2025-10-28, 01:08
Medlem
lakritcs avatar
Är inte detta allmän kännedom? För en man finnas det få mer lugnande saker än att hålla i sin pung och kuk. Att likna vid meditation.
Citera
2025-10-28, 01:08
Medlem
Jag lever med barn med npfdiagnoser, det jag genast tänker på är inte snuttefilt utan mer kanske stressboll? Han kanske är en sån person som har svårt att sitta helt still och behöver fingra på något när han inte har något annat att sysselsätta sig med, och det är såhär han hanterat det genom åren så att det blivit en dålig vana. 🤔 Jag är också lite sån när jag inte har något att göra, men då fingrar jag på mobilen inte på mig själv.

Men som sagt jag kanske bara är skadad av den miljö jag lever i. Det kan finnas någon helt annan anledning också. Bara delar min tanke.
Citera
2025-10-28, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Eftersom detta är Flashback så lär du få en del märkliga svar, men i min värld är det där inte ett vanligt eller "normalt" beteende.
Tycker att du ska bete dig på motsvarande sätt och se hur han reagerar på det.
"Vadå, jag håller bara på lite med snippan".
Förmodligen finns en skillnad mellan man och kvinna i detta. En kvinna gillar troligen inte att mannen sitter och tar på sin snopp i tid och otid. Hon blir förmodligen en aning äcklad och irriterad. Däremot om kvinnan sitter och tar sig i underlivet, skulle nog mannen blir en aning upphetsad och tänka att hon är redo för sex.🤪
Citera
2025-10-28, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrytaIs
Min pojkvän har, som rubriken säger, sin snopp som en snuttefilt. Vad gör jag???

Han är medelålders och beter sig i alla situationer och i alla lägen som en helt normal människa. Han är trevlig, social, uppskattad av alla vi träffar och allt med honom är bra! Förutom den lilla detaljen att när vi är hemma, bara vi två eller vi och något av hans barn så sitter han alltid med handen i byxorna - innanför kalsongerna😵‍💫👦🏼
Vi har varit tillsammans i några år. I början såg jag det aldrig, men det senaste året händer detta hela tiden. När vi sitter och dricker kaffe kan jag plötsligt se att han sitter och klämmer lite innanför byxorna, när vi tittar på tv likaså, eller när vi går och lägger oss.
När jag upptäckte det frågade jag vad han höll på med och han svarade att han bara höll lite på snoppen. Jag sa att jag tycker att det är lite småbarnsbeteende och att jag tyckte att det kändes rätt ohygieniskt. Han fortsatte ändå och ibland försökte jag ignorera det, men inte helt sällan kommenterade jag det och frågade vad han höll på med, om han var kåt eller vad det berodde på. Han tyckte aldrig att det var något problem.
Efter ett tag tog jag ett allvarssamtal med honom och sa att jag blev lite äcklad av det. Han blev helt ställd och verkade helt oförstående, men sa att om det var så viktigt för mig skulle han försöka tänka på det🙄
Det minskade. Men. Guess what… nu är det tillbaka. Min tolkning är att han gör det när han slappnar av; lite som en bebis som gnuggar sitt gosedjurs öra eller så, förutom den lilla detaljen att min pojkvän är en medelålders man.
Jag blir så triggad och vill bara ryta till att han får f*n släppa sin j*vla snuttefilt och bete sig som en man. Jag har aldrig sett en annan man hålla på så.

Överreagerar jag? Håller män på så här? Ska jag släppa det eller vad gör jag?
Så skönt att leva ensam, tänker jag direkt när jag läser inlägget. Nog har vi alla våra vanor och ovanor men att ha andras ovanor omkring sig, skulle jag inte klara längre. Jag är nog klar med samlevnaden…
Citera
2025-10-28, 02:14
Medlem
Incendios avatar
Ja, det är både ohygieniskt, barnsligt och olämpligt när hans barn är närvarande. Du kan dock inte styra honom och han har visat att han inte tänker lägga av med ovanan. Då ligger makten hos dig. Antingen tar du honom som han är utan att gnälla eller så lämnar du honom om du inte kan leva med det.
Citera
2025-10-28, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrytaIs
Min pojkvän har, som rubriken säger, sin snopp som en snuttefilt. Vad gör jag???

Han är medelålders och beter sig i alla situationer och i alla lägen som en helt normal människa. Han är trevlig, social, uppskattad av alla vi träffar och allt med honom är bra! Förutom den lilla detaljen att när vi är hemma, bara vi två eller vi och något av hans barn så sitter han alltid med handen i byxorna - innanför kalsongerna😵‍💫👦🏼
Vi har varit tillsammans i några år. I början såg jag det aldrig, men det senaste året händer detta hela tiden. När vi sitter och dricker kaffe kan jag plötsligt se att han sitter och klämmer lite innanför byxorna, när vi tittar på tv likaså, eller när vi går och lägger oss.
När jag upptäckte det frågade jag vad han höll på med och han svarade att han bara höll lite på snoppen. Jag sa att jag tycker att det är lite småbarnsbeteende och att jag tyckte att det kändes rätt ohygieniskt. Han fortsatte ändå och ibland försökte jag ignorera det, men inte helt sällan kommenterade jag det och frågade vad han höll på med, om han var kåt eller vad det berodde på. Han tyckte aldrig att det var något problem.
Efter ett tag tog jag ett allvarssamtal med honom och sa att jag blev lite äcklad av det. Han blev helt ställd och verkade helt oförstående, men sa att om det var så viktigt för mig skulle han försöka tänka på det🙄
Det minskade. Men. Guess what… nu är det tillbaka. Min tolkning är att han gör det när han slappnar av; lite som en bebis som gnuggar sitt gosedjurs öra eller så, förutom den lilla detaljen att min pojkvän är en medelålders man.
Jag blir så triggad och vill bara ryta till att han får f*n släppa sin j*vla snuttefilt och bete sig som en man. Jag har aldrig sett en annan man hålla på så.

Överreagerar jag? Håller män på så här? Ska jag släppa det eller vad gör jag?

(ohygieniskt)

Tvättar han sig inte ?
Citera
2025-10-28, 02:18
Medlem
NegernsDofts avatar
Det är hans kuk o han gör vad han vill med den? Dessa brudjävlar o deras åsikter om allt
Citera
2025-10-28, 02:20
Medlem
Fantens avatar
Det går ju inte komma ifrån att det känns rätt gött. Vet dessutom flera (inte så många men fler än en i alla fall) tjejer som gärna sitter och kramar sina tuttar när dom sitter i hemmet lugna vrå.
Citera
2025-10-28, 03:55
Medlem
Alla dessa kvinnor som skall kontrollera vad män gör.
Män är fria varelser.
Män är inga leksaker som man kan eller skall styra över.

TS verkar ha problem, kanske hon skall gå till någon o prata.
Citera
2025-10-28, 04:06
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Alla dessa kvinnor som skall kontrollera vad män gör.
Män är fria varelser.
Män är inga leksaker som man kan eller skall styra över.

TS verkar ha problem, kanske hon skall gå till någon o prata.

TS behöver nog pilla i klittan lite oftare så slipper hon känna sig utestängd.
Citera
2025-10-28, 04:19
Medlem
Dubbel-Trubbels avatar
Men låt han vara , varför så fixerad vid hans kön? du har aldrig tänkt tanken att ni knullar för sällan och han då gör han detta omedvetet?
Citera
2025-10-28, 04:35
Medlem
Det är ett Al Bundy-beteende och en symbol för total vila. Det funkar bara när man själv gör det, annars är det dekadens.

Om det känns ohygieniskt är det dock den allmänna hygienen som brister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in