2025-10-26, 01:29
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sedan staten stängde har nu Trump skänkt bort $40 miljarder till Milei i Argentina och två privatjets till Kristi Noem. Han har rivit östra flygeln av Vita huset för att bygga ett en gigantisk festsal. Troligen med buker och kommandocentral under jord.
Han kräver staten på $230 miljoner för sveda och värk.
Samtidigt dras det ner på sjukvård och böndernas situation blir allt sämre.
USA är idag en fascistisk diktatur och Trump kommer inte att lämna makten frivilligt detta blir allt mer uppenbart. Han och många av hans medarbetare skulle hamna bakom lås och bom ifall de förlorade makten.

Till och med som maktfullkomlig auktoritär ledare tillhör Trump bottenskrapet. De mer sluga av dessa brukar ju måna om att hålla merparten av befolkningen på gott humör för att undvika alltför utbrett missnöje med sitt styre. Säga vad man vill om Hitler, Stalin, Saddam, Kaddafi, Putin etc. men vanligt folk fick det i alla fall lite bättre ekonomiskt till att börja med.

Trump liknar mer de bisarra afrikanska diktatorer, som Idi Amin och Bokassa, som körde sina länder i botten.
Citera
2025-10-26, 05:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Till och med som maktfullkomlig auktoritär ledare tillhör Trump bottenskrapet. De mer sluga av dessa brukar ju måna om att hålla merparten av befolkningen på gott humör för att undvika alltför utbrett missnöje med sitt styre. Säga vad man vill om Hitler, Stalin, Saddam, Kaddafi, Putin etc. men vanligt folk fick det i alla fall lite bättre ekonomiskt till att börja med.

Trump liknar mer de bisarra afrikanska diktatorer, som Idi Amin och Bokassa, som körde sina länder i botten.

Det fetade. Ja, mycket märkligt. Han kan ju inte mer än äta sig mätt varje dag. Glädjande nog brukar diktatorer plötsligt få oberäkneliga livsslut. Den delen lär inte undgå någon.
Citera
2025-10-26, 10:07
Medlem
scraftys avatar
Demensen gjorde sig påmind när han nyligen landade i Malaysia.

https://www.reddit.com/r/facepalm/s/DE7BnbRJCC
Citera
2025-10-26, 10:12
Medlem
Trump HITTAR PÅ om knark i Venezuela - men det gäller nog att Trump vill ta Venezuelas OLJA - eftersom bara 5 % av knarket i USA kommer via Venezuela...

(Nu hittar jag inte artikeln, som jag såg igår) men här är en liknande:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/maduro-usa-hittar-pa-ett-nytt-evigt-krig
Citera
2025-10-26, 10:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Demensen gjorde sig påmind när han nyligen landade i Malaysia.

https://www.reddit.com/r/facepalm/s/DE7BnbRJCC

Han trodde han var Mike Tyson… kul publiken skrattade med. Men inombords hånlog de nog.
Citera
2025-10-26, 13:22
Medlem
Undra hur många pedofiler Trump umgåtts med genom åren! Han måste ju själv ha det intresset i och med vännen Epstein. Asien är väl en trevlig kontinent för gubben då.
Citera
2025-10-26, 14:16
Medlem
BombaySaphires avatar
Hur kommer det sig att ingen har knäppt honom ännu? Undrar verkligen.
Citera
2025-10-26, 14:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Trump HITTAR PÅ om knark i Venezuela - men det gäller nog att Trump vill ta Venezuelas OLJA - eftersom bara 5 % av knarket i USA kommer via Venezuela...

(Nu hittar jag inte artikeln, som jag såg igår) men här är en liknande:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/maduro-usa-hittar-pa-ett-nytt-evigt-krig
Dom har siktet inställt på oljan.
Medan donalds fansen försöker lura i sig själva att det är för dyrt att ta över dessa.
Men har dom ens tänkt en tusendel där, för det skulle ju också betyda att det är för dyrt att borra nya hål med olja.
Och det vet vi ju görs ofta och borra nya hål.

Men svaret är enkelt, donalds är bara en tjuv, och en korkad tjuv som berättar nu kommer jag och stjäl.
Men jag svamlar om droger, för komiskt nog ger de sig inte på de stora nationerna för droger, och det är där vi vet att det är bara en dålig ursäkt.
Citera
2025-10-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tippar att Secret Serrvice har legat i stenhårt för att skydda honom, men det hindrar inte att Trump sannolikt är den president som flest människor drömmer om att sätta P för sedan 1960-talet (det fanns många som planerade attentat mot Kennedy, en del av dessa attentatsplaner blev inte kända utåt förrän flera årtionden senare, t ex två gubbar som oberoende av varandra planerade att skjuta honom i Chicago tre veckor före Dallas - besöket i Chicago ställdes in med kort varsel)
Citera
2025-10-26, 18:11
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tippar att Secret Serrvice har legat i stenhårt för att skydda honom, men det hindrar inte att Trump sannolikt är den president som flest människor drömmer om att sätta P för sedan 1960-talet (det fanns många som planerade attentat mot Kennedy, en del av dessa attentatsplaner blev inte kända utåt förrän flera årtionden senare, t ex två gubbar som oberoende av varandra planerade att skjuta honom i Chicago tre veckor före Dallas - besöket i Chicago ställdes in med kort varsel)

Om Trump blir mördad, blir han den första politiska ledaren i historien som avlivas av medicinska skäl.

Som den diagnosticerade narcissist han är
räknas han i ju praktiken inte till människosläktet.
I så fall kan han skickas till veterinären för avlivning.
Citera
2025-10-26, 18:42
Medlem
Svinriks avatar
Hoppas han sitter livet ut och att han blir 120 år.
https://9gag.com/gag/a4PmZKZ

Citat:
It comes from CHINA!
Citera
2025-10-26, 19:12
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Hoppas han sitter livet ut och att han blir 120 år.
https://9gag.com/gag/a4PmZKZ

Ja, jag har för min del inte haft några problem med presidenter i USA, så jag önskar honom allt gott.

För övrigt har jag noterat, att just denna president oftast talar väl om andra, inklusive politiska motståndare.

Samtidigt har presidenten själv blivit föremål för det värsta förtal.

Tydligen måste man tala illa om andra för att inte själv bli illa omtalad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in