Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Jag vet inte vad du menar med tvångsblandning. Ska jag tvingas flytta eller vad innebär det? Det tror jag inte att någon vill. Om det innebär att skapa mer blandade städer, där områden kan bestå av BRF, hyresätter, butiker, barer och kaféer då tycker jag att det låter ganska trevligt. Mycket trevligare än som städerna ofta har planerats tidigare vilket har skapat distinka enklaver med vattentäta skott mellan vit medelklass och invandrargrupper, ofta i kvarter som är helt livlösa och där folk bara övernattar.
Politikerna kommer ju inte att börja bygga bostäder men däremot kan de bestämma detaljplaner. Sen blir det ju upp till marknaden vad som byggs eller vilka butiker som öppnas, och vilka som därefter har råd att flytta vart. T.ex. om det byggs några hyreshus på Lidingö kommer ju de antagligen vara ganska dyra ändå och inte fyllas med socialfall.
Vi ska inte ha brottslighet någonstans. Där det finns brottslighet måste polisen jobba hårdare och bättre på att få bort det.
Ja, det blir "upp till marknaden" att bygga hyreshus i Sveriges mest eftertraktade villaområden. Precis som det (enl. dig och Socialdemokraterna) var "marknaden", som lade ner kärnkraftverken Oskarshamn 1 och 2, samt Ringhals 1 och 2,
när Socialdemokraterna belade kärnkraften med en s.k. effektskatt, vilken uppgick till en tredjedel av driftkostnaden.
Socialdemokraterna planerar att agera på samma sätt och mha detaljplaner, skatter och subventioner se till, att det byggs hyreshus i eftertraktade villaområden, där det huvudsakligen bor etniska svenskar.
På så sätt
tänker Socialdemokraterna se till, att den brottsbelastade nya befolkningens groteska brottslighet sprids och påtvingas alla bostadsområden. Vidare kommer brottsligheten sannolikt att öka... eftersom den får nya jaktmarker (så har utfallet blivit i andra länder, när man gjort liknande insatser). Helt OK för dig?