Citat:

Skillnaden mellan män och kvinnor är väl att män kan bli nöjda bara de får ligga med någon kvinna överhuvudtaget, även om hon inte är särskilt attraktiv eller aktiv i sängen - vissa tycker till och med att hon kan få vara skitig - medan det för en kvinna krävs mycket mer av mannen för att det ska vara någon idé att ha sex överhuvudtaget. Så det sex du menar att kvinnor "alltid kan få" är liksom inget som de vill ha... som gör dem nöjdare. Det kan till och med bli en skräckupplevelse. Så det är ingen mening med att ta upp det som argument.
	Citat:

Ja, så är det ju alltid när man gör enkäter om känsliga ämnen. Här vet vi ju inte hur de har gjort, men jag brukar också tänka när jag får enkäter till mitt riktiga emailkonto (alltså inte något av mina fejknamn-konton) eller direktadresserat till mig med posten, att man inte kan vara helt säker på att man är så anonym som de påstår. Så jag skulle inte heller erkänna några lagbrott i en sådan enkät.
Å andra sidan tror jag att mycket av sex-statitiken i Sverige är fel "åt andra hållet", för att den bygger på enkäter på ungdomsmottagningarna (som är anonyma på riktigt, eftersom ungdomarna får ta en pappersenkät i väntrummet om de känner för det, fylla i och lämna i en låda, d.v.s. enkäterna kan inte vara förmärkta med något nummer). Därför visar statistiken att ungdomar har en konstigt låg sexdebutsålder, eller hade förr i alla fall innan mobilerna tog över mycket. De som sammanställde statistiken verkade inte fatta, att det var just ungdomar som var sexuellt aktiva som gick till ungdomsmottagningen, inte de som var oskulder. Och då blev det ju skevt.