citat:
Du har bestämt dig för att världen ser ut på ett visst sätt. Det spelar ingen roll hur många personer som med logik eller fakta förklarar varför det du tror inte stämmer. Det är tråkigt att du har den syn du har, men det är bara du själv som förlorar på det.

Jag tycker själv att jag bidrar med nåt positivt som inte behandlar kvinnor på samma sätt som många kvinnor har behandlat mig och andra män.
Jag har förstått att kvinnor inte tycker om att män kritiserar kvinnor, men man måste få vara ärlig med vissa saker. Även om man är man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in