2025-10-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/B052Vg/hur-blev-en-svensk-valdtaktsdom-fran-skelleftea-viral

Aktivisten Linda Hjertén, utsänd av vänstern för att förminska brottslingens skuld, har en argumentation om att domen är rimlig och utvisning omöjlig med hänsyn till Utlänningslagen 1980.

Rätt i sak måhända, men när ska ni rödgröna fatta att stora delar av svenska folket inte vill lyda under utlänningslagar och Europakonventioner?
Regeringen verkar vara överens med vänstern om att Utlänningslagen är helig. Annars hade de väl ändrat den efter 3 år.
Citera
2025-10-28, 13:47
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det användes relativt lite våld i den här situationen och gm följde inte efter henne. Så inte heller av den anledningen är det en grov våldtäkt.

Om man vill att alla invandrare som begår brott med fängelse i straffskalan ska utvisas så ställer jag mig först i kön. Men det är ingen rättsskandal som har skett här.

Skandalen är väl att våra makthavare tycker att våldtäkt av svenska barn inte är tillräckligt allvarligt för att utvisa utländska våldtäktsmän.
Citera
2025-10-28, 13:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det användes relativt lite våld i den här situationen och gm följde inte efter henne. Så inte heller av den anledningen är det en grov våldtäkt.

Om man vill att alla invandrare som begår brott med fängelse i straffskalan ska utvisas så ställer jag mig först i kön. Men det är ingen rättsskandal som har skett här.

Jo det är en rättsskandal. Åklagaren yrkar på utvisning och rätten är inte enig, utan en domare är skiljaktig och vill att Yazied utvisas.
I domen redogör Hovrätten för andra domar där våldtäkt lett till utvisning. Skälet här är endast att övergreppet inte ska ha pågått tillräckligt länge.

Så om offret är starkare än den spinkige eritreanen och lyckas slita sig loss så blir det ingen utvisning. Men om offret varit svagare och inte orkat kämpa emot så hade han utvisats. Rättsskandal.
Citera
2025-10-28, 13:56
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jo det är en rättsskandal. Åklagaren yrkar på utvisning och rätten är inte enig, utan en domare är skiljaktig och vill att Yazied utvisas.
I domen redogör Hovrätten för andra domar där våldtäkt lett till utvisning. Skälet här är endast att övergreppet inte ska ha pågått tillräckligt länge.

Så om offret är starkare än den spinkige eritreanen och lyckas slita sig loss så blir det ingen utvisning. Men om offret varit svagare och inte orkat kämpa emot så hade han utvisats. Rättsskandal.

Precis.

Det där är sådana sjuka detaljer, och fokuseringen kring dem, för att hitta en lucka och kunna motivera varför man inte utvisar dessa jävla avarter (när man har chansen att bli av med dem).

Exakt det som "juridiken" vill klappa allmänheten på huvudet om och inte gå efter något förnuft alls. Man vill endast visa sig smartare och bättre och godare än pöbeln.
Citera
2025-10-28, 13:56
Medlem
Finns FUP?
Citera
2025-10-28, 13:58
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Precis.

Det där är sådana sjuka detaljer, och fokuseringen kring dem, för att hitta en lucka och kunna motivera varför man inte utvisar dessa jävla avarter (när man har chansen att bli av med dem).

Exakt det som "juridiken" vill klappa allmänheten på huvudet om och inte gå efter något förnuft alls. Man vill endast visa sig smartare och bättre och godare än pöbeln.

Vad jag hört så var det en Sverigedemokrat som yrkade på utvisning medans galna vänsterfeminister kämpade för att våldtäktsmannen skulle få stanna i landet.
Citera
2025-10-28, 14:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vad jag hört så var det en Sverigedemokrat som yrkade på utvisning medans galna vänsterfeminister kämpade för att våldtäktsmannen skulle få stanna i landet.

Inte förvånande.

I stället för att fokusera på nationens trygghet så vurmar man för en våldtäktsmans rättigheter och väl och ve.

Men vänstern är ju sinnessjuk.
Senast redigerad av -GG 2025-10-28 kl. 14:07.
Citera
2025-10-28, 14:04
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
👹👹👹

LINDA HJERTEN försvarar idag domen i Aftonbladet!!!
Fy fan vilken vidrig människa!!!
Fy fan vilken äcklig tidning!!!

👹👹👹
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-10-28 kl. 14:46.
Citera
2025-10-28, 14:05
Avstängd
Unobosss avatar
Enligt mig har ingen våldtäkt ägt rum enligt domen.
Högst sexuella trakasserier och ofredande.
Ingen våld har utgivits och inga bevis finns överhuvudtaget för någon våldtäkt.
Blir nästan chockad hur det framförs som våldtäkt.
Citera
2025-10-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Inte förvånande.

I stället för att fokusera på nationens trygghet så vurmar man för en våldtäktsmäns rättigheter och väl och ve.

Men vänstern är ju sinnessjuk.

Precis, det är sådana som tar in fosterbarn och låter dem våldta sina egna barn, det har på riktigt hänt flera gånger.
Citera
2025-10-28, 14:06
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Han fick 3 års fängelse och ska utvisas på livstid per automatik. Jag bryr mig inte om det är en våldtäktsman eller en rånare. Ett flerårigt fängelsestraff ska ALLTID medföra att man blir deporterad efter avtjänat straff.
Det håller jag med om att döms man för grovt brott ska man utvisas.
Citera
2025-10-28, 14:08
Avstängd
Unobosss avatar
"Sexuella övergrepp innefattar alla typer av kränkningar och övergrepp som har sexuella förtecken. Sexuellt våld innebär att tvinga någon att delta i, utföra eller bevittna sexuella handlingar mot sin vilja."

Han tog på henne och ska ha rört sitt kön efter som hon såg på håll. Låter jävligt vagt detta.
Finns ens facetime videon kvar?
Känns ju inte som våldtäkt.
3 års fängelse?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in