2025-10-27, 07:07
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag har alltid tyckt att de där solbrända åldringarna ser ovanligt lömska ut med sina väskor på väg till Thailand och Dubai.

Vad tror ni? Finns det någon möjlighet att kväsa dessa parasiterande pursvenskar? (Lär ju vara svenskar eftersom invandrare knappast kan återvända till semesterhemländer pga förföljelse där)

Låst artikel

Citat:
Pensionärer lurar till sig miljoner kronor i bidrag varje år.

Men för flera tar det slut hos gränspolisen på Arlanda, som larmar om sina misstankar till Pensionsmyndigheten.

https://www.expressen.se/ekonomi/pen...oner-i-bidrag/
Citera
2025-10-27, 07:13
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har alltid tyckt att de där solbrända åldringarna ser ovanligt lömska ut med sina väskor på väg till Thailand och Dubai.

Vad tror ni? Finns det någon möjlighet att kväsa dessa parasiterande pursvenskar? (Lär ju vara svenskar eftersom invandrare knappast kan återvända till semesterhemländer pga förföljelse där)

Låst artikel
Nu är det alltså pensionärerna — de som burit systemet i 40 år — som ska dras inför skampålen. Det börjar med några rubriker om “fuskande äldre” och slutar med total kontroll av alla konton, resor och inköp. EU:s dröm: ingen ska äga något, inte ens sin egen värdighet. Man är misstänkt tills motsatsen bevisats, även om man bara åker till Spanien för att få lite sol på reumatismen. Det här är inte bidragsbrott – det är ren byråkratisk kolonisering av de egna medborgarna.
Citera
2025-10-27, 07:14
Medlem
Texten avslutas med:

"Det finns även exempel på personer som numera är oåtkomliga för Kronofogdens försök till utmätning eftersom de rest hem till sitt gamla hemland för gott" -

så att det till en majoritet skulle handla om "svenska pensionärer", är nog något du får omvärdera....
Citera
2025-10-27, 07:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Låst artikel
Är det inte oftast de mer pigmenterade som har garantipension?
De har väl kunnat åka till hemländerna utan problem redan innan pensionen så varför skulle de plötsligt bli förföljda nu?
Citera
2025-10-27, 07:20
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
” Lär ju vara svenskar eftersom invandrare knappast kan återvända till semesterhemländer pga förföljelse där”

Vad är detta för trams, varför skulle fejkflyktingar riskera fängslas när de vistas i hemlandet, fan somliga är inte bara sjukt naiva utan även lite skojiga. Tack för ett gott skratt..
Citera
2025-10-27, 07:20
Medlem
Citat:

Låst artikel
Så dåligt att illustrera alla personer som vita... Som vanligt får verkligheten inte komma fram. Det är ju inte ursprungs svenskar som pendlar till Dubai... Ledsamt
Citera
2025-10-27, 07:22
Medlem
Onanikrems avatar
Thailands resenärer möjligen, tror ingen svensk åker frivilligt till Dubai. Jo importsvenskarna men de räknas inte som svenskar i mina ögon.
Citera
2025-10-27, 07:23
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:

Låst artikel
Det brukar vara pensionerade blattar som tas på Arlanda med massa guld mm.
Dessutom är det inga pursvenskar som semestrar i Syrien, Irak, Somalia och Gaza mm
Citera
2025-10-27, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Texten avslutas med:

"Det finns även exempel på personer som numera är oåtkomliga för Kronofogdens försök till utmätning eftersom de rest hem till sitt gamla hemland för gott" -

så att det till en majoritet skulle handla om "svenska pensionärer", är nog något du får omvärdera....

Det är nog korrekt analys.
Citera
2025-10-27, 07:36
Medlem
Jag tycker att det skett en förändring av attityden hos dom i passkontrollen.
Förr som lång blond Svensk viftade dom bara förbi en med ett leende. Nu ser dom griniga ut och ska ha passet i en evighet och knappa massa på datorn.
Klarar dom inte länge av att gå på sin erfarenhet om villka det är som fuskar eller är det rasistiskt?
Sen om man verkligen vill fuska åker man via ett annat eu land.
Citera
2025-10-27, 07:38
Medlem
Citat:

Låst artikel
Det är med största sannolikhet inte pursvenskar utan invandrare med garantipension.
Det är bara folk med garantipension som inte får lämna Sverige.
Invandrare har i alla tider återvänt till länderna de flytt från på semester eller för leva längre.
Men allt detta vet du ju redan.
Så snälla sluta med trams och trolltrådar.
Citera
2025-10-27, 07:47
Medlem
kyrkstockens avatar
"Flera pensionärer.." Flera? Hur många är det? Att jämföra med invandrare som åkt hem och nu kräver att sverige flyger hem dom i samband med konflikter.

Visst att det pågår en kampanj mot tidö fn. men sådana här rubriker är bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in