2025-10-27, 13:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vad en kvinna vill ha och vad hon faktiskt kan få är två helt olika saker, men det fattar inte du.

Skillnaden mellan män och kvinnor är väl att män kan bli nöjda bara de får ligga med någon kvinna överhuvudtaget, även om hon inte är särskilt attraktiv eller aktiv i sängen - vissa tycker till och med att hon kan få vara skitig - medan det för en kvinna krävs mycket mer av mannen för att det ska vara någon idé att ha sex överhuvudtaget. Så det sex du menar att kvinnor "alltid kan få" är liksom inget som de vill ha... som gör dem nöjdare. Det kan till och med bli en skräckupplevelse. Så det är ingen mening med att ta upp det som argument.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Delar av studien är nog relevant men det bygger på att folk svarar ärligt och det går inte när det
gäller sex. Många män som svarar att dom aldrig haft sex döljer att dom köpt sex av prostituerade
för det är stigmatiserande. Man håller käften helt enkelt.

Ja, så är det ju alltid när man gör enkäter om känsliga ämnen. Här vet vi ju inte hur de har gjort, men jag brukar också tänka när jag får enkäter till mitt riktiga emailkonto (alltså inte något av mina fejknamn-konton) eller direktadresserat till mig med posten, att man inte kan vara helt säker på att man är så anonym som de påstår. Så jag skulle inte heller erkänna några lagbrott i en sådan enkät.

Å andra sidan tror jag att mycket av sex-statitiken i Sverige är fel "åt andra hållet", för att den bygger på enkäter på ungdomsmottagningarna (som är anonyma på riktigt, eftersom ungdomarna får ta en pappersenkät i väntrummet om de känner för det, fylla i och lämna i en låda, d.v.s. enkäterna kan inte vara förmärkta med något nummer). Därför visar statistiken att ungdomar har en konstigt låg sexdebutsålder, eller hade förr i alla fall innan mobilerna tog över mycket. De som sammanställde statistiken verkade inte fatta, att det var just ungdomar som var sexuellt aktiva som gick till ungdomsmottagningen, inte de som var oskulder. Och då blev det ju skevt.
Citera
2025-10-27, 13:13
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Skillnaden mellan män och kvinnor är väl att män kan bli nöjda bara de får ligga med någon kvinna överhuvudtaget, även om hon inte är särskilt attraktiv eller aktiv i sängen - vissa tycker till och med att hon kan få vara skitig - medan det för en kvinna krävs mycket mer av mannen för att det ska vara någon idé att ha sex överhuvudtaget. Så det sex du menar att kvinnor "alltid kan få" är liksom inget som de vill ha... som gör dem nöjdare. Det kan till och med bli en skräckupplevelse. Så det är ingen mening med att ta upp det som argument.

Kvinnor kan få sex lättare än män, vi stannar där för att vet det är sant.
Sen att många kvinnor inte knullar allt som rör sig hör inte hit.
Finns kvinnor med högre krav och det finns kvinnor med lägre krav precis som att inte alla män ligger med alla kvinnor dom kan.

Är du en man som ser bra ut och kan få kvinnor som också ser bra ut så kommer du inte ligga med nåt efterblivet fetto bara för att du kan.
Citera
2025-10-27, 13:46
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
En fitta kan du ta betalt för. En kuk är värdelös.
Män betalar för snopp.

Gällande användaren som inte anser att kvinnornas tillfredsställelse, lust och attraktion är viktigt i frågan gällande huruvida de kan få sex så kan män få sex av andra män. Sexlösa män kan således med enkelhet få sex av andra män om krav inte är nödvändigt.
Citera
2025-10-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Män betalar för snopp.

Gällande användaren som inte anser att kvinnornas tillfredsställelse, lust och attraktion är viktigt i frågan gällande huruvida de kan få sex så kan män få sex av andra män. Sexlösa män kan således med enkelhet få sex av andra män om krav inte är nödvändigt.

