Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Fast man kan inte se skillnad på en bosnier och en serb, men jag blir lite besviken om jag hör att någon är bosnier och muslim.
Albaner är den stora problemgruppen från Balkan, som står för en betydande andel av den tunga narkotikahandeln i Europa via triaden Albanien-Kosovo-Nordmakedonien och vidare till diasporor i Tyskland-Schweiz-Belgien/Nederländerna, därifrån vidare till länder som Storbritannien och Sverige (som är sekundära men har betydande diasporor).
Historiskt sett var de albanskspråkiga nätverken framför allt involverade i heroin, men i dag är de även mycket aktiva i kokainhandeln enligt Europol mfl. organisationer. Även vapen- och människohandel m.m. går via de albanska nätverken.
Jag misstänker att du är alldeles för präglad av SD om du reagerar starkt på att bosnjakerna är muslimer till skillnad från serber. Kroater, serber och bosnjaker bör bedömas ganska lika ur svenskt perspektiv.
Alla är européer. Bosnjakerna är inte särskilt religiösa. Sen finns juggar som är kriminella, men det påminner mer om hur Italien och östeuropa också har sin maffia. Juggar har också lågt barnafödande och är inte demografiskt sett en utmaning.
Albaner kan ses som undantaget som bekräftar regeln angående att det är utomeuropéer som behöver repatrieras; trots att de är européer har de en klan- och hederskultur som inte hör hemma här, vilket även återspeglas i hur de brottsliga nätverken opererar. Logistiskt och politiskt bör de även vara en av de enklare grupperna att skicka hem i framtiden.