Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Ja jag håller med.
Väldigt opassande beteende.
Just det mötet handlade om att produkterna från Caia innehåller PFAS som är ett ämne som är cancerframkallande.
Enligt mig inget att skämta om.
Hon är mer seriös när hon lanserar en produkt.
En normal människa väljer rätt tillfälle då det (för vissa typer av människor) är kul att visa röven men i ett möte om PFAS är det inte läge att vara en "rolig" karikatyr och om du läser artikeln så är detta inlägget hennes kommentar angående PFAS alltså "kiss my ass" alla som gnäller över cancer.
Nu är du igång igen och fabulerar som en jävla debil. Caia hade två st produkter som visade sig innehålla ett PFAS-ämne och det var 2 pennor, en som inte längre finns i deras utbud och en annan som de gjort om formuleringen till och tagit bort PFAS-ämnet.
Andra märken som använt och använder PFAS i diverse sminkprodukter är tex ISADORA, H&M, The Body Shop, Lóreal, Garnier, Lumene, Urban Decay, osv.
Dessutom bör du nog vara mer rädd för PFAS
från ditt dricksvatten,
från matförpackningar,
från teflonpannor,
från brandskum och brandmän som övar brandsläckning eller räddar liv genom att släcka bränder,
rengöringsmedel,
textilimpregnering tex inom militären, brandmän, diverse industrier, vissa kläder för privat bruk, vissa möbeltyger osv,
skoimpregnering,
bakplåtspapper,
diverse elektronik,
diverse metallindustri,
textildamm,
osv osv och detta har i decennier sipprat ut i miljön och
du får i dig PFAS i högre doser dagligen bara genom att dricka vatten och äta mat än du får av en sminkprodukt som du använder dagligen.
Det är faktiskt ironiskt att du inte inser detta vilket de flesta andra är upplysta om. Men du låter exakt som de som skriver på bloggbevakning dvs lätt efterblivna och bittra människor.
Du är fan en mästare på cherrypicking, det måste jag ge dig.

Har du någonsin testat att använda din dator för att googla.