Citat:
Men snälla, den historiska anledningen till att det ens finns korv, sylta, färs, pölsa och dylikt var att slippa slänga så mycket från hushållsgrisen som lallade omkring i relativ frihet. Och det var bra. Exempelvis hade exempelvis hackkorv bara 25% innehåll av animaliskt ursprung, resten kom från vegetabilskt ursprung.
Tycker du att det är okej att man använder annat än köttmuskler i färs?
Får nästan känslan av att du hånar mig för att jag anser att man ska få veta vad man köper i mataffären och på Max.
Vissa här verkligen skriker om att de älskar att bli knullade av mataffärer, krogar, hamburgerkedjor med mera. Jag tycker det är riktigt vidrigt att vi accepterar det vi uppenbart gör.
Får nästan känslan av att du hånar mig för att jag anser att man ska få veta vad man köper i mataffären och på Max.
Vissa här verkligen skriker om att de älskar att bli knullade av mataffärer, krogar, hamburgerkedjor med mera. Jag tycker det är riktigt vidrigt att vi accepterar det vi uppenbart gör.
Köttfärs idag finns för att tillvarata mer av småputset och det är liksom vitsen med malet kött, att minska svinnet.
Jag kan nästan förstå att det finns olika konstiga religiösa regler när det gäller slakt och vilket kött som man kan äta och hur det ska tillredas men jag förstår inte att det är relevant för en medelsvensson idag, i ett sekulärt land.
Sverige måste vara världens mest köttfixerade land efter USA!
Jag håller med om att man vill veta vad man betalar för men ska inte det gälla allt då som man trycker i sig?,Europa inkluderat Sverige säljs det exempelvis honung i alla matbutiker som inte ens innehåller honung. Men honung kanske inte är lika varumärkesskyddat som köttprodukter av Eu.
Och, nej jag hånar dig inte utan jag skriver som jag gör för att tydligöra vad Eu-byråkraterna häller på med.