Precis så betalar män enkelt supply&demand. Kvinnor kan åka kukkarusell gratis dygnet runt tills de dör. Homosexuella män har precis som du säger ett enormt utbud precis som kvinnor. Män har ett enormt utbud av villa, vovve, Volvo med livslånga lån och fredagstaco med ett sinande samliv att välja på.
Citera
2025-10-27, 14:08
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Precis så betalar män enkelt supply&demand. Kvinnor kan åka kukkarusell gratis dygnet runt tills de dör. Homosexuella män har precis som du säger ett enormt utbud precis som kvinnor. Män har ett enormt utbud av villa, vovve, Volvo med livslånga lån och fredagstaco med ett sinande samliv att välja på.
Ja exakt. Vi kvinnor har ett visst utbud också av villa, vovve, Volvo men snävt. Vad vi själva söker måste skrapas bort hårt om vi ska ha den där partnern att leva med.
Citera
2025-10-27, 14:14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Vuxna som inte haft sex? Finns alla möjligheter att ha sex idag om man vill. Jag har legat så mycket i mina dagar att jag blivit less.

Men studien skiljer som sagt inte på frivilligt celibat och asexualitet, och ofrivillig sexlöshet.

Den manar taktlöst till ut och ha sex.
Citera
2025-10-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ja exakt. Vi kvinnor har ett visst utbud också av villa, vovve, Volvo men snävt. Vad vi själva söker måste skrapas bort hårt om vi ska ha den där partnern att leva med.

Frågan är varför så många män bara vill ha sex?
Citera
2025-10-27, 15:19
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Frågan är varför så många män bara vill ha sex?
Egoism? Relationer kräver att man ger något också medan de ser sex som något de bara ska få.
Citera
2025-10-27, 15:21
Medlem
Citat:
Egoism? Relationer kräver att man ger något också medan de ser sex som något de bara ska få.

Varför är kvinnan ointressant?
Citera
2025-10-27, 15:45
Medlem
Kleiners avatar
Är inte det kvinnoförtryck?

Citat:
Citera
2025-10-27, 16:23
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Varför är kvinnan ointressant?
Mannen kanske söker en annan man men är för rädd för att bli avvisad att han istället vill göra sig av med kvinnor på löpande band?

Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Är inte det kvinnoförtryck?
Att inte vilja investera i relationer? Nej, vi har alla rätt att välja bort förhållanden.

Att se sex som en rättighet män ska få av kvinnor?
Ja, det är ett kvinnoförtryck om det inte sker på lika premisser.

Raggar jag upp en 25 åring på krogen en kväll för att han är snygg, så gör han knappast något fel om han morgonen efteråt inte vill ha en relation med mig. Söker jag däremot ett förhållande och det utnyttjas av män som inte kan få sex utan att lura kvinnor, är det kvinnoförtryck. (Man söker inte förhållandet genom hemsläp från krogen även om man ska respektera den andra dagen efter).

Det är alltså inte sex, utan intentioner som påverkar.

Om en man är kär i mig och jag har ett ons med honom utan att bry mig så mycket och helt utan minsta intresse mer, så är det ju jag som uppträder som ett arsle.

Det är ganska enkelt faktiskt.
Citera
2025-10-27, 16:37
Medlem
Citat:
Mannen kanske söker en annan man men är för rädd för att bli avvisad att han istället vill göra sig av med kvinnor på löpande band?

Att inte vilja investera i relationer? Nej, vi har alla rätt att välja bort förhållanden.

Att se sex som en rättighet män ska få av kvinnor?
Ja, det är ett kvinnoförtryck om det inte sker på lika premisser.

Raggar jag upp en 25 åring på krogen en kväll för att han är snygg, så gör han knappast något fel om han morgonen efteråt inte vill ha en relation med mig. Söker jag däremot ett förhållande och det utnyttjas av män som inte kan få sex utan att lura kvinnor, är det kvinnoförtryck. (Man söker inte förhållandet genom hemsläp från krogen även om man ska respektera den andra dagen efter).

Det är alltså inte sex, utan intentioner som påverkar.

Om en man är kär i mig och jag har ett ons med honom utan att bry mig så mycket och helt utan minsta intresse mer, så är det ju jag som uppträder som ett arsle.

Det är ganska enkelt faktiskt.

Eller så tycker han inte att hon har så mycket mer att erbjuda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in