2025-10-27, 09:19
Medlem
Kaenkelberries avatar
Själv skulle jag bli olycklig av att inte jobba mera och då är jag ändå 50-plus!
Skaffa en bra utbildning och ta ett jobb som är roligt och stimulerande så blir arbetet som en hobby istället! Jag jobbar hellre än att vara ledig faktiskt undantaget en fin sommardag 🍾👍
Citera
2025-10-27, 12:16
Medlem
Majsmannen2s avatar
Arbetet blir väl för många det närmaste du umgås med en och samma människor. Till och med mer än sin egen familj.

Och alla typer av relationer är ju ofta lite besvärliga. Men det händer ju även att kärlek mellan människor uppstår.

Gäller hitta den kollegan eller kollegor som gör dig själv mest mänsklig.

Samt en lön som tillåter dig att spara lite.

Då tror jag det kan funka.
Citera
2025-10-27, 17:07
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Jag störde mig på att jag skulle arbeta för att försörja invandrare som går hemma på bidrag. Så då gör jag också det! Grattis ni som vill jobba, det är tack vare er vi andra kan leva våra liv fria från stress.
Citera
2025-10-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Härlig att de i dina exempel vågade!

Vilka yrkesgrupper i medelåldern är lyckligast jobbmässigt tro?

Gissar att de i medelåldern som är lyckligast jobbmässigt är välavlönade ingenjörer. Någorlunda stimulerande jobb, intelligenta kollegor, och pengar som kan användas till ett hyggligt liv. Efter tjugo år i branschen är de bekväma i arbetet och vet hur de jobbar effektivt istället för att slita enbart för att visa framfötterna så de kan få ett bättre jobb med bättre lön vilket kan vara fallet de första åren i arbetslivet.
Citera
2025-10-28, 21:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Själv skulle jag bli olycklig av att inte jobba mera och då är jag ändå 50-plus!
Skaffa en bra utbildning och ta ett jobb som är roligt och stimulerande så blir arbetet som en hobby istället! Jag jobbar hellre än att vara ledig faktiskt undantaget en fin sommardag 🍾👍
Berätta gärna mer om dessa jobb som påminner om hobbies och skapar lycka!
Citera
2025-10-29, 14:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har precis bytt jobb. Hjälpte det? Nä! Samma känsla av meningslöshet och charader infann sig ändå.

Hur kan alla verka så intresserade av sina jobb? Är det en masspsykos där den äkta känslan måste tryckas ned för att undvika mental kollaps? Man är så investerad i lögnen så att sanningen skulle vara en giljotin som utan nåd kapar ditt förstånd och därför inbillar vi oss och låtsas både förstå vad vi håller på med men även hyllar det?

Jag vill inte arbeta mer. Det är själadödande! Det är väl här kritiken kommer från de största skådespelarna i farsen. Ord som får Luther att le där den ena efter den andre aldrig fått trynet ovanför gyttjan när de skriker ut att man inte kan tänka så och att arbeta är någon form av plikt!
Knyt era nävar i fickorna ni som är blinda och tillfreds med slavtillvaron!

Jag tänker varje dag på en exitplan. Kan jag leva snålt? Räcker mina sparande medel. Flytta till ett billigare land, då såklart med postadress i Sverige för att inte tappa rätten till vård eller pension (när det är dags).
Jag har dock barn och husdjur så jag måste vänta lite…

Hur tänker ni som funderat på detta. Vad har ni för planer och drömmar? Hur ser er exitplan ut?

Min plan är att sluta runt 55 års ålder och då leva på sparande medel fram till när man kan ta ut pension. Visst pensionen blir mindre men det är kanske värt det?

Hur tufft är det att leva snålt? Jag är ingen prylbög och känner snarare att jag inte vill ha en massa skit!

Ge mig inspiration och tips snarare än förmaningar om att jag måste jobba och bidra till samhället (det har jag redan gjort).

Funderat på en psykolog? Du har många frågor. Gör livet till det som du vill att livet ska vara. Du gör ju många val varje dag och påverka valen i den riktning du vill. Om du inte vet så känner du inte dig själv så bra kanske och då skulle det vara bra att börja göra det. Har du inte verktygen till det jag föreslår så är en psykolog väldigt bra men man kan använda självhjälp också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in