2025-10-25, 22:18
  #685
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Vad gör de här? Inspekterar?

De bor här ( under världshaven) sedan årmiljoner, och skapade människan genom genetisk manipulation.
De ligger före oss i utvecklingen med ett par miljoner år och har under dessa miljoner år skickat ut miljontals obemannade sonder över hela galaxen för att finna beboeliga planeter.
De ser till att vi barbarer inte förstör deras planet Jorden med atomkrig, vi hyr bara planeten så att säga.
Citera
2025-10-25, 22:31
  #686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
inget är väl logiskt när det kommer till antagandet att vi skulle vara besökta av utomjordingar. Vad väntar du dig ens för bevis? Om vi antar att de ändå är här så kanske de inte kan vara i fullt stealth mode hela tiden. Deras teknik kan ju faktiskt ha sina begränsningar. Eller så vill några av dem synas. Kanske är det roligt att skoja lite och skrämma slag på folk. Eller så har de blivit slarviga. Att de någonsin skulle brytt sig om vi krigar, svälter eller dör av sjukdomar finns det väl inga tecken på. Ska man spekulera så kanske de kommer hit för att tömma vår planet på någon för dem viktigt naturresurs. Detta efter att ha nått en överenskommelse med våra ledare vilka fått ”ett erbjudande de inte kunnat tacka nej till”. Därför tystas allt ned, de får ett löfte om att inte bli störda och det får under inga omständigheter komma till allmän kännedom att vi har dessa besök. Detta då de utnyttjar våra resurser, och att det inte finns något alls vi kan göra åt saken av rädsla för vad som då kan hända.
Om aliens hade varit här officiellt då tänker jag mig att vi inte hade behövt några diskutabla "bevis" för den saken. Då hade det varit mycket påtagligt i vardagen med "gratis energi" och allt det andra som vi skulle bli begåvade med enligt de UFO-religiösa.

Din rädsla är helt motiverad. Men du är väldigt naiv när du tror att aliens har gjort en deal. Trump kan ju inte göra en deal med Putin och de är båda människor. Sannolikheten för att Trump, Putin och Xi kan göra en deal med aliens finns inte.
Citera
2025-10-25, 22:32
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
De bor här ( under världshaven) sedan årmiljoner, och skapade människan genom genetisk manipulation.
De ligger före oss i utvecklingen med ett par miljoner år och har under dessa miljoner år skickat ut miljontals obemannade sonder över hela galaxen för att finna beboeliga planeter.
De ser till att vi barbarer inte förstör deras planet Jorden med atomkrig, vi hyr bara planeten så att säga.
Det som påstås utan bevisning kan avföras utan bevisning.
Citera
2025-10-25, 22:36
  #688
Avslutad
Det är väldigt förvånande att de två mest hårdnackade tvivlarna till förekomsten av utomjordisk intelligens på Jorden samtidigt är de tveklöst största nollorna i tråden. De känns ickeintuitivt på något sätt.
Citera
2025-10-25, 22:51
  #689
Medlem
Tsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
De bor här ( under världshaven) sedan årmiljoner, och skapade människan genom genetisk manipulation.
De ligger före oss i utvecklingen med ett par miljoner år och har under dessa miljoner år skickat ut miljontals obemannade sonder över hela galaxen för att finna beboeliga planeter.
De ser till att vi barbarer inte förstör deras planet Jorden med atomkrig, vi hyr bara planeten så att säga.

Ok, hur ser de ut? Vad lever de av? hur gör de om tex Putin startar kärnvapen krig ?
Citera
2025-10-25, 22:55
  #690
Medlem
Är det ufo som i flygplan eller ufo som i plast hjärnor som åker omkring ?
Det är så otydligt vad som menas med ufo.

Gud vet ju att ufon används för att ta livet av folk och hånskratta lite.
Men människor är ju vanliga dödliga.
Citera
2025-10-25, 22:56
  #691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Ok, hur ser de ut? Vad lever de av? hur gör de om tex Putin startar kärnvapen krig ?

Putin (eller någon annan) kan antagligen inte starta kärnvapenkrig om de inte vill. (De kan förmodligen stoppa avfyrning rent teknologiskt)
__________________
Senast redigerad av Engback 2025-10-25 kl. 23:01.
Citera
2025-10-25, 23:05
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om aliens hade varit här officiellt då tänker jag mig att vi inte hade behövt några diskutabla "bevis" för den saken. Då hade det varit mycket påtagligt i vardagen med "gratis energi" och allt det andra som vi skulle bli begåvade med enligt de UFO-religiösa.

Din rädsla är helt motiverad. Men du är väldigt naiv när du tror att aliens har gjort en deal. Trump kan ju inte göra en deal med Putin och de är båda människor. Sannolikheten för att Trump, Putin och Xi kan göra en deal med aliens finns inte.

Jag tror inte något. Det var mer av ett sci-fi scenario som exempel på varför locket är på. Ett avslöjande skulle kunna vara skrämmande då det också blir uppenbart hur maktlösa vi är. Och nej. Givetvis inte Trump. Däremot sägs ju president Eisenhower ha haft några möten.
Citera
2025-10-25, 23:09
  #693
Medlem
particulum1s avatar
Jag ger sannolikt min observerbara uppmärksamhet till det.

Jag tenderar dock att ge “utomjordiska” teman och offentliga uttalanden en måttlig grad av uppmärksamhet, tillräckligt för att beakta dem, men inte i den omfattningen att jag suspenderar kritiskt tänkande, ifrågasättande eller tvivel inför det jag konsumerar inom detta ämnesområde. Samtidigt förhåller jag mig inte heller fullständigt avvisande eller blindt skeptisk.

Om man underhåller tanken att utomjordiskt liv faktiskt är närvarande, vore det sannolikt klokt att anta att en så kallad “disclosure” bör ske gradvis och successivt, som ett pedagogiskt och psykologiskt nödvändigt tillvägagångssätt för mänskligheten.

För vad skulle egentligen hända om ett oidentifierat flygande föremål plötsligt landade utanför Vita huset och ett antal gröna varelser steg ut på gräsmattan? Det skulle utan tvekan utlösa ett tillstånd av kollektiv hysteri, en global svärm av kaos av närmast episka proportioner.
Citera
2025-10-25, 23:24
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
1. Bortom Jorden
2. Eftersom du eliminerar svarsalternativ som ett startläge för din "öppna" diskussion kommer du aldrig kunna finna ett ärligt svar. Du accepterar bara svar som är inom sfären för din kunskap, en snäv vinkel för intelligent penetration.

En (möjlig) metod involverar frekvensförflyttning. Varje position i Universum har en unik frekvens, ungefär som att ratta in rätt frekvens för att ta emot en radiosignal. När du byter radiokanal "förflyttas inget" men du kan ändå byta station som befinner sig på stora avstånd från varandra på millisekunder /med en knapptryckning.

Denna förflyttning sker i ett frekvensband som förflyttar materia oändligt fort. Dvs, Materia färdas inte i vårt synliga frekvensband och är således inte beroende av EMC2.
Nej, jag förväntar mig inte att du ska tro mig och jag förväntar mig inte att du ska bry dig. Men jag svarade.

3. Ja, men det kan också vara rymdskepp från Sirius.

4. Du har en bra och positiv inställning till livet som fler borde kopiera. Din öppna sinnesställning borde bli en modell som vår unga generation borde anamma i klassrummen.

Trots decennier av påstådda observationer har inte ett enda objekt, materialprov eller teknologi med utomjordiskt ursprung kunnat bekräftas genom oberoende, vetenskaplig analys.

Tiotusentals satelliter som ständigt filmar jorden.
Miljontals civila kameror, radarstationer, astronomiska teleskop.
AI-system som automatiskt identifierar objekt i rymden.
Trots detta finns ingen entydig bild, radarlogg, eller video med flera samtidiga mätpunkter som visar något icke-jordiskt.
Om utomjordiska farkoster verkligen vore här, skulle det synas överallt. Vilket det inte gör..

Så tills dess dom landar och säger hej är allting bara en affärsidé som mycket annat.
Att inte fler förstår det.

Jag ställer mig absolut bakom det faktum att det med stor sannolikhet finns eller har funnits mer intelligent liv i universum. Men här har dom inte varit
Citera
2025-10-25, 23:47
  #695
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om aliens hade varit här officiellt då tänker jag mig att vi inte hade behövt några diskutabla "bevis" för den saken. Då hade det varit mycket påtagligt i vardagen med "gratis energi" och allt det andra som vi skulle bli begåvade med enligt de UFO-religiösa.

Din rädsla är helt motiverad. Men du är väldigt naiv när du tror att aliens har gjort en deal. Trump kan ju inte göra en deal med Putin och de är båda människor. Sannolikheten för att Trump, Putin och Xi kan göra en deal med aliens finns inte.

Dealen var med Eisenhower 1954
Citera
2025-10-26, 00:06
  #696
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahahahahaah "VI ASLÖJAR ALLT OM 2 VECKOR!!!!" Har ju Greer och dom andra charlatanerna kört med i 30 jävla år nu. Alien communityn är den mest lättledda och efterblivna communityn på hela nätet som tror på vilket nonsens makten än drar fram och som aldrig någonsin lär sig sin jävla läxa om den mer än uppenbara psy-open från 40-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in