Citat:
Ursprungligen postat av
BrytaIs
Min pojkvän har, som rubriken säger, sin snopp som en snuttefilt. Vad gör jag???
Han är medelålders och beter sig i alla situationer och i alla lägen som en helt normal människa. Han är trevlig, social, uppskattad av alla vi träffar och allt med honom är bra! Förutom den lilla detaljen att när vi är hemma, bara vi två eller vi och något av hans barn så sitter han alltid med handen i byxorna - innanför kalsongerna😵💫👦🏼
Vi har varit tillsammans i några år. I början såg jag det aldrig, men det senaste året händer detta hela tiden. När vi sitter och dricker kaffe kan jag plötsligt se att han sitter och klämmer lite innanför byxorna, när vi tittar på tv likaså, eller när vi går och lägger oss.
När jag upptäckte det frågade jag vad han höll på med och han svarade att han bara höll lite på snoppen. Jag sa att jag tycker att det är lite småbarnsbeteende och att jag tyckte att det kändes rätt ohygieniskt. Han fortsatte ändå och ibland försökte jag ignorera det, men inte helt sällan kommenterade jag det och frågade vad han höll på med, om han var kåt eller vad det berodde på. Han tyckte aldrig att det var något problem.
Efter ett tag tog jag ett allvarssamtal med honom och sa att jag blev lite äcklad av det. Han blev helt ställd och verkade helt oförstående, men sa att om det var så viktigt för mig skulle han försöka tänka på det🙄
Det minskade. Men. Guess what… nu är det tillbaka. Min tolkning är att han gör det när han slappnar av; lite som en bebis som gnuggar sitt gosedjurs öra eller så, förutom den lilla detaljen att min pojkvän är en medelålders man.
Jag blir så triggad och vill bara ryta till att han får f*n släppa sin j*vla snuttefilt och bete sig som en man. Jag har aldrig sett en annan man hålla på så.
Överreagerar jag? Håller män på så här? Ska jag släppa det eller vad gör jag?
Så skönt att leva ensam, tänker jag direkt när jag läser inlägget. Nog har vi alla våra vanor och ovanor men att ha andras ovanor omkring sig, skulle jag inte klara längre. Jag är nog klar med samlevnaden…