2025-10-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
De sitter i samma båt. Går inte ens jämföra med de som plockar ut miljoner i utdelning varje år.

Nej, de gör det inte. Det är ett rent hån att jämföra en 66k-inkomst med en som tjänar 25-35k. Att du ens gör den jämförelsen...
Citera
2025-10-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Ja det har du rätt i, Topic är 66k.

Fler borde göra som du och frivilligt pröjsa in nån tusenlapp eller två varje månad. Respekt!

Inser att mitt svar var en smula onödigt negativt. Tack för att du var den större människan i detta fall!

Och ja, jag vet att det kanske sticker i mångas ögon men för egen del hjälper jag gärna sjuka, gamla, barnfamiljer mm. Dessa grupper behöver pengarna bättre än vad jag gör. Visst, helt perfekt blir det väl aldrig men om fler har inställningen att hjälpa andra så tror och hoppas jag att detta kan skapa ringar på vattnet
Citera
2025-10-27, 09:28
Medlem
svampgaffels avatar
Nu blev jag faktiskt kränkt eftersom jag tjänar mindre än så och man vet att när sossarna säger höginkomsttagare så menar de medelinkomsttagare, vilket betyder att jag har en alldeles för dålig lön.
Citera
2025-10-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Skatt, skatt, skatt. Vänstern har f-n inga moderna tankar överhuvudtaget rörande skattebegreppet.

Folk MÅSTE få veta att OM det blir regeringsbyte så kommer vi bli fattigare, staten kommer få mer pengar och inte mycket kommer förbättras alls. 🤷🏼‍♂️

Moderaterna/högern/tidö driver HEDERLIG skattesänkarpolitik för alla. Alla skall kunna tjäna drägligt och BÄTTRE än idag. JA, löneklyftan blir större. JA, detta är BRA för Sverige. Alla är inte lika. Varför skall vi alla tjäna lika mycket pengar?

F-n, tåghelvittena går ju inte och trottoarerna vittrar sönder trots ENORM skattebörda på pöbeln.

Nej. Nytt behövs! Inte gammalt. Vi har provat det.

Blir så tanke fattigt när man jobbar med ideologier , tragiskt men sant 2025 snart 26 men tanken är kvar i stadgarna från 1879 typ
Citera
2025-10-27, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampgaffel
Nu blev jag faktiskt kränkt eftersom jag tjänar mindre än så och man vet att när sossarna säger höginkomsttagare så menar de medelinkomsttagare, vilket betyder att jag har en alldeles för dålig lön.

Allt över 382000 per år räknas som höginkomsttagare 😂😂😂 598000 går gränsen för statlig inkomstskatt,

Källa balansekonomi
Citera
2025-10-27, 09:52
Medlem
För oss som tjänar lite mer så känns det så oerhört tragiskt att ge bort en så pass stor del av våra intjänade pengar till kriminella babbar, parasiter, knarkare och annat skit. Det känns som att ju mer skatt jag betalar desto sämre blir landet.

Jag hade däremot varit villig att betala Mer skatt om jag visste att det gick till bra saker. Inte hbtqp+/babbari.

Jag vill typ be om ursäkt till svenska folket då jag varit delfinansiär i landets dekadens. Förlåt för att jag "gjort rätt för mig" som den duktiga goyim jag är. Jag har nog själv betalat för flertalet skjutna babbars vård och bekväma fängelsevistelse efter att de skadat svenskar.
Citera
2025-10-27, 09:55
Medlem
Mycket snack och liten verkstad.
Citera
2025-10-27, 10:03
Medlem
66 000 är ingen jättehög lön idag. Det kommer drabba vanligt folk som extraknäckar också eller har ett företag vid sidan av jobbet. Flit och redlighet ska inte löna sig i sossarnas värld. Är du kriminell däremot, ska du ha det bra på fängelset.
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...om-tjanar-mest

Spontant har jag reagerat , när jag såg det. Jag har varit arbetare hela mitt yrkesliv och väldigt länge fackligt aktiv. En yrkesgrupp S säger sig värna om. Jag tjänar mer än de 66t brutto i månaden som ska få höjd skatt om S vinner. Dessutom har jag ett extra jobb (ytterligare inkomst) som verkligen borde ligga i S målgrupp. Kanske fortsätter jag ändå med det om S får makten. Men tycker Damberg/S har en väldigt skev bild av att det är rika som tjänar 66t i månaden. Det är bara gå igenom taxeringskalendern. Otroligt många ligger över den nivån. När Damberg pratar om de rika och den pengakontexten, vore det gångbart med 66t ökad skatt för runt 20 år sedan. Vet att man pratar om att höjd skatt ska bara ”drabba” de rika. Men då har man snarast pratat om de som tjänar minst 3-4 miljoner per år. Det här är något annat.
Håller ni med?
Senast redigerad av noden 2025-10-27 kl. 10:09.
Citera
2025-10-27, 10:05
Medlem
Det är ju inte bara folk som tjänar bra som stör sig till döds på detta... En stor del av LO folket röstar på SD. Jag vet undersköterskor, flera gamla miljöpartister och bidragstagare som röstar SD idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
För oss som tjänar lite mer så känns det så oerhört tragiskt att ge bort en så pass stor del av våra intjänade pengar till kriminella babbar, parasiter, knarkare och annat skit. Det känns som att ju mer skatt jag betalar desto sämre blir landet.

Jag hade däremot varit villig att betala Mer skatt om jag visste att det gick till bra saker. Inte hbtqp+/babbari.

Jag vill typ be om ursäkt till svenska folket då jag varit delfinansiär i landets dekadens. Förlåt för att jag "gjort rätt för mig" som den duktiga goyim jag är. Jag har nog själv betalat för flertalet skjutna babbars vård och bekväma fängelsevistelse efter att de skadat svenskar.
Senast redigerad av noden 2025-10-27 kl. 10:08.
Citera
2025-10-27, 10:18
Medlem
Mitt hjärta gråter för alla er höginkomsttagare därute.
Citera
2025-10-27, 10:37
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Mitt hjärta gråter för alla er höginkomsttagare därute.
Sluta lipa och gör något åt ditt liv precis som vi som har en inkomst över 66000 kr/månad.

Är du så jävla dum att du tror vi bara fått en sådan inkomst helt utan högre studier och kämpat många år?
Citera
2025-10-27, 10:44
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Statsbudgetens saldo för år 2024 visade ett underskott på 104,1 miljarder kronor, vilket innebär en förändring på 123,8 miljarder kronor jämfört med 2023. Den huvudsakliga orsaken till detta underskott var högre utgifter under 2024."

https://www.ekonomifakta.se/sakomrad...o_1209553.html

Ja, hur mycket pengar har vi betalat i bidrag till invandrare och i bistånd till u-hjälp och till Ukraina?
Kanske våra kära politiker ska rätta munnen efter matsäcken, och inte bara slösa och sedan öka skatteuttaget för att täcka extravaganserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in