• 6
  • 7
2025-10-26, 12:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det var nog typ 20 år sen eller så jag såg småbarn som pillade på smågodis eller nös rakt över det eller vad mer nu folk tydligen råkar ut för.

Samma för mig, lugn del av Söder altså och det är nog lite det som är pudelns kärna. Vi bor i trevliga kvarter med trevliga människor som tycker om att det är trevligt. Jag bor visserligen i hyreskåk men området i sig är ju liksom trevligt.

Ja en kulturell fråga. Väluppfostrade människor, svenskar och välartade invandrare.
Ironiskt nog är det nog mer småskaligt i Stockholm också. Vi handlar i små lokala butiker i de närmsta kvarteren där man rent av känner många. I mindre städer tar man bilen till jättestora ICA där alla samhällsgrupper samlas utan samhörighet.
Citera
2025-10-26, 21:04
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetarsle
Vidrigaste jag varit med om! Händelsen får mig att fundera över om liknande saker skett förut och om jag ätit godis och mat som andra kissat på. Hursomhelst rapporterade jag händelsen till kassan, men mannan var redan försvunnen ur butiken. Jag vet inte om de fick fast honom eller vad som hände sen, men det jag vet är att jag ALDRIG KOMMER ÄTA PLOCKGODIS IGEN!!!

Såg en gång en gubbe som bajsade i en låda på plockgodiset på Maxi. Det låg kvar i en vecka innan det försvann.
Citera
2025-10-26, 22:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja en kulturell fråga. Väluppfostrade människor, svenskar och välartade invandrare.
Ironiskt nog är det nog mer småskaligt i Stockholm också. Vi handlar i små lokala butiker i de närmsta kvarteren där man rent av känner många. I mindre städer tar man bilen till jättestora ICA där alla samhällsgrupper samlas utan samhörighet.
Eller hur. Jag är egentligen inget fan av att snattra med butikspersonal men jag är så jävla tjenis med personalen på affären som jag brukar handla på. Jag vill dock flika in att jag inte tror att det nödvändigtvis bara gäller för Södermalm utan det är lite likadant i alla trevliga kvarter och område där man får/har gemensamhet med sin omgivning.
Citera
2025-10-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetarsle
Idag när jag var i mataffären, nästan helt folktomt, såg jag en gubbe stå och kissa ner i lådorna med lösgodis!

I vanliga fall ägnar jag mig inte åt civilkurage, men i det här fallet kokade det över för mig. Folk ska faktiskt äta det där - och med folk menar jag mig själv! Att han tog sig för att göra detta på en lördag av alla veckodagar, precis vid halloween, gjorde inte saken bättre. Jag klampade ilsket fram till honom och röt åt honom att lägga av, och frågade vad han höll på med.

Gubben, som var i 70-årsåldern, vred långsamt huvudet mot mig och såg slugt på mig, varpå han förklarade att de i kassan vägrade ta emot hans pantkvitto och att det här var hans hämnd mot affären för det. Sedan drog han upp gylfen och gick därifrån. Jag stod mållös kvar.

Vidrigaste jag varit med om! Händelsen får mig att fundera över om liknande saker skett förut och om jag ätit godis och mat som andra kissat på. Hursomhelst rapporterade jag händelsen till kassan, men mannan var redan försvunnen ur butiken. Jag vet inte om de fick fast honom eller vad som hände sen, men det jag vet är att jag ALDRIG KOMMER ÄTA PLOCKGODIS IGEN!!!

Vilken butik var det😭 Sitter jag här med en uppäten godispåse och vill spy
Citera
2025-10-27, 01:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torktumlarenvibbar
Vilken butik var det😭 Sitter jag här med en uppäten godispåse och vill spy
Inte så konstigt om du har tryckt i dig en större påse godis på kort tid. Socker och fett i stora mängder tenderar att ha den effekten.
Citera
2025-10-27, 16:38
Medlem
Pungsvings avatar
Lösviktsgodis är utfodring till svinen i samhället.
Citera
2025-10-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Inte så konstigt om du har tryckt i dig en större påse godis på kort tid. Socker och fett i stora mängder tenderar att ha den effekten.

Men snälla, så du kan inte må illa om du ätit något för att sen få höra om en vidrig sak?
Citera
2025-10-27, 18:41
Medlem
Litte piss har väl ingen dött av.
Det finns betydligt värre ting i dessa sötsaker vi plockar på oss om helgen.
Citera
2025-10-27, 18:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torktumlarenvibbar
Men snälla, så du kan inte må illa om du ätit något för att sen få höra om en vidrig sak?
Inte vad jag kan dra mig till minnes, nej. Särskilt inte vad som har varit upp uppenbart uppdiktad historia.
Citera
2025-10-27, 18:45
Medlem
Snusfris avatar
Gubbpiss i lösgodiset är nog det minsta du ska oroa dig för i den skithyllan. Hoppas du inte köper hämt-pizza kryddad med arab hår och säkert ett och annat med.
Citera
2025-10-27, 18:47
Medlem
PyjamasXLs avatar
Vidrigt. På Vikinga-grillen i Kungälv så var det några ungdomar som roade sig med att kissa i glassboxen och bajsa på golvet i resturangen för ca 10 år sedan. Som tur var så fastnade dom på kameran och det blev en notis om det i lokaltidningen.
Citera
2025-11-01, 12:15
Medlem
Sladdarens avatar
Man undrar om hygienregler sköts med online beställning av plockgodis vilket ändå sker långt emellan beställningarna ...

Risken att bli smittad av nåt är låg eller obefintlig men känns ändå rubbat med så mycket folk som gräver i dessa öppna byttor av karra
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in