2025-10-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Inte en jävel visste eller brydde sig ju om vem den otrogna kvinnan var, men nu när hon polisanmält kommer alla få reda på det.

"Förtal" eller uppmärksamhet, båda fungerar bra
Citera
2025-10-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Soffan skulle säljas och plötsligt blev den viral på sociala medier. Men annonsen om ”otrohetssoffan” uppskattades inte av alla – nu har annonsörens ex-partner anmält honom för förtal.

– Är man vuxen nog att ta det ansvaret så får man äga det tycker jag, säger mannen till SVT Nyheter.

Det var i slutet av september som en annons på Blocket fick stor spridning på sociala medier. Ägaren av soffan, en man i Småland, beskrev att han kommit på sin partner med att vara otrogen på soffan, och att han därför sålde den.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/otrohetssoffan-blev-sveriges-mest-omtalade-nu-anmald-for-fortal
Är det bögar?
Citera
2025-10-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Soffan skulle säljas och plötsligt blev den viral på sociala medier. Men annonsen om ”otrohetssoffan” uppskattades inte av alla – nu har annonsörens ex-partner anmält honom för förtal.

– Är man vuxen nog att ta det ansvaret så får man äga det tycker jag, säger mannen till SVT Nyheter.

Det var i slutet av september som en annons på Blocket fick stor spridning på sociala medier. Ägaren av soffan, en man i Småland, beskrev att han kommit på sin partner med att vara otrogen på soffan, och att han därför sålde den.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/otrohetssoffan-blev-sveriges-mest-omtalade-nu-anmald-for-fortal
Handlar det om bögar? Det fetstilta.
Citera
2025-10-26, 16:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Vem är den otrogna slampan är mer intressant.

Du tänker proveniens? Värdet på soffan ökar beroende på vem hade lite extra kuttrasju där?
Citera
2025-10-26, 16:43
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är så sjukt att man i det här landet kan bli dömd för förtal för saker som är sanna. Vilket skämt.
Du döms för att syftet är att skada den person du förtalar eller skapa missaktning för denne. På vilket vis menar du att det är skillnad på om det du påstår om personen är sant eller ej? Ditt syfte är ju detsamma.

Jag tycker snarare att det är ett skämt att så många inte förstår lagar och syftet med dem.
Citera
2025-10-26, 16:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Du döms för att syftet är att skada den person du förtalar eller skapa missaktning för denne. På vilket vis menar du att det är skillnad på om det du påstår om personen är sant eller ej? Ditt syfte är ju detsamma.

Jag tycker snarare att det är ett skämt att så många inte förstår lagar och syftet med dem.
Att någon inte håller med dig betyder inte att de inte förstår. Precis som majoriteten av länder där man inte kan förtala med sanning så är inte jag en person som bara "inte förstår" dig. Utan istället förstår jag mycket väl resonemanget, men tycker att det, och du, är retarderade.
Citera
2025-10-26, 16:46
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Är det bögar?

Citat:
Du verkar väldigt fixerad vid folks sexuella läggning.

Fast det var ett bra pris på soffan. Jag hade kunnat köpa den oavsett om det var bögsex eller heterosex som idkats i den.
Citera
2025-10-26, 17:09
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Att någon inte håller med dig betyder inte att de inte förstår. Precis som majoriteten av länder där man inte kan förtala med sanning så är inte jag en person som bara "inte förstår" dig. Utan istället förstår jag mycket väl resonemanget, men tycker att det, och du, är retarderade.
Om du förstår mig eller inte är inte vad jag pratar om, utan lagens andemening som du inte verkar förstå.
Citera
2025-10-26, 17:35
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Du tänker proveniens? Värdet på soffan ökar beroende på vem hade lite extra kuttrasju där?

Ja precis. Tänk om det var någon tjock, eller ful, som haft sex i soffan? Då minskar ju värdet avsevärt.
Citera
2025-10-26, 17:43
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Tittar man på skärmdumpen står det att hans fru och hans anställda haft mysigt i soffan. Vilket talar emot att någon 'bög' var inblandad. Ordet 'partner' betyder inte att det var en homosexuell relation
Citera
2025-10-26, 17:50
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

”Anledning till anmälan är just att anmälare tillika målsägande upplever att hon framställs som klandervärd i sitt levnadssätt, vilket utsatt henne för andras missaktning.
Citera
2025-10-26, 17:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Om du förstår mig eller inte är inte vad jag pratar om, utan lagens andemening som du inte verkar förstå.
Jag förstår dig och lagen men håller inte med om att du och den står rätt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in