2025-10-26, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Micklarn
Nja, kvinnor brukar vilja prata om problemen, inte lösa dem. Men om man tror att älta ett problem utan att försöka lösa det är en lösning så ok.
Fast uppriktigt sagt missuppfattar nog män många gånger. Man ber honom kasta sin tvätt i tvättkorgen istället för på golvet, och får till svar att man bara gnäller och tjatar. ”JajaJAAA!!!” Det är väl ganska uppenbart att man ber om att lösa problemet här på ett ganska enkelt sätt, och så får man till svar att man bara bråkar eller liknande 🤨
Citera
2025-10-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Fast uppriktigt sagt missuppfattar nog män många gånger. Man ber honom kasta sin tvätt i tvättkorgen istället för på golvet, och får till svar att man bara gnäller och tjatar. ”JajaJAAA!!!” Det är väl ganska uppenbart att man ber om att lösa problemet här på ett ganska enkelt sätt, och så får man till svar att man bara bråkar eller liknande 🤨

Ja i sådana fall så håller jag med dig.
Men tex som när min sambo har problem på jobbet, och haft det i flera år, aldrig får för sig att göra något åt situationen. Hon kommer hem och gnäller, jag lyssnar och försöker komma med råd och lösningar men det hon söker är att bara prata.
Hon har ingen som helst vilja att göra något annat än att prata om sitt problem.
Citera
2025-10-26, 23:22
Bannlyst
Citat:
Men tex som när min sambo har problem på jobbet, och haft det i flera år, aldrig får för sig att göra något åt situationen. Hon kommer hem och gnäller, jag lyssnar och försöker komma med råd och lösningar men det hon söker är att bara prata.
Hon har ingen som helst vilja att göra något annat än att prata om sitt problem.
Säg det åt henne, och att du inte vill höra på hennes jävla skitgnäll om hon inte gör något åt saken istället. Det är inte kul att bara höra om gnäll och dåliga saker
Citera
2025-10-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Säg det åt henne, och att du inte vill höra på hennes jävla skitgnäll om hon inte gör något åt saken istället. Det är inte kul att bara höra om gnäll och dåliga saker

Har sagt det massa gånger men det det funkar inte.
Dels vill jag inte höra om samma saker när man inte vill göra något åt det, men mest för att hon tar med jobbstressen hem och det påverkar familjen negativt. Men det lyssnar hon inte på heller.
Citera
2025-10-26, 23:28
Bannlyst
Citat:
Har sagt det massa gånger men det det funkar inte.
Dels vill jag inte höra om samma saker när man inte vill göra något åt det, men mest för att hon tar med jobbstressen hem och det påverkar familjen negativt. Men det lyssnar hon inte på heller.
Gå därifrån fysiskt, och visa att du inte vill höra på det där
Citera
2025-10-27, 07:05
Medlem
Citat:

Prova att göra som kvinnor gör när män pratar om sina problem och bara vill attt hon lyssnar.

Nästa gång så kan du svara "tänk på mig då", "tänk hur det är för mig".

Låt henne veta att du tycker att hennes problem är en bagatell jämfört med dina.
Du kan säga nåt i stil med "ni kvinnor förstår inte hur bra ni har det, Prova att vara man en vecka"
Senast redigerad av scaryfoot 2025-10-27 kl. 07:08.
Citera
2025-10-27, 07:19
Medlem
sound69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadAddict
Går det att leva ett dramafritt liv med en kvinna?

Nej.

Det största felet med kvinnor är att de aldrig blir nöjda. De ska alltid klaga på något, och hittar de inget att klaga på så klagar de på det.

Dessutom är de flesta kvinnor elaka och känslokalla.

Är såååå nöjd med mitt kvinnofria liv. Garanterat dramafritt!
Citera
2025-10-27, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ja det gör det om ni män bara försöker anpassa er lite efter hur vi för dagen mår efter att ha hämtat ungar på dagis, och kört nästa unge till ännu en aktivitet.

Om ni accepterar att man inte är pigg i bäret när kvällen kommer så blir det inget drama.
Svaret är att män och kvinnor är i långa loppet en oförenlig kombination som slutligen anpassar sig till varandra och får det att fungera i vardagen.
Eller så ger kvinnan upp efter att ha haft slö högen till man som endast tänker på sig själv och karriären som ändå bara mynnar ut i, och fan Gösta fick den tjänsten.

Jag som trodde familjelivet var helt underbart, på detta forum skrivs det ju hela tiden om hur fantastiskt det är med baaaarrrn, men så är det inte i verkligheten menar du?

För att svara på frågan i trådstarten:NEJ!
Citera
2025-10-27, 08:10
Medlem
Kleiners avatar
Det är inte älta men ventilera

Du få väl helt enkelt fråga henne: "varför behöver jag veta det? Är det något som du vill att jag ska lösa?"

Citat:
Nja, kvinnor brukar vilja prata om problemen, inte lösa dem. Men om man tror att älta ett problem utan att försöka lösa det är en lösning så ok.
Senast redigerad av Kleiner 2025-10-27 kl. 08:36.
Citera
2025-10-27, 10:13
Bannlyst
Uppriktigt sagt så är det snarare den som gör fel eller inte kan be om ursäkt osv som är den som skapat drama. Det är nog inget könsbundet
Citera
2025-10-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Anmärkningsvärt måste jag säga. Jag kan inte ens titta på allt för långa Karen/Kevin's klipp för det suger energin ur mig. Energitjuvar deluxe 😂

Jag tror att människor har olika känslighet för kärleksdrama.

Jag är nog extra tålig bara 😂
Citera
2025-10-27, 11:14
Medlem
Overminds avatar
Kvinnor är till största delen bara känslor, ingen logik alls. Det finns fåtal kvinnor där ute som är mogna och som kan diskutera bekymmer och problem i en relation. Det gäller att försöka finna dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in