Citat:
Han är växlande som ett aprilväder med ett driv som håller på att välta USA på mindre än ett år.
Jag har inte jättestor erfarenhet av 80-åriga gubbar. De jag träffar ibland är några släktingar, tidigare arbetskamrater och en handfull grannar, några gamla lärare också.
Ingen av dessa gubbar är så skröplig och förvirrad som Donald Trump så jag undrar seriöst, - hur fan kan USA har valt ett 80-årigt dement stolpskott till president?
De flesta 80-åringar är ju betydligt mer vitala och friska i knoppen än Trump så vad är anledningen till att han är president, ingen kan ju på allvar ha trott att Donald skulle göra nåt bra för USA.
Ingen av dessa gubbar är så skröplig och förvirrad som Donald Trump så jag undrar seriöst, - hur fan kan USA har valt ett 80-årigt dement stolpskott till president?
De flesta 80-åringar är ju betydligt mer vitala och friska i knoppen än Trump så vad är anledningen till att han är president, ingen kan ju på allvar ha trott att Donald skulle göra nåt bra för USA.
Han håller sig inte ens inom gränserna utan härjar överallt. Mot Europa, mot Grönland, ett varv in i Ukraina och sen mot Venezuela.
Han är till Qatar, Skottland, UK, Japan, Kina osv.
Dess emellan är han rent manisk på sin sida och sprutar ut inlägg.
Han tar emot besök i Vita huset på löpande band, det är fester på Mar-a-lago och 1/4 av tillvaron lägger han på golf.
Han är inte mer skruvad än innan.
Samma lögner, samma överdrifter, samma ordsallader. Samma svammel.
Samma skeva relation till beprövad erfarenhet, dvs noll noggrannhet om kompetens, profession, sakfakta och vetenskap.
Samma nyckfullhet, samma omoral och gränslöshet.
Samma hat, sug på vedergällning och ett sju helvetes minne ang de han avskyr. Han släpper inte en oförrätt.
Då har Trump varit dement sen 2016 är sensmoralen. Hahaha!
Samtidigt är han de facto nära 80 så åldern tar ut sin rätt.
Han är en grav narcissist. Egenkär och prioriterar lojalitet och beundran.
Hämndlysten för att han är lättkränkt.
Han har dörrmattor runt sig nu som inte stoppar hans framfart.
Han blir värre för han dels inte håller masken och visar sitt rätta jag och troligen för att han även skiter i det då det är hans sista mandat.
Han är farlig ur flera perspektiv.
Men jag håller med dig helt.
Hur fan kunde de välja detta stolpskott.
Problemet är att om gubben går och självdör i nån självskapad överdosering så kommer det en shapeshifter som är minst lika problematisk, om inte värre.
Senast redigerad av develi 2026-01-03 kl. 01:25.
Senast redigerad av develi 2026-01-03 kl. 01:25